نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

بایوور انتظار نداشت پس از Dragon Age: Origins، نسخه دیگری از این سری را تولید کند

دِیوید گِیدِر، نویسنده ارشد سری پرطرفدار Dragon Age، اخیرا اطلاعاتی  از پشت صحنه‌ و رازهای مربوط به مراحل تولید این سری را با طرفداران درمیان گذاشته است.. با زومجی و جزئیات بیشتر این خبر همراه باشید.

سری Dragon Age که تا امروز پرفروش‌ترین بازی تاریخ بایوور به حساب می‌آید، در ابتدا قرار بود با بازی Dragon Age: Origins خود را به دنیا معرفی و با همان نسخه از دنیای بازی‌های ویدیویی خداحافظی کند.

گیدر در صحبت‌های خود گفت آن‌ها انتظار نداشتند فرصتی مجدد برای ساخت قسمت بعدی این سری به آن‌ها داده شود، به همین دلیل این روزها برای برخی از تصمیماتی که در زمینه طراحی این بازی گرفتند پشیمان هستند:

در آن زمان احساس می‌کردیم Dragon Age: Origins مانند Jade Empire با همین یک نسخه تمام می‌شود.

به همین خاطر در آن زمان می‌دانستیم این تنها فرصت ما برای ارائه یک داستان خاص است. امیدوار بودیم Dragon Age: Origins به بازی خوب و موفقی تبدیل شود، اما از این مسئله اطمینان نداشتیم.

خوش‌بختانه، بایوور در این زمینه اشتباه می‌کرده است:

Dragon Age: Origins منتشر شد و با استقبال خوبی روبرو شد. اما در آن زمان این موفقیت ساخت قسمت بعدی این بازی را در ذهن ما تضمین نمی‌کرد.

فکر کنم این مسئله قبل از اکران فیلم Lord of the Rings یا در حوالی آن اتفاق افتاد. قبل از عرضه فیلم ارباب حلقه‌ها، هیچ‌کس به این مسئله که ایده‌های فانتزی دوران قدیم می‌توانند موفق ظاهر شوند ایمان نداشت.

Dragon Age (2)

 

در نتیجه این تفکر، بایوور در طراحی و نوشتن قسمت‌های پایانی Dragon Age: Origins محتاط نبوده است:

به دلیل این‌که نمی‌دانستیم از این سری قسمت دیگری ساخته می‌شود، بخش پایانی Dragon Age: Origins را به این شکل طراحی کردیم.

پایان بازی چندوقت پس از عرضه آن منتشر شد. ما با سرعت محتویات آن را تولید کردیم و صداگذاران هم خیال می‌کردند برای ساخت قسمت بعدی که وقایع آن در آینده رخ می‌دهند دعوت شده‌اند.

ما داستانی را تعریف کردیم که به خوبی به برخی از قسمت‌های آن توجه نکردیم و به همین خاطر از این کار پشیمان هستیم. داستان ما در تمام قسمت‌ها به جز بخش پایانی خوب بود، اما خدای من، دیوید چرا پایان بازی را این‌گونه نوشتی؟ (از خودش این سوال را می‌پرسد)

مخصوصا اگر در آینده زمانی از شما خواسته شود از ادامه این پایان بازی جدیدی بسازید، باید زمان زیادی را برای احترام به تمام بخش‌های بازی که در نسخه قبلی وجود داشتند صرف کنید. در آن زمان من نمی‌دانستم فرصت ساخت قسمت بعدی به ما داده می‌شود.

گیدر که نویسنده ارشد سری Dragon Age بود، چندوقت گذشته برای کار روی یک پروژه مرموز در بایوور این سِمَت را ترک کرد.

همان‌طور که حتما می‌دانید، Dragon Age: Origins در زمان عرضه خود با عکس‌العمل خوب مردم رو به رو شد، اما نسخه دوم به دلیل عجله بیش از حد الکترونیک آرتز، به یک لکه‌ی سیاه در این سری تبدیل شد. با این حال الکترونیک آرتز از اشتباهات خود درس گرفت و با دادن زمان کافی به بایوور، باعث شد Dragon Age: Inquisition سال گذشته به عنوان «بهترین بازی سال» انتخاب شود.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های نویسنده ارشد سری عصر اژدها در رابطه با وقایع پشت صحنه مراحل تولید این سری چیست؟

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده