نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

۱۰ نکته برای گیمرهایی که قصد دارند به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنند

کمتر از ۱۰ روز به انتشار نسخه‌ی نهایی ویندوز مانده است. این نسخه علاوه بر امکانات جدیدی که با خود به همراه می‌آورد، برای گیمرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین اگر از کاربران اکوسیستم مایکروسافت هستید، نکته‌های زیر را از دست ندهید.

ویندوز ۱۰ به عنوان یکی از بهترین نسخه‌های تاریخ این سیستم‌عامل شناخته می‌شود. ویژگی‌های تازه‌ی آن لیست بلندبالایی است که چند مورد از آن مانند دایرکت‌ایکس ۱۲ و هماهنگی با ایکس‌باکس وان، می‌تواند تأثیر بسیاری روی نحوه‌ی بازی کردن با هر دو پلتفرم بگذارد. ۱۰ راهنمایی زیر به شما کمک می‌کنند هنگام انتشار نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ در ۷ مرداد، برای این تجربه‌ی جدید آماده باشید.

۱. از ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۰ آگاه شوید

آیا بروز کردن سیستم‌عامل خود به ویندوز ۱۰ تصمیم درستی است؟ شاید هنوز از ویندوز ۸ یا ۷ راضی باشید و تمایل چندانی برای ارتقا به نسخه‌ی جدید نداشته باشید. اما بعد از اینکه با امکانات تازه‌ی ویندوز ۱۰ آشنا شوید، احتمالاً نظر خود را تغییر خواهید داد. مایکروسافت اِج، مرورگر جدید مایکروسافت که در بعضی از آزمایش‌ها تا ۱۱۲ درصد سریع‌تر از کروم ظاهر شده است تغییر بزرگی در نسخه‌ی جدید است. کورتانا، دستیار شخصی دیجیتالی شما خواهد بود که از ویندوزفون به ویندوز آمده است. اما شاید مهم‌تر از همه، اپلیکیشن ایکس‌باکس باشد که بعضی از بهترین ویژگی‌های ایکس‌باکس را به کامپیوتر شما می‌‌آورد.

۲. در مورد دایرکت‌ایکس ۱۲ بیشتر بدانید

با دایرکت‌ایکس ۱۲، گرافیک و عملکرد بازی‌های ارتقای چشمگیری خواهند داشت و با وجود برنامه‌ی ایکس‌باکس، پلتفرم پی‌سی در زمینه‌ی بازی‌های رایانه‌ای بسیار بهتر از گذشته خواهد شد. دایرکت‌ایکس ۱۲ می‌تواند گرافیک‌های بسیار سطح بالا ارائه کند و حتی در سخت‌افزارهای فعلی، عملکرد بازی‌ها را بهبود ببخشد. فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس در مراسم معرفی ویندوز ۱۰ توضیح مختصری درباره‌ی قابلیت‌های این رابط طراحی اپلیکیشن ارائه داد و پس از آن هم خبرهای بیشتری منتشر شد که فعلاً می‌تواند منبع خوبی برای آشنایی بیشتر با قابلیت‌های دایرکت‌ایکس ۱۲ باشد.

۳. ایکس‌باکس را در ویندوز تجربه کنید

برای گیمرها، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های ویندوز ۱۰ اپلیکیشن ایکس‌باکس است. با این برنامه شما راه‌های بیشتری برای بازی و ارتباط با دوستانتان خواهید داشت، فارغ از اینکه کجای دنیا باشید. بازی‌ها، دوستان و اچیومنت‌هایتان در دستگاه‌هایی که ویندوز ۱۰ را اجرا می‌کنند، همراهتان خواهد بود. اپلیکیشن ایکس‌باکس برای ویندوز شامل‌ ویژگی‌های زیر می‌شود: استریم بازی‌ها از ایکس‌باکس وان به رایانه‌های شخصی، قابلیت بازی چندنفره آنلاین بین پی‌سی و ایکس‌باکس و ضبط ویدیوی بازی‌های ایکس‌باکس بر روی کامپیوتر. برای اطلاع بیشتر از ویژگی‌های این برنامه، مطالب مربوط به آن را در زومجی دنبال کنید.

windows10-crossplay

۴. با حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای ویندوز ۱۰ آشنا شوید

اگر قصد ارتقای رایانه یا تبلت خود به ویندوز ۱۰ را دارید، توصیه می‌شود که از حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای آن از آگاه شوید. همچنین می‌توانید در برنامه‌ی دریافت ویندوز ۱۰ به نام Get Windows 10، گزینه‌ی «رایانه‌ی من را بررسی کن» را علامت بزنید تا مطمئن شوید مشخصات سیستم شما برای اجرای ویندوز ۱۰ مناسب است.

۵. نسخه‌ی ویندوز ۱۰ خودتان را از همین حالا رزرو کنید

بروزرسانی به ویندوز ۱۰ رایگان است. بله، رایگان! کاربران ویندوز ۷ و ۸.۱ که نسخه‌ی اصلی را در اختیار دارند، می‌توانند تا یک سال بعد از عرضه‌ی ویندوز ۱۰ از این پیشنهاد ارتقا استفاده کنند. این بروزرسانی شامل نسخه‌ی نهایی و کامل ویندوز ۱۰ خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و پاسخ به ابهامات، به زومیت مراجعه کنید.

۶. اطلاعات قدیمی خود را آرشیو کنید و یک نسخه‌ی پیشتیبان از تهیه کنید

با وجود این که برنامه‌ی نصب‌کننده‌ی ویندوز هنگام آغاز عملیات نصب از شما سوال می‌کند که آیا می‌خواهید فایل‌ها روی سیستم باقی بمانند یا خیر، همیشه بهتر است که فایل‌های مورد نیاز خود را جایی آرشیو کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای این کار ذخیره کردن اطلاعات روی حافظه‌های جانبی یا بارگذاری آن‌ها روی وب‌سایت‌های ذخیره‌ی اطلاعات آنلاین است. همچنین تهیه‌ی یک نسخه‌ی پشتیبان از سیستم قبل از اقدام به نصب ویندوز تصمیم درستی خواهد بود، چرا که اگر مشکلی پیش آمد یا قصد داشتید به سیستم قبلی خود بازگردید راهی برای این کار داشته باشید.

۷. درایورهای سخت‌افزارها در نسخه‌ی جدید ویندوز

هر موقع که نسخه‌ی جدیدی از ویندوز را نصب می‌کند، بهتر است مطمئن شوید که از درایورهای سازگار با سیستم‌عامل استفاده می‌کنید تا از بروز مشکلاتی نظیر عدم شناسایی سخت‌افزار یا ناپایداری آن‌ها جلوگیری کنید. بسیاری از شرکت‌های سازنده‌ی سخت‌افزار از همین حالا درایورهای مخصوص ویندوز ۱۰ را در اختیار دارند تا آن‌ها را در طی بروزرسانی‌هایی بعد از عرضه‌ی ویندوز منتشر کنند. برای آگاهی از شماره‌ی نسخه‌ی درایور سخت‌افزارهای خود می‌توانید به بخش مدیریت دستگاه در ویندوز (Device Manager) مراجعه کنید یا با ابزارهای DXDIAG این کار را انجام دهید. بهتر است با مراجعه به وب‌سایت سازنده‌های سخت‌افزار ببینید که آیا درایور جدیدی منتشر شده و هنگام نصب ویندوز، آن‌ها را در یک حافظه‌ی جانبی همراه خود داشته باشید.

Minecraft Windows 10 Edition Announced

۸- بازی‌ها و برنامه‌ها در ویندوز ۱۰

همراه با عرضه‌ی ویندوز ۱۰، نسخه‌ی جدیدی از فروشگاه ویندوز معرفی می‌شود که یک تجربه‌ی خرید هماهنگ بین تمام دستگاه‌های ویندوز ۱۰ را رائه می‌کند. روی پی‌سی، تبلت یا گوشی خود می‌توانید در این فروشگاه جستجو کنید و به راحتی محتوای دیجیتال خود اعم از برنامه، بازی، آهنگ، فیلم و سریال‌های تلویزیونی را خریداری کنید.

برنامه‌ها و بازی‌های جدید زیادی هستند که به ویندوز ۱۰ خواهند آمد، پس بهتر است از همین حالا نگاهی به آن‌ها بیاندازید تا درست بعد از بروزرسانی، آن‌ها را نصب کنید. یکی از بزرگ‌ترین بازی‌هایی که نسخه‌ی مخصوص ویندوز ۱۰ آن معرفی شده، Minecraft است اما می‌توانید مطمئن باشید بازی‌ها و برنامه‌های جذاب دیگری هم برای ویندوز ۱۰ هنگام عرضه‌ی آن، در دسترس خواهد بود.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که باز‌ی‌های قدیمی‌تر رایانه‌ی خود روی ویندوز ۱۰ قابل اجرا هستند، این انجمن غیررسمی لیستی تهیه کرده که ممکن است به کارتان بیاید.

۹- کنترلرهای ایکس‌باکس برای ویندوز ۱۰

تجربه‌ی ایکس‌باکس به ویندوز ۱۰ خواهد آمد و شما می‌خواهید بازی‌ها را روی پی‌سی، با کنترلر ایکس‌باکس انجام دهید. هیچ مشکلی نیست! می‌توانید از کنترلرهای سیمی ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان روی رایانه‌ی خود استفاده کنید. آداپتور بی‌سیم کنترلر وایرلس ایکس‌باکس 360 هم‌اکنون موجود است اما برای آداپتور کنترلر وایرلس ایکس‌باکس وان، باید تا پاییز امسال صبر کنید. برای شناساندن کنترلر ایکس‌باکس 360 به ویندوز، می‌تواند به راهنمای این کار در بخش پشتیبانی وب‌سایت ایکس‌باکس مراجعه کنید.

۱۰- سوال‌هایتان را رفع کنید

بسته به سطح دانش شما از مسائل فنی، ممکن است قبل، هنگام یا بعد از نصب ویندوز سوال‌هایی برایتان مطرح شود. قبل از اینکه عملیات بروزرسانی را آغاز کنید بهتر است منابعی که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید را شناسایی کنید تا بتوانید مشکلات خود را مخصوصاً هنگام نصب که رایانه در دسترس نیست، رفع کنید. معتبرترین مرجع برای پرسش و پاسخ به سوالاتی از این دست، انجمن کاربران ویندوز در وب‌سایت مایکروسافت است که می‌تواند منبع قابل اطمینانی برای پاسخ به پرسش‌های شما باشد.

چه شما یک گیمر ایکس‌باکس باشید که منتظر دیدن برنامه ایکس‌باکس روی ویندوز ۱۰ هستید و می‌خواهید قابلیت‌های کنسول خود را گسترش دهید و چه گیمر پی‌سی باشید که می‌خواهید بهبود عملکرد بازی‌ها را روی سیستم‌عامل جدید ببینید، اوقات هیجان‌انگیزی را پیش رو خواهید داشت. برای اخبار بیشتر از بزرگ‌ترین مراسم انتشار ویندوز و حواشی آن، حتماً زومیت و زومجی را دنبال کنید.

منبع: وبلاگ رسمی Major Nelson


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده