نویسنده: رضا حاج‌محمدی
// یکشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

هفته نامه سینمایی قسمت سوم: از فیلم جدید دی‌کاپریو تا انیمیشن «دایناسور خوب»

هر هفته در زومجی مهم‌ترین خبرها و اتفاقات سینما و تلویزیون را جمع‌بندی می‌کنیم. اگر در طول هفته فرصت نکردید همه‌چیز را دنبال کنید، نگران نباشید. هفته‌نامه‌ی سینمایی برای همین است! همراه زومجی باشید.

هیچ چیز بهتر از این نیست که برای فیلم بعدی یکی از کارگردانانِ موردعلاقه‌تان مجبور نباشید، سال‌ها صبر کنید. بعد از شاهکار آلخاندرو گونزالس ایناریتوی مکزیکی، «بردمن» که سال پیش حسابی مورد استقبالِ منتقدان قرار گرفت، می‌توانیم به زودی به تماشای فیلم جدید او که «بازگشته» نام دارد، بنشینیم. ایناریتو که با تکنیکِ (تقریبا) تک‌پلانی‌اش در «بردمن» اثر خیره‌کننده‌ و منحصربه‌فردی را خلق کرده بود، اینک با «بازگشته» نیز قرار است، چالش دیگری را پشت سر بگذارد و فقط از نور طبیعی در فیلمبرداری این فیلم استفاده کند. خوشبختانه هفته پیش، تریلری از فیلم منتشر شد که ما بهتر با حال‌و‌هوای وسترن «بازگشته» آشنا می‌کند.

دانلود ویدیو

از چیزی‌هایی بیشتر از همه در این ویدیو به چشم می‌خورند، اول از همه می‌توان به اتمسفر خفه‌کننده و خاکستری اما محسورکننده‌ی فیلم اشاره کرد که ظاهرا به خاطر استفاده از نور طبیعی است. در کنار این شاهد برخورد لئوناردو دی‌کاپریو و تام هاردی در سکانس‌های اکشنی هستیم که نوید درگیری‌های تنش‌زایی را می‌دهند و درنهایت به نظر می‌رسد، ایناریتو و امانوئل لوبزکی (فیلمبردار «بردمن») در «بازگشته» از تجربیاتشان در برداشت‌های طولانی در طراحی سکانس‌های اکشن استفاده کرده‌اند تا خون را در رگ‌هایمان منجمد کنند.

Attach-On-Titans

این روزها همه با تجربه‌ای که از فیلم‌های مارول دارند، به داستان‌های غول‌پیکر و پُر از درگیری‌های آتشین، نه نمی‌گویند. «حمله به تایتان» یکی از مانگاهای معروف ژاپنی است که اقتباس سینمایی آن، سر و صدای زیادی را در محافل سرگرمی سراسر دنیا ایجاد کرده است. مخصوصا بعد از اینکه تریلر جدید و طولانی‌تری از فیلم منتشر شد و در آن شاهد تایتان‌هایی در دنیای پسا-آخرالزمانی فیلم بودیم که با آن قیافه‌های عجیب‌ و ترسناک‌شان به‌طرز دل‌انگیزی ژاپنی احساس می‌شدند. امکان ندارد نبرد شکارچیانِ تایتان در این فیلم را ببینید و یاد ماجراهای دانته با غول‌های بازی‌های «شیطان هم می‌گرید» (Devil May Cry) نیافتید!

007-spectre-teaser-poster

سم مندز به تازگی اعلام کرده است که «اسپکتر» آخرین فیلم جیمز باندی خواهد بود که بر روی صندلی کارگردانی آن می‌نشیند. مندز که قبل از این با «اسکای‌فال»، ساخت پرفروش‌ترین فیلم جیمز باند را به نام خودش زده بود، پیش از این هم «اسکای‌فال» را پایان کارش با دنیای مامور ۰۰۷ دانسته بود. ظاهرا تهیه و ساخت فیلم‌های جیمزباند به دلیل پیچیدگی و بزرگی‌شان آنقدر خسته‌کننده هستند که او را از زندگی شخصی‌اش دور کرده است و این بزرگ‌ترین دلیل کناره‌گیری او از دنیای جاسوس‌بازی است. جدا از اینها، هفته پیش تریلر جدیدی از «اسپکتر» پخش شد که ما را کمی به ماجراهایی که دنیل کریگ باید در این قسمت با آنها روبه‌رو شود، آشنا می‌کند.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

 

6881079-spiderman-wallpaper

هرچقدر ابرقهرمانان مارول روزگار روشن و برنامه‌ریزی‌شده‌ای را می‌گذرانند، وضعیت مرد عنکبوتی حتی با وجود انتخاب بازیگر جدیدش، از نظر طرفداران متعلق است. سوال اصلی دوستدارانِ پیتر پارکر این است که آیا بازگشت او به دوران دبیرستان و محلق شدنش به دنیای سینمایی مارول اتفاق خوبی است؟ سم ریمی که به خاطر سه‌گانه‌ی محبوب «مرد عنکبوتی‌»اش بین طرفداران جایگاه خاصی دارد، به تازگی گفته است که از پیوستنِ مرد عنکبوتی به ماورل خوشحال است و به کاری که مارولی‌ها می‌خواهند با این کاراکتر بکنند، ایمان دارد. او به این نکته نیز اشاره می‌کند که از بازگشت مرد عنکبوتی به دوران دبیرستان خوشحال است! خب، شما را نمی‌دانم، اما من شخصا امیدوارم تمام فعالیت‌های مرد عنکبوتیِ شامل ادب کردن قلدرهایی نشود که ناهار ضعیف‌ترها را می‌دزدند!

crash-bandicoot

اخیرا طی خبری جالب‌توجه تهیه‌کننده‌ی پروژه‌ی انیمیشنِ «کرش بندیکوت»، ویدیویی از تیتراژِ این انیمیشنِ لغوشده منتشر کرد. ظاهرا بعد از موفقیت بازی ویدیویی «کرش بندیکوت»، این انیمیشن یکی دیگر از کارهایی بوده که تهیه‌کنندگان قصد گسترش نفوذ این روباهِ احمق و دوست‌داشتنی در دنیای سرگرمی را از طریق آن داشتند. اما بعد از اینکه سونی لایسنس این بازی را صاحب شد، علاقه‌ای به ادامه دادن این پروژه نشان نداد! این روزها هم که صاحب امتیاز کرش، اکتیویژن است. اگر با شنیدن این خبر دل‌تان برای ماشین‌سواری با کرش تنگ شده، بروید پلی‌استیشن‌تان را از انباری بیرون بکشید. انتظار نداشته باشید، اکتیویژن به این زودی‌ها این کاراکتر قدیمی را احیا کند! مگر اینکه راضی شوید اکتیویژن سبک بازی را به تیراندازی اول‌شخص تغییر دهد، زمان داستان بازی را به لس‌آنجلسِ ویران‌شده‌ی سال ۲۰۸۸ منتقل کند، یکی از دست‌های کرش را مکانیکی کند، یک ماشین‌گان دست او بدهد و او را به جنگ علیه تروریست‌ها بفرستد!

Emoji Animation

چه عیبی دارد فیلمی با محوریتِ اموجی‌هایی که بین گفتگوهای آنلاین‌تان از آنها استفاده می‌کنید، ساخته شود! بله، این خبر حقیقت دارد. یا کفگیر ایده‌پردازی استودیوها به ته دیگ خورده یا آنها برنامه‌های خوبی برای این صورتک‌های دوست‌داشتنی کشیده‌اند و ما خبر نداریم. چون شاید به عقلِ سونی که یک میلیون دلار برای این بدست آوردن امتیاز آنها پرداخت کرده، شک کنید، اما جالب این است که کمپانی‌های برادران وارنر و پارامونت نیز سر امضای این قرارداد با سونی در رقابت بوده‌اند! شما را نمی‌دانم ولی احساس می‌کنم قبلا چنین فیلمی را ساخته‌اند. اسمش هم «مینیون‌ها» است!

Good_Dinosaur

در ابتدای این مطلب از احساس خوبِ «زیاد منتظر نبودن برای اثر بعدی سازنده‌ی موردعلاقه‌‌مان» گفتم. درحالی که پیکسار امسال با انیمیشن «پشت رو» (Inside Out) حسابی مغز طرفدارانش را منفجر کرد، حالا می‌دانیم انیمیشن جدید آنها زیاد ازمان دور نیست. «دایناسور خوب» که در تاریخ چهارم آذر اکران می‌شود، داستانی دوستی یک بچه‌ی انسان با دایناسور سبزرنگ بامزه‌ای در دورانی است که نسل این موجودات توسط آن شهاب‌سنگ معروف منقرض نشده است. همچنین تریلر جدیدی نیز از فیلم پخش شده که بخش‌هایی از نحوه‌ی همراهی و دوستی کاراکترهای اصلی فیلم را نشان می‌دهد.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

 

jurassic world 2015

یونیورسال بعد از «خشمگین ۷» این روزها دارد با «پارک ژوراسیک» پول پارو می‌کند و رکورد می‌شکند! به تازگی اعلام شد که «پارک ژوراسیک» موفق شده با رسیدن به فروش یک میلیارد و ۵۲ میلیون دلار، فیلم اول «اونجرز» را پشت سر بگذارد و تبدیل به سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شود. از همین رو، سران یونیورسال سریع قسمت دوم این مجموعه‌ی جدید را وارد مرحله‌ی تولید کردند. و حتی اول تیر سال ۱۳۹۷ را نیز به عنوان تاریخ اکران آن اعلام کردند!

bryan-singer

برایان سینگر، کارگردان فیلم «ایکس‌من: اپوکالیپس» اخیرا از احتمال ساخت فیلمی از «ایکس‌من» با حضور شخصیت‌های «چهار شگفت‌انگیز» خبر داده است. بازخوانی «چهار شگفت‌انگیز» چند هفته‌ی دیگر اکران می‌شود (و می‌توانید تریلر تبلیغاتی جدید آن را در زیر تماشا کنید) و «اپوکالیپس» نیز برای اکران در اردیبهشت سال آینده برنامه‌ریزی‌شده است. نظرتان چیست آیا ترکیب این دو فیلم را به عنوان یک فرصت می‌بینید یا هرج‌و‌مرجی بی‌معنی؟

| دانلود ویدئو با رزولوشن 720p

 

Peyton Johnson

در نهایت، طی خبری مشخص شده برد پیتون، کارگردان فیلم فاجعه‌محور «سن آندریس»، باری دیگر برای ساخت فیلمی اقتباسی از روی بازی ویدیویی Rampage با دواین جانسون همکاری می‌کند. به نظر می‌رسد برد پیتون که استعدادش در ایجاد ویرانی‌های عظیم را با له‌ و لورده کردن کالیفرنیا ثابت کرده بود، بهترین فرد برای هدایت این فیلم است. چرا؟ چون Rampage  داستان سه هیولای گودزیلاواری است که به شهر حمله می‌کنند و از آسمان‌خراش‌های آن بالا می‌روند!

این هفته در بخش مقالات نیز علاوه‌بر گزارش باکس‌آفیس آخرهفته، فیلم «حکایات وحشیانه» را بررسی کردیم و به نقد یک سریال مهم این روزهای تلویزیون و غیره پرداختیم:

viole3t

violet

viole2t

viole4t

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده