نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

محتواهای دانلودی بازی Street Fighter V به طور رایگان قابل استفاده خواهند بود

طی مراسم جهانی بازی‌های مبارزه‌ای (EVO 2015)، شرکت کپ‌کام خبرهای جدیدی درباره‌ی نحوه‌ی انتشار محتواهای دانلودی بازی Street Fighter V اعلام کرد. برای اطلاع از جزییات این موضوع با زومجی همراه باشید.

گویا کپ‌کام قصد دارد تا سیاست‌های قدیمی خود در رابطه با انتشار محتواهای اضافی و بروزرسانی‌های مجموعه Street Fighter را کنار بگذارد و به جای عرضه یک بروزرسانی بزرگ در قالب دیسک‌های فیزیکی، محتواهای کم‌حجم‌تر را به صورت دانلودی ارائه کند. مهم‌تر اینکه بازیکن‌ها می‌توانند بسیاری از این محتواهای دانلودی Street Fighter V را به طور رایگان و در داخل بازی آزاد کنند.

علاوه بر بازی اصلی که دارای ۱۶ مبارز خواهد بود (۴ شخصیت کاملا جدید هستند)، تمام تنظیمات اضافی که برای ایجاد تعادل در گیم‌پلی انجام می‌شوند به طور رایگان در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌گیرند. همچنین طبق اعلام کپ‌کام، همه‌ی محتواهایی که پس از انتشار Street Fighter V برای آن عرضه می‌شوند بدون پرداخت پول واقعی و فقط با بازی کردن قابل دسترسی خواهند بود. برای این منظور سازندگان بازی دو سیستم پول را برای آن در نظر گرفته‌اند که یکی «پول مبارزه» و دیگری «زنی» نامیده می‌شود.

پول مبارزه با بازی کردن به دست می‌آید و از آن برای آزاد کردن محتواهای دانلودی استفاده می‌شود؛ از سوی دیگر زنی با استفاده از پول واقعی قابل خریداری است و بازیکن‌ها می‌توانند با آن، آیتم‌های مختلفی را درون بازی خریداری کنند. کپ‌کام هنوز در مورد نحوه‌ی عملکرد این دو سیستم در کنار یکدیگر توضیح نداده است.

با اینکه موفقیت این مکانیزم جدید و استقبال هواداران از آن تضمین شده نیست، اما همین که برای بازی کردن Street Fighter V و بروزرسانی‌هایش لازم نیست چند دیسک مختلف خریداری کنیم، خبری خوشحال کننده است. مت دالگرن، مدیر ارشد بازاریابی کپ‌کام، در مراسم EVO 2015 گفت:

استراتژی قبلی در واقع بازیکن‌ها را مجازات می‌کرد و باعث ایجاد وقفه در بازی کردن می‌شد. برای مثال اگر آنها می‌خواستند که Street Fighter IV را متوقف کنند و تجربه‌ی جدیدتر و بزرگتری را در Super Street Fighter IV داشته باشند، می‌بایست یک بروزرسانی را خریداری می‌کردند. در واقع ما در طول زمان و با حذف افرادی که بروزرسانی‌های ما را نمی‌خریدند، مجموعه‌ی بازیکنان Street Fighter IV را کوچک و کوچکتر کردیم. این روش قدیمی بازیکن‌ها را مجبور می‌کرد که کل یک محتوای جدید را خریداری کنند، در صورتی که شاید تنها چند شخصیت از آن محتوا برای آنها جذابیت داشت. استراتژی جدید ما کاملا به نفع بازیکن‌ها است. علاوه بر این باعث می‌شود تا یک تعامل طولانی مدت با بازی شکل بگیرد، چون هر چه بیشتر آن را انجام دهید بیشتر جایزه می‌گیرید. ما به جای کوچک کردن مجموعه بازیکنان با ارائه بروزرسانی‌های پولی، همواره سعی می‌کنیم که تعداد آنها را افزایش دهیم.

بازی Street Fighter V در ماه مارس سال ۲۰۱۶ میلادی برای رایانه‌های شخصی ویندوزی و پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. کپ‌کام چندی پیش به طور رسمی اعلام کرد که این بازی هرگز برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه نمی‌شود.

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده