نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

تماشا کنید: ویدیویی از بازی لغو شده سازندگان مجموعه Metro

استودیوی 4A Games که به عنوان سازنده‌ی بازی‌های Metro 2033 و Last Light شناخته می‌شود، زمانی تصمیم گرفته بود یک بازی اکشن که داستانش زیر آب می‌گذشت بسازد اما این ایده هیچگاه به مرحله‌ی عملی شدن نرسید. حال ویدیویی از طرح اولیه‌ی آن منتشر شده است.

Deep6 نام پروژه‌ای بود که شرکت THQ قصد داشت آن را با کمک استودیو 4A Games بسازد. داستان بازی در دنیای بعد از آخرالزمان اتفاق می‌افتاد، جایی که با حملهی موجودات فضایی به زمین، کل سطح سیاره به زیر آب رفته بود. انسان‌ها منبع فعالیت‌ موجودات فضایی را در زیر اقیانوس کشف کرده بودند و شخصیت اصلی بازی باید برای نجات و آزادی سیاره، از عمق اقیانوس با دشمنان مبارزه می‌کرد تا به سطح آب برسد.

این پروژه از مراحل طرح اولیه فراتر نرفت و تا به حال تنها چند تصویر مفهومی و طرح‌های ابتدایی آن منتشر شده است. حال به تازگی یکی از کاربران یوتیوب ویدیویی پیدا کرده که به احتمال زیاد به همین بازی مربوط می‌شود و احتمالاً توسط یک تیم آمریکایی از THQ ساخته شده است.

به گفته‌ی این کاربر، ویدیوی زیر در حافظه‌ی یک کنسول ایکس‌باکس نسخه‌ی توسعه‌دهندگان پیدا شده که البته ویدیوها و فایل‌های کمتردیده شده و نایابی هم علاوه بر این ویدیو، در آن وجود داشته است. دموی زیر تنها ویدیویی غیرتعاملی است که احتمالاً به عنوان نشان دادن طرح اولیه‌ی بازی ساخته شده است.

در مورد این ویدیو با دنی بیلسون، از اعضای بلندمرتبه‌ی سابق THQ تماس گرفته شده تا صحت ویدیو را تأیید کند و شاید اطلاعات بیشتری از پروژه در اختیار خبرگزاری‌ها بگذارد. او در سال ۲۰۱۳ با وبسایت اِج مصاحبه‌ای داشت که در آن اظهار کرد Deep6 حتی قبل از آن که برای ساخت به استودیو 4A Games سپرده شود، لغو شده است. این استودیو در آن زمان به جای این پروژه، روی ساخت بازی Metro: Last Light تمرکز کرد.

با همه‌ی تفاسیر، شاید لغو شدن بازی تصمیم درستی بوده باشد. نسخه‌های اولیه‌ی BioShock رقیب بسیار قدرتمندی برای بازی‌ای خواهند بود که داستانش زیر آب می‌گذرد و سبک و سیاقی مشابه هم دارد. به هر حال همیشه جالب است که نگاهی به پشت پرده بیاندازیم و از روند ساخت یا لغو شدن بازی‌ها آگاه شویم، بازی‌هایی که به نظر می‌رسد هر سال بیشتر از گذشته لغو می‌شوند و به مرحله‌ی ساخت نمی‌رسند.

دانلود ویدیو

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده