نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۲

فیل اسپنسر از موفقیت پلی استیشن می‌گوید: «هر دوی ما خیلی خوب عمل کردیم»

رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت در زمینه‌ی مصاحبه‌ها بسیار پرکار است و کمتر هفته‌ای است که از او چیزی نشنویم. اخیراً در مصاحبه با مجله‌ی اج، فیل اسپنسر از رقابت ایکس‌باکس و پلی‌استیشن گفته و آن را برای همه مفید دانسته است.

ایکس‌باکس وان در فروش کلی از پلی‌استیشن 4 عقب‌تر است ولی مایکروسافت اصلاً وضع بدی ندارد. در واقع، اسپنسر معتقد است که «الان زمان بسیار خوبی برای صنعت کنسول‌های بازی است.»

من این را چند بار گفته‌ام،‌ اما چهار سال پیش وقتی در این مصاحبه‌ها شرکت می‌کردم بحث این بود که «آیا مردم هنوز به کنسول‌ها نیاز دارند؟» یا «آیا این صنعت نمرده است؟ همه روی موبایل‌هایشان بازی می‌کنند.» اما حالا شما به فروش بیش از ۲۰ میلیونی پلی‌استیشن 4 نگاه می‌کنید. ما هم در سراسر جهان تعداد بسیاری ایکس‌باکس وان فروختیم، بیشتر از مقداری که [در بازه‌ی زمانی یکسان] ایکس‌باکس 360 فروخته‌ایم.

اسپنسر به وضعیت نینتندو هم در این بازار پر افت و خیز امیدوار است:

هر دوی ما [ایکس‌باکس و پلی‌استیشن] اوضاع بسیار خوبی داریم و فکر می‌کنم که نینتندو هم برای آینده برنامه‌ای دارد. نمی‌دانم کنسول NX چیست، اما خیلی خوب است که می‌بینیم کسب و کار جریان دارد.

Phil Spencer 2 فیل اسپنسر، رئیس بخش سرگرمی‌ها و ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت

در بخش دیگری از این مصاحبه، اسپنسر اظهار امیدواری کرد که در اروپا وضعیت بهتری خواهند داشت و به حضور خود در مراسم گیمزکام امسال اشاره کرد.

سونی در آن بازارها [اروپا] موفقیت خوبی کسب کرده است و آن‌ها سزاوار این موفقیت در آن مناطق هستند. من فعالیت آن‌ها را زیر نظر دارم چون کارهای بسیار خوبی انجام می‌دهند. من می‌خواهم که مطمئن شویم در مورد موفقیت و روند کاریمان هوشمندانه عمل کنیم.

اسپنسر در نهایت همه‌ی این رقابت‌ها را مفید می‌داند.

جاهایی مثل آمریکای مرکزی هست که ایکس‌باکس اوضاع خیلی خوبی در آن دارد و در آمریکا هم همواره آمار و ارقام بالا و پایین می‌شود. در کل تمام این‌ها رقابت خوبی است که من فکر می‌کنم برای همه مفید خواهد بود.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده