نویسنده: سعید نیکبخت
// دوشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵

رفع باگ شبکه استیم که اجازه دزدیدن حساب کاربران دیگر را به شما می داد

برخی از کاربران شبکه استیم طی چند روز اخیر درحال دزدیدن حساب‌های یکدیگر بودند. این باگ که باعث خشم بسیاری از کاربران شد، طی چند ساعت اخیر توسط کمپانی وَلو رفع شد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

اگر از کاربران استیم باشید، حتما می‌دانید در زمان تغییر رمز حساب، ولو ایمیلی را به شما ارسال می‌کند تا مطمئن شود شخصی که ثبت‌نام را انجام داده، خواستار تغییر رمز خود است. متاسفانه با باگی که در سیستم امنیتی استیم وجود داشت، کاربران می‌توانستند بدون ورود رمز جدید، وارد حساب شوند و از مزایای آن استفاده کنند!

با این حال سیستم امنیتی استیم با برنامه‌های خود، اجازه نداد حساب‌ شخصی کاربران زیاد مورد سو استفاده قرار بگیرد. زمانی که رمز خود را در استیم تغییر می‌دهید، معامله با دیگران به شدت محدود می‌شود. سیستم امنیتی استیم پس از تغییر رمز، به کاربرانی اجازه دسترسی به حساب را خواهد داد که در همان سیستم قبلی خود این کار را انجام داده‌اند.

خوش‌بختانه این مشکل ساعاتی پیش با یک بروزرسانی رفع شد. وَلو در بیانیه رسمی خود گفته است این مشکل به دلیل وجود یک باگ در سیستم پیش آمده و کاربرانی که حساب آن‌ها مورد سو استفاده قرار گرفته، باید باری دیگر رمز خود را تغییر دهند:

به خاطر داشته باشید در زمان ایجاد این مشکل، اگرچه رمز کاربران بروزرسانی شد، اما به هیچ‌وجه در معرض دید عموم قرار نگرفت. اگر سیستم امنیتی استیم را غیرفعال کرده بودید، حساب شما از طریق روش‌های دیگر محافظت شده است.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا در این مدت‌زمان، حساب شخصی شبکه استیم شما هم مورد تهاجم قرار گرفت؟

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده