نویسنده: محسن وزیری
// یکشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

به زودی می‌توانید در بازی Elite: Dangerous در سیاره پلوتون گشت و گذار کنید

این روزها علاقه‌مندان نجوم از دیدن اولین تصاویر باکیفیت دورترین سیاره‌ی منظومه‌ی شمسی هیجان‌زده هستند. حال آن دسته از‌ آن‌ها که به بازی‌های رایانه‌ای هم علاقه دارند، می‌توانند در Elite: Dangerous در اطراف این سیاره و قمرهای آن گشت و گذار کنند.

البته خلبانان بازی برای ملاقات پلوتون باید کمی صبر کنند چرا که سازندگان بازی هنوز منتظر اطلاعات بیشتر از این سیاره و اقمار آن از طرف ناسا و فضانورد «افق‌های نو» هستند.

در بروزرسانی‌های هفتگی بازی، سوال سیاره‌ی پلوتون و شارون، یکی از قمرهای آن مطرح شد. طراحان بازی توضیح دادند که فعلاً شکل و شمایل پلوتون و شارون در بازی با آنچه در واقعیت وجود دارد کمی متفاوت است. این قضیه واضح است چرا که تا قبل از هفته‌ی پیش تنها تصاویری که از آن‌ها در اختیار داشتیم، تصاویری بی‌کیفیت و تار بودند.

استودیوی فرانتیر، سازنده‌ی بازی در توضیحات بروزرسانی جدید توضیح داد:

ما از این که شبیه‌سازی‌هایمان بسیار به ظاهر واقعی و قلب‌شکل پلوتون نزدیک بود، خوشحالیم. (او به نواحی روشن‌تر سیاره اشاره می‌کند که شکلی شبیه به قلب اصلی پلوتون را دارند) بازی Elite: Dangerous در سال ۳۰۰۱ اتفاق می‌افتد بنابراین پنج مدار بیشتر و پنج چرخه‌ی گرما و سرمای بیشتر برای پلوتون خواهیم داشت. بنابراین شاید تا آن زمان آن ناحیه تمام سیاره را در بر گرفته باشد.

اما به زمان حال برگردیم. دلیل اینکه فرانتیر به سادگی ظاهر سیاره را در بازی بازسازی نمی‌کند، به نحوه‌ی ساخت هر دنیا و سیاره برمی‌گردد. آرت باتون، دستیار طراح این گونه توضیح می‌دهد:

تمام سیاره‌های ما به وسیله‌ی شبیه‌سازی‌های پیچیده‌ای ساخته می‌شوند تا بازیکن بتواند روزی به آن‌ها نزدیک شود، خیلی نزدیک.
در حال حاظر تمام سیاره‌ها تنها از فاصله‌ی دور قابل مشاهده هستند، اما Elite: Dangerous برای آینده طراحی شده است. با ساختن سیاره‌ها به وسیله‌ی شبیه‌سازی و بهبود مداوم آن‌ها برای واقعی‌تر کردنشان تا حد ممکن، ما می‌توانیم مطمئن شویم که دره‌ها و کوه‌هایی که از فضا می‌بینید زمانی که به یک سیاره نزدیک می‌شوید یا حتی روی آن فرود می‌آیید، با دقت بالا در طراحی شده‌ باشند.

فرانتیر منتظر اطلاعات لازم از سمت ناسا برای بهبود شبیه‌سازی‌ها است، چرا که به گفته‌ی خودشان پرواز بر فراز آن دره‌ی قمر شارون که ۶ کیلومتر عمق دارد، اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. بنابراین جواب کوتاه‌مدت برای دیدن پلوتون و قمر آن در بازی منفی است، ولی در آینده حتماً آن‌ها را خواهیم دید.

جایی دیگری در توضیحات بروزرسانی اشاره شده که بروزرسانی بزرگ بعدی بازی برای نسخه‌های ویندوز و مک، مدتی کوتاه بعد از عرضه‌ی نسخه‌ی ایکس‌باکس منتشر خواهد شد. نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی همزان با اعلام برنامه‌ی «بازی‌های پیش‌نمایش» معرفی شد. کاربران عضو این برنامه می‌توانند به بازی‌های در حال ساخت دسترسی داشته باشند و نسخه‌های اولیه‌ی آن‌ها را برای ارائه‌ی نظرات و پیشنهادات خود به منظور بهبود نسخه‌ی نهایی، بازی کنند. فرانتیر اضافه کرد برخلاف پیش‌بینی آن که بروزرسانی را برای چند ماه آینده در نظر گرفته بودند، تا چند هفته‌ی دیگر شاهد انتشار آن خواهیم بود.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده