// شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

هفته‌ نامه‌ سینمایی قسمت اول: از بازخوانی «کلبه وحشت» تا بازسازی «غول آهنی»

با توجه به اینکه بخش سینمایی زومجی هر هفته میزبان شما با کلی خبر و مقالات پر محتوا و تخصصی است، سعی داریم از این پس مطالب را در قالب هفته‌نامه جمع‌آوری کرده تا مروری کلی بر رویدادهای سینمایی دنیا داشته باشیم. با زومجی همراه باشید.

Ava DuVernay Black Panther

فیلم‌های ابرقهرمانی مارول یکی پس دیگری درحال وارد شدن به مرحله‌ی برنامه‌ریزی و ساخت هستند، اما طبق خبری که اوایل این هفته منتشر شد، ظاهرا این کمپانی فعلا در گیر و دارِ پیدا کردن کارگردانی مناسب و سربه‌زیر برای کلید زدن مراحل فیلمبرداری فیلم جدیدشان «پلنگ سیاه» (Black Panther) است. از قرار معلوم برخلاف گزارشات و شایعاتی که به گوش می‌رسیدند، اوا دووِرنای، کارگردانی که به خاطر فیلم اسکاری «سلما» مشهور شده، از نشستن بر روی صندلی هدایت این فیلم شانه خالی کرده است. دوورنای اعلام کرد این تصمیم از اختلاف نظر او و سران کمپانی بر سر داستان، نکات خلاقانه و چشم‌انداز فیلم سرچشمه می‌گیرد. شاید جدا شدن این کارگردان توانا، باعث تاسف باشد، اما از آنجایی که تاریخ اکران فیلم ۱۵ تیر ۱۳۹۷، بنابراین مارول حالا حالا‌ها برای بررسی گزینه‌های بعدی وقت دارد. از بازیگرانِ حتمی «پلنگ سیاه» می‌توان به چادویک بوزمن و اندی سرکیس اشاره کرد.

Batman-v-superman-dawn-of-justice

این هفته بالاخره دلیل عصبانی‌بودنِ بتمن از سوپرمن هم مشخص شد. زک اسنایدر کارگردان «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» گفت که خراب‌کاری‌هایی که ما در نبرد نهایی فیلم «مرد پولادین» انجام دادیم، همچین الکی هم نبوده است، بلکه ظاهرا آنها داشته‌اند از همان موقع برای به جان هم انداختنِ بروس وین و کلارک کنت زمینه‌چینی می‌کردند. خب، طبق گفته‌ی اسنایدر، سوپرمن در جریان مبارزه‌اش با ژنرال زاد، چندتا از برج‌ها و املاکِ گران‌قیمت بروس را خرد و خاک‌شیر می‌کند و دوست و فامیل‌های نزدیک بروس را لای سنگ و کلوخ له و لورده می‌کند. به حدی که حتی قابل‌شناسایی هم نباشند، تا از این طریق بروس وین دلیل خیلی خوبی برای گفتن این جمله به سوپرمن داشته باشد:« خونریزی هم می‌کنی؟ خواهی کرد!» خدا به داد سوپرمن برسد!

در این بین، زک اسنایدر در مصاحبه‌ای که با مجله‌ی اینترتینمنت ویکلی داشت، فاش کرد، تمام فیلم به شاخ و شانه‌کشی‌های بتمن و سوپرمن خلاصه نخواهد شد، بلکه شخصیت واندرومن (گل گدوت) نیز نقش خیلی مهمی در شکل‌گیری گروه عدالت و شاید سر عقل آوردن این دو نفر دارد! گل گدوت هم گفته که از شمشیربازی لذت می‌برد و دارد روی کار با طناب تمرین می‌کند. عالیه!

Legends Of Tomorrow

به تازگی تصویر هنری جدیدی از سریال فرعی «اسطوره‌های فردا» (The Legends of Tomorrow) منتشر شد که یک‌جورهایی می‌توان از آن به عنوان فرزند شیطون و بیش‌فعالِ دو سریال «اَرو» و «فلش» نام برد. چرا؟ خب، چون سازندگان قرار است هرچی قهرمان و ضدقهرمان در این دو سریال را دیده بودید را در این یکی باهم ترکیب کنند و یک‌عالمه چاشنی سفر در زمان و آتش‌بازی و درگیری به آن اضافه کنند. از شخصیت‌های حاضر این سریال می‌توان به اتم، هیت ویو، کاپیتان کُلد، قناری سفید، فایراستورم و غیره اشاره کرد.

تام کروز و یک عملیاتِ غیرممکن دیگر! «عملیات غیرممکن: قوم سرکش» جدیدترین قسمت از مجموعه دیوانه‌بازی‌های تام کروز در قالب ایتن هانت به روز اکرانش نزدیک می‌شود و این یعنی، انتشار یک‌سری تیزرهای تبلیغاتی:

 

DEADPOOLمجله‌ی اینترتینمنت ویکلی در آستانه‌ی آغاز همایش کمیک‌کان امسال، با اختصاص دادن جلدش به یکی از مسخره‌ترین، غیرمعمول‌ترین و بامزه‌ترین کاراکترهای مارول، طرفداران ددپولِ وراج را سورپرایز کرد. اگر در میان سیل فیلم‌های مارولی، یکی پیدا شود که بتواند نفس تازه‌ای به آنها بدمد، همین ددپول است. از روی عکس روی جلد می‌توان نتیجه گرفت با طراحی لباس خوبی برای او طرف هستیم. لباسی که هم واقعی احساس می‌شود و هم حالت کارتونی‌اش را حفظ کرده است. ایفای نقش ددپول به رایان رینولدز سپرده شده است.

حالا که فصل دوم سریال موفق «دردویل» توسط مارول تایید شده، هر روز خبرهای تازه‌ای درباره‌ی بازیگران و کاراکترهای حاضر در فصل بعد می‌شنویم. بعد از اینکه حضور جان برتنال در قالب «پانیشر» حتمی شد، حالا خبر رسیده که بازیگر نقش «الکترا»، معشوقه‌ی سابق مت مرداک مشخص شده است. وظیفه‌ی ایفای نقش این نینجای زیبای شمشیربه‌دستِ یونانی به اِلادی یانگ که بیشتر به خاطر بازی در فیلم «جی‌.آی‌.جو: تلافی» شناخته می‌شود، سپرده شده است. به نظر می‌رسد روز به روز جنس‌مان برای فصل دومی طوفانی جورتر می‌شود!

daredevil-has-cast-their-elektra-for-season-2-and-she-s-perfect-495418 اِلادی یانگ

سم ریمی دارد روی لبه‌ی تیغ حرکت می‌کند. چرا؟ خب، ایشان با بروس کمپل دست همکاری داده تا سریالی براساس مجموعه‌ی پرطرفدار «مُرده‌ی شرور» (یا همان «کلبه‌ی وحشت» خودمان) به نام «اش علیه مرده‌ی شرور» بسازد. بروس کمپل در این سیت‌کامِ ترسناک نقش کاراکتر معروف این مجموعه، اشلی ویلیامز را برعهده دارد. فعلا چیز زیادی از داستان مشخص نیست. اما طبق عکس‌ها و تریلری که از سریال پخش شده، ظاهرا فیلم بیشتر به حالت شوخ‌طبعانه و مضحکِ دو قسمت بعدی این مجموعه، نزدیک‌تر است. از آنجایی که سریال از شبکه‌ی استارز پخش می‌شود، پس باید انتظار یک‌عالمه خشونت‌های اسپارتاکوس‌گونه را نیز از آن داشته باشیم.

نوبتی هم باشد، نوبت خیزش دوباره‌ی داستان‌های کهکشانِ خیلی دور است! کمپانی دیزنی  چند روز پیش اعلام کرد که ساخت قسمت فرعی دیگری از مجموعه‌ی «جنگ‌های ستاره‌ای» را در دستور کارش قرار داده است. این قسمت که هنوز نام مشخصی برایش در نظر گرفته نشده، توسط کریستوفر میلر، کارگردان انیمیشن «فیلم لگو» و فیل لورد، کارگردان کمدی «خیابان جامپ» ساخته می‌شود و داستان آن هم پیش‌زمینه‌ی شخصیت پرطرفدار هان‌سولو را روایت می‌کند. این قسمت که در سال ۲۰۱۸ اکران می‌شود، روی دوران جوانی این مزدور و قاچاقچیِ کهکشانی تمرکز خواهد کرد. جدیدترین فیلم اصلی این مجموعه به نام «جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود هفتم: نیرو بیدار می‌شود»، پاییز سال جاری به نمایش درخواهد آمد.

Star Wars ‌هان‌سولو همونی هست که پشمالو نیست!

زمانی برای دیدن انیمیشن کلاسیک و افسانه‌ای «غول آهنی» دنبال بهانه نمی‌گشتیم، اما این روزها هم کمپانی‌ها دنبال بهانه‌ای برای پول درآوردن هستند و هم ما به دنبال دلیلی برای مراجعه به تجربه‌های قدیمی می‌گردیم. خب، طبق خبری که کمپانی برادران وارنر و فاتوم ایونتس منتشر کرده، نسخه‌ی بازسازی «غول آهنی» که علاوه‌بر کیفیت تصویری بهتر دارای دو صحنه‌ی اضافی هم است، ۸ مهر امسال در برخی از سینماهای برگزیده‌ی امریکا اکران می‌شود. نگران نباشید، نسخه‌ی دیجیتالی فیلم هم برای تماشای خانگی منتشر می‌شود. «من یه تفنگ نیستم»!

The Iron Giant

خیلی‌ها دل‌نگران سرنوشت جدید اسپایدرمن بعد از پیوستن به دنیای سینمایی مارول هستند. بعد از اینکه تام هالندِ جوان به عنوان بازیگر جدید پیتر پارکر انتخاب شد، حالا خبر رسیده که پیشنهاد نقش عمه مِی نیز به ماریسا تومی داده شده که به هرچی شبیه باشد، شبیه یک «عمه» نیست! ظاهرا مارول به سبک مربیان فوتبال ما، برای اسپایدرمن جدید دست به جوان‌سازی گروه بازیگران فیلم زده‌ است! به امید اینکه نقش گوئن استیسی به یک دختر ۷ ساله داده نشود، دست به دعا بلند می‌کنیم! اولین حضور اسپایدرمن جدید در فیلم «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» خواهد بود.

marisa_tomei

به تازگی اولین تریلر فصل ششم سریال زامبی‌محور «مردگان متحرک» در حاشیه‌ی همایش کمیک‌کان پخش شد. اگر فکر می‌کردید منطقه‌ی امن الکساندریا یعنی تعطیلاتی تابستانی به دور از خون و مرگ، با دیدن این ویدیو، مطمئنا نظرتان تغییر خواهد کرد:

دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p | رزولوشن 480p

 

2902622-danبه تازگی عکس‌هایی از محل‌فیلمبرداری تله‌فیلم «تغییردهنده‌ی بازی» (Game Changer) با بازی دنیل ردکلیف منتشر شده است. ستاره‌ی مجموعه‌‌ی «هری پاتر» در این فیلم نقش سم هاوزر، موسس و طراح بازی GTA را برعهده دارد و داستان فیلم هم دعوای حقوقی او و فردی به اسم دوین مور را به تصویر می‌کشد. دوین مور ادعا کرده بود که به خاطر تاثیر بازی‌ GTA دست به قتل زده بود. این فیلم توسط شبکه‌ی بی‌بی‌سی ساخته می‌شود. درست حدس زدید. متاسفانه در این فیلم خبری از دیوانه‌بازی‌های تروِر یا تعقیب و گریزهای هیجان‌انگیز مایکل نیست!

 

عمر شریف، بازیگر معروف سینما و ستاره‌ی فیلم‌هایی مثل «لورنس عربستان» و «دکتر ژیواگو» در سن ۸۳ سالگی برا اثر حمله‌‌ی قلبی در بیمارستانی در قاهره‌ی مصر درگذشت. او برنده‌ی جایزه‌ی گلدن گلوب برای فیلم «دکتر ژیواگو» بود و برای ایفای نقش شریف علی در فیلم حماسی «لورنس عربستان» نامزد دریافت اسکار شده بود. عمر شریف مدتی بود که از بیماری آلزایمر رنج می‌برد.

Omar Sharif

در باکس آفیس هفته‌ای که گذشت، اکران «ترمیناتور: جنسیس» آغاز شد. اما فیلم برخلاف داشتن آرنولد، مادر اژدهایان و جلوه‌های ویژه‌ای مدرن‌تر نتوانست عملکرد خوبی در افتتاحیه‌اش داشته باشد و با فروش ۲۸ میلیون دلاری‌اش به رده‌ی سوم جدول بسنده کرد. در رتبه‌های بالا، انیمیشن «پشت رو» را داشتیم که با ۳۰.۱ میلیون دلار در رده‌ی دوم قرار گرفته بود و «دنیای ژوراسیک» هم با ۳۰.۹ میلیون برای چهارمین هفته‌ی متوالی صدر جدول را به نام خودش بزند.

در هفته‌ای که گذشت مقالات بسیار خوبی هم منتشر کردیم. از معرفی فیلم‌های نسبتا جدید تا ادامه‌ای بر مقالات تحلیل سه‌گانه‌ی مطرح و محبوب بتمن نولان که هوادارای بسیار زیادی هم پیدا کرد.

2

5

7

13

نظر شما در مورد هفته‌نامه سینمایی زومجی چیست؟ نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ارتقا کیفی این بخش در قسمت دیدگاه‌ها قرار دهید. ممنون.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده