نویسنده: محسن وزیری
// چهار شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

اعلام جایزه یک میلیون دلاری مسابقات جهانی بازی Smite برای پی‌سی و ایکس‌باکس وان

بازیکنان بازی Smite این شانس را دارند که در مسابقات جهانی سال آینده، پول خوبی برنده شوند. استودیوی های‌‌رِز، امروز اعلام کرد که مسابقات قهرمانی جهان این بازی چندنفره‌ی آنلاین در ماه ژانویه‌ برگزار خواهد شد.

این مسابقات در دو بخش پی‌سی و ایکس‌باکس وان برگزار می‌شود که البته نسخه‌‌ی ایکس‌باکس وان بازی هنوز در مرحله‌ی آزمایشی (بتا) قرار دارد. جایزه‌ی تیم اول بخش پی‌سی، یک میلیون دلار و بخش ایکس‌باکس وان ۱۵۰هزار دلار است.

البته این جایزه‌ی یک میلیون‌ دلاری کمتر از مبلغ مسابقات سال گذشته است. مسابقات قهرمانی پارسال جایزه‌ای به ارزش بیش از ۲.۶ میلیون دلار داشت که از طریق جمع‌آوری کمک‌های مردمی به دست آمده بود. سازندگان بازی به این دلیل مبلغ جایزه را کم کرده‌اند تا بتوانند به عده‌ی بیشتری در طول فصل مسابقات، جوایز مالی اهدا کنند.

بازی‌هایی در سبک مبارزه‌ی چندنفره‌ی آنلاین میدانی یا MOBA، این روزها نقش پررنگی در دنیای بازی‌های ویدویی دارند و بازی Smite توانسته جایگاه خوبی در این رقابت سخت پیدا کند. این بازی رتبه‌ی سوم را بعد از غول‌هایی چون League of Legends و Dota 2 در اختیار دارد. League of Legends هم سقف جایزه‌ی خود را برای مسابقات قهرمانی‌اش به ۲ میلیون دلار محدود کرده اما Dota 2 راه دیگری را پیش گرفته است. این بازی که مبلغ جایزه‌ی خود را از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌کند، رقم‌های بسیار بالایی را برای برندگان مسابقات خود در نظر می‌گیرد. مقدار فعلی جایزه‌ برای مسابقات قهرمانی ماه آینده‌ی Dota 2، رقم فوق‌العاده‌ی ۱۶,۴۷۳,۶۳۴ دلار است.

با این حال، جمع‌آوری آن مقدار پول از طریق کمک‌های مالی مشکلات خود را دارد. با اینکه محبوبیت Dota 2 هر ساله در حال افزایش است، روزی مخاطبان خود را از دست خواهد داد و سقف جایزه‌اش کاهش شدیدی خواهد داشت و این اتفاق می‌تواند نمایانگر زوال کلی بازی‌های MOBA باشد. رایِت گیمز، سازنده‌ی League of Legends کاملاً مخالف کمک‌های مالی است و آن را شکلی از التماس کردن می‌داند.

منبع: Venture Beat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده