نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

سازندگان بازی Gears of War 4 از بازی لغو شده خود می گویند

استودیو کوالیشن، سازنده بازی Gears of War 4 قبل از به دست گرفتن پروژه ساخت این بازی، یک بازی دیگر را در دست تولید داشت. با پیشنهاد مایکروسافت، این استودیو ساخت بازی کاملا جدید خود را رها و کار را روی نسخه جدید سری بازی‌های Gears of War آغاز کرد. با زومجی همراه باشید.

در سال ۲۰۱۴، مایکروسافت در خبری اعلام کرد سری پرطرفدار Gears of War را از کمپانی اپیک گیمز خریداری کرده است. پس از آن استودیو بِلَک تاسک روند تولید این بازی را در دست گرفت و همین اتفاق، منجر به منتفی شدن بازی کاملا جدید آن‌ها که در نمایشگاه E3 2013 به آن اشاره شده بود شد.

بلک تاسک این روزها با نام کوالیشن شناخته می‌شود و طی مصاحبه اخیری که با اعضای این استودیو انجام شده، اطلاعاتی در رابطه با لغو پروژه قبلی و آغاز تولید Gears of War 4 به مخاطبان ارائه داده شده است.

مایک کِرامپ، مدیر استودیو گفته است مایکروسافت به آن‌ها دو حق انتخاب را داده بود: یا مراحل تولید بازی کاملا جدید خود را ادامه دهند و یا با لغوکردن ساخت این بازی، قسمت بعدی سری بازی‌های Gears of War را تولید کنند. درنهایت همان‌طور که از شواهد پیداست، اکثر اعضای تیم تصمیم گرفتند تولید بازی Gears of War 4 را آغاز کنند:

ما سرمایه‌گذاری زیادی را روی بازی لغو شده خود کرده بودیم. بدون شک زمانی که حدود یک سال و نیم روی یک بازی کار می‌کنید، به آن وابسته می‌شوید. صحبت‌های زیادی در رابطه با این تصمیم مهم انجام شد.

برخی از افراد ما زمانی که تلاش یک ساله خود برای تولید یک بازی را بیهوده مشاهده کردند بسیار نا امید شدند. اگر با صنعت بازی‌های رایانه‌ای آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که لغو پروژه‌های مختلف امری عادی است. با این حال باید به کارکنان انگیزه‌ای داد که حس تلاش از دست رفته خود را مجددا بازیابند.

Gears of War 4 (2)

 

باتوجه به تمام این مسائل، اکثر اعضای کولیشن تصمیم به ساخت بازی Gears of War 4 گرفته بودند:

ما دور یک میز جمع شدیم و اکثر افراد تیم برای ساخت قسمت جدید سری بازی‌های Gears of War موافقت کردند.

اگرچه پروژه‌ای که کوالیشن روی آن کار می‌کرد روشنایی روز را ندید، اما همیشه از آن به عنوان یک بازی بزرگ یاد می‌شد. مایکروسافت در تبلیغات خود از این بازی به آن لقب «هیلو بعدی» را می‌داد و از نوآوری‌های انجام شده در آن بسیار یاد می‌کرد.

اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی این استودیو اعلام کرد نام خود را به کوالیشن تغییر داده است. پس از آن از دو پروژه کوالیشن با نام‌های Gears Of War: Ultimate Edition و Gears of War 4 رونمایی شد.

بازی Gears of War: Ultimate Edition مرداد ماه امسال به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. از طرفی دیگر بازی Gears of War 4 هم در سال ۲۰۱۶ برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت عرضه خواهد شد. با خرید نسخه بازسازی شده قسمت اول این سری، می‌توانید حضور خود در نسخه آزمایشی Gears of War 4 را تضمین کنید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده