نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

کارگردان فیلم Warcraft معتقد است این فیلم شکست نخواهد خورد

تقریباً هیچ فیلمی نیست که بر اساس بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده و اثر خوبی از آب درآمده باشد. اما دانکن جونز، کارگردان یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌هایی که از بازی‌ها اقتباس شده‌اند به کار خود اطمینان دارد و معتقد است که می‌تواند این روند را تغییر دهد.

موفق نبودن فیلم‌هایی که از روی بازی‌ها ساخته شده‌اند تا حدودی اجتناب‌ناپذیر است. بازی‌های رایانه‌ای رسانه‌ای که بسیار شخصی هستند و به وضوح تعامل مخاطب با آن هم بسیار بیشتر از فیلم است بنابراین تبدیل بازی به تجربه‌ای که میزان تعامل کمتری دارد، در اکثر مواقع به خوبی جواب نمی‌دهد. کارگردان Warcraft به این نکته واقف است و راه‌حل‌هایی هم برای خود ایجاد کرده است.

درست بعد از اینکه دیدم دیوید فینچر راجع به فیسبوک فیلم ساخته است، احساس کردم که همه‌چیز ممکن است. منبعِ چیزی شما درباره‌ی آن فیلم می‌سازید لزوماً قرار نیست به شما دیکته کند که آیا فیلم خوبی خواهد شد یا نه. کافیست در آن یک المان از حقیقت پیدا کنید یا موضوعی که بتوانید درباره‌ی آن داستانی را روایت کنید.

جونز روند کار خود را اینگونه توضیح می‌دهد:

خوشبختانه Warcraft به اندازه‌ی ۲۰ سال داستان دارد که می‌توانیم از میان این قصه‌ها یکی را انتخاب کنیم. برای ما، انتخاب واضح این بود که درست از اول داستان شروع کنیم، جایی که اُرک‌ها اولین بار با انسان‌ها ملاقات می‌کنند. این در واقع مرحله‌ی آغازین کار بود. بعد از آن، بسیاری از مسائل بر اساس داستان اولیه خود به خود شکل گرفتند. شما به طریقی می‌دانید که شخصیت اصلی فیلم چه کسی خواهد بود چرا که شما داستان کلی را در اختیار دارید و این داستان مسیر را نشان می‌دهد. اما ما با بهره‌گیری از کمک بچه‌های بلیزارد و استفاده از خلاقیت آن‌ها و ایده‌های خودمان، توانستیم هسته‌ی اصلی داستان فیلم را شکل بدهیم و آن را بازنویسی کنیم، چون یک فیلم همیشه با یک بازی تفاوت دارد. شما همیشه باید یک روایت‌گر داشته باشید، دیگر مخاطبی به آن شکل وجود ندارد که داستان را برای شما انتخاب کند.

جونز در مصاحبه‌ی خود اشاره می‌کند که کار ساخت فیلم تقریباً به اتمام رسیده است و همچنین اینکه فیلم‌ هم مانند بازی، دارای قهرمان‌ها و دشمنان آن‌ها خواهد بود که شخصیت‌های خاکستری خواهند داشت. او اظهار کرد که فضای فیلم از یک اثر علمی تخیلی به فانتزی تبدیل شده است و همچنین در مورد دنباله‌ای برای آن گفت که قبلاً آن صحبت‌ها را در زومجی پوشش دادیم.

جونز در موردی شخصیتی که بیش از همه او را شگفت‌زده کرد هم صحبت کرد. دراکا، همسر دوروتان شخصیت محبوب او در فیلم است.

دراکا شخصیتی بود که در ابتدا به آن کمتر پرداختیم اما در طول ساخت فیلم رشد کرد. او فوق‌العاده است. شخصیتی عالی با بازیگری توانا (آنا گالوین) که نقش او را بازی می‌کند. دراکا شخصیت منحصر به فردی است که من بسیار به او افتخار می‌کنم.

فیلم Warcraft خرداد سال آینده اکران خواهد شد.

منبع:‌ io9


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده