نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۷

تماشا کنید: ظاهر کاملاً تغییریافته داشبورد جدید ایکس باکس وان

داشبورد ایکس‌باکس وان در تعطیلات سال جدید میلادی بروزرسانی بزرگی به خود خواهد دید و با توجه به ویدیوی تبلیغاتی مایکروسافت در این خصوص، ویژگی‌های بسیاری به آن اضافه خواهد شد.

منوی راهنمای جدیدی (مانند منویی که با فشردن دکمه‌ی میانی کنترلر در ایکس‌باکس 360 ظاهر می‌شد) به رابط کاربری اضافه شده که از کنار صفحه‌ی نمایش بر روی بازی‌ها ظاهر می‌شود و دیگر مانند گذشته، با احضار آن پنجره‌ی بازی کوچک‌تر نمی‌شود. ویژگی اسنپ همچنان در داشبود وجود خواهد داشت اما با توجه تغییراتی که به خود دیده، به صورت ستونی کنار صفحه‌ی بازی ظاهر می‌شود تا دسترسی راحتی به دوستان، پیام‌ها و چت‌های گروهی ارائه کند.

همچنین دستیار صوتی کورتانا هم اضافه شده که توسط همان صداپیشه‌ی هوش مصنوعی همراه مستر چیف، یعنی جن تیلور صداگذاری شده است. کورتانا در ویندوز ۱۰ قادر است اطلاعات مورد نیاز شما را فراهم کند و کارهایی را برایتان انجام دهد، با این حال مسئولیت او در ایکس‌باکس وان هنوز کاملاً مشخص نیست.

مایکروسافت وعده‌ی عملکردی سریع‌تری می‌دهد و قرار است که کار با طراحی منوها به صورت عمودی به جای افقی انجام دهد. احتمالاً جابه‌جایی عمدی به شکل بالا به پایین راحت‌تر از حالت فعلی است اما باید منتظر ماند و دید این تغییر رویه چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت. همچنین بخش‌هایی برای دیدن اینکه دوستانتان مشغول انجام چه کارهایی هستند اضافه شده است.

اما جذاب‌ترین تغییر این است که آواتارها برگشته‌اند و طبق گفته‌ی مایکروسافت، مدرنیزه هم شده‌اند. فعلاً تفسیر این که آواتارها چه تغییر خاصی کرده‌اند را به عهده‌ی خود مایکروسافت می‌گذاریم.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی رسمی «تجربه‌ی ایکس‌باکس وان» سر بزنید و اگر حوصله‌ی مطالب طولانی را ندارید،‌ دیدن ویدیوی زیر به اندازه‌ی کافی هیجان‌زده‌تان می‌کند.

دانلود ویدیو

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده