نویسنده: فرشید معتمد
// دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

ای‌ام‌‌دی کارت‌ های گرافیک Fury Nano را در ماه آینده عرضه می ‌کند

همان‌طور که در خبرهای قبلی اعلام کرده بودیم، محصولِ جدید اِی‌اِم‌دی رادئون Fury Nano به همراه Fury X و Fury در رخدادِ اختصاصی پی‌سی در جریان E3 2015 در ماه قبل معرفی شد.حالا تاریخ عرضه‌ی این محصول مشخص شده است. با ما همراه باشید.

این کارت با ابعادِ کوچک و بر اساس معماری Fiji ساخته شده و همان ۴ گیگابایت رم گرافیکی HBM را به مانندِ دیگر محصولات مبتنی بر فیجی ارائه می‌کند و با هوا خنک می‌شود.

این کارتِ گرافیکی ١٩ سانتی متر طول دارد، راندمانی در حدود دو برابر کارتِ R9 290X ارائه می‌کند، اما فقط نصف آن انرژی مصرف می‌کند. حالا هم که تایید شده در ماه آگوست (از ١۱ مرداد به بعد) عرضه خواهد شد.

AMD-Radeon-R9-Nano-Graphics-Card

اِی‌اِم‌دی این اطلاعات را در جریان اعلام آمار مالی سه ماهه‌ی گذشته‌ی خود تایید کرد. این سومین کارت گرافیکی تولید شده بر اساس تراشه‌ی فیجی خواهد بود و از همان ابعادِ استاندارد mITX تبعیت می‌کند. مشخصات محصول هنوز منتشر نشده است، اما انتظار داریم که از تراشه‌ی ضعیفتر شده‌ی فیجی با هسته‌های پردازشی کمتر بهره خواهد گرفت. تراشه‌ی کامل فیجی دارای ۶۴ واحدِ ROP، تعداد ۲۵۶ واحد پردازش بافت یا TMU و در کل دارای ۴۰۹۶ هسته‌ی پردازشی استریم خواهد بود.

منبع: Guru3d


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده