نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

جدیدترین لپ‌تاپ‌ های شرکت اُریجین پی‌سی‌ با تکنولوژی انویدیا جی‌-سینک

برای سالیان متمادی بازیکنان بر روی ویندوز از مشکلاتی مانند پارگی صفحه، پرش و لگ ورودی حتی بر روی بهترین کامپیوترها با بهترین کارت‌های گرافیکی رنج می‌بردند. با اینکه سخت‌افزار بازی در سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته اما این مشکلات اخیرا و با معرفی‌ تکنولوژی جی‌-سینک انویدیا حل شده است.

جی‌-سینک گرافیک بازی‌های کامپیوتری را با همگام سازی یک نمایشگر با خروجی‌ کارت گرافیکی دوباره تعریف کرد. تا قبل از این تکنولوژی، این کار به صورت برعکس انجام می‌شد. نتیجه استفاده از این تکنولوژی اجرای روان‌تر بازی‌ها با گرافیک بسیار بهتر، طبیعی‌تر و بدون مشکلات ذکر شده خواهد بود.

اما تا امروز این نوآوری فقط برروی کامپیوتر‌های رومیزی قابل اجرا بود تا اینکه شرکت اُریجین پی‌سی تکنولوژی جی‌-سینک را با معرفی‌ دو لپ‌تاپ جدید خود یعنی EON17-X و EON15-X که از آخرین کارت گرافیکی شرکت انویدیا یعنی  GTX 980M بهره می‌برند بر روی لپ‌تاپ‌ها قرار داد.

جی‌-سینک که توسط بسیاری از افراد بزرگ صنعت بازی سازی مانند موسس ای‌دی سافت‌ور، جان کرمک، برنامه‌نویس پارادوکس‌، یوهان اندرسون و تیم‌ سوینی و مارک رین از اپیک گیمز مورد ستایش قرار گرفته، با قرار گرفتنش‌ بر روی لپ‌تاپ‌ها امکان بازی با رزولوشن 4K روی صفحه ۱۵ و ۱۷ اینچی‌ را در حال حرکت برای بازیکن فراهم می‌کند. همچنین بازیکن توانایی این را دارد که در خانه و بر روی صفحه بزرگ‌تر به ادامه بازی خود بپردازد.

جی‌-سینک یکی‌ از مشکلاتی که کاربران پی‌سی از ابتدای ساخته شدن کامپیوترهای خانگی با آن‌ دست و پنجه نرم می‌کردند را حل کرد. این مشکل قفل شدن نرخ بازسازی تصویر بر روی ۶۰ فریم بر ثانیه در صفحه‌های نمایشگر بود. هرچند که در حال حاضر نمایشگر‌های CRT جای خود را به LED و LCD داده‌اند اما سازنده‌های سخت‌افزار تا پیش از این تکنولوژی مجبور بودند کارت‌های گرافیک خود را با این نرخ بازسازی قفل شده همگام سازی کنند.

این واقعیت برای سازندگان کارت گرافیک مشکل بسیار بزرگی‌ بود زیرا نرخ فریم کارت‌های گرافیکی مختلف حتی در یک صحنه مشترک از یک بازی باهم فرق می‌کند و عمل قفل کردن نرخ بازسازی بر روی ۶۰ فریم مشکلات بسیار زیادی برای کاربران ایجاد می‌کرد که بسیاری از این مشکلات نیز کماکان پابرجا هستند.

جی‌-سینک تمامی این مشکلات را حل کرده و برای بازیکن تجربه بازی با گرافیک روان‌تر و سرعت پاسخ‌دهی بالاتر را فراهم می‌کند. چیزی که بازیکن‌ها نمی‌توانستند حتی تصورش را بکنند.

Origin PC

مشکل دیگری که جی‌-سینک حل کرده، از بین بردن لگ ورودی است که کارت‌های گرافیکی که از وی‌-سینک استفاده می‌کردند این مشکل را داشتند که بازی کردن زیاد با این کارت‌های گرافیک برای بازیکن ایجاد سردرد می‌کرد.

برای بازیکن‌های حرفه‌ای، نبودن لگ ورودی تفاوت بین باختن یا بردن به حساب می‌آید. لپ‌تاپ‌های جدید شرکت اریجین پی‌سی این لگ را به حداقل رسانده‌اند و بازیکن از زمان فشردن دکمه بر روی صفحه کلید تا اجرای دستور خود بر روی صفحه نمایشگر عملا هیچ‌گونه تاخیری را حس نمی‌کند. این تکنولوژی حتی شاید باعث شود که بازیکن‌ها مجبور شوند عکس‌العمل‌های خود را سریعتر کنند.

اوریجین پی‌سی جزو اولین شرکت‌هایی است که از تکنولوژی جی‌-سینک بر روی لپ‌تاپ‌ها استفاده کرده است.

همچنین این لپ‌تاپ‌های جدید علاوه بر داشتن کارت‌های گرافیک فوق‌العاده قوی از پردازنده‌های Core i5 و i7 چهار هسته‌ای اینتل مبتنی بر تراشه Z97  استفاده می٬کنند که قابلیت اورکلاک شدن تا فرکانس ۴.۵ گیگا هرتز را نیز دارا هستند. استفاده از این پردازنده‌ها که با کارت‌های گرافیک 970M و 980M همراه شده این امکان را برای بازیکن فراهم می‌کند که بازی‌ها را در رزولوشن‌های 1080P و 4K اجرا کنند. نکته جالب دیگر این لپ‌تاپ‌ها این است که با وجود بهره بردن از این سخت‌افزار‌های قوی، ۴۰ درصد نازک‌تر و ۳۰ درصد سبک‌تر از لپ‌تاپ‌های نسل قبل این شرکت هستند.

Origin PC

فرقی‌ نمی‌کند که شما یک بازیکن حرفه‌ای باشید یا یک علاقمند به سخت‌افزار. لپ‌تاپ‌های جدید اریجین پی‌سی برای تمامی‌ کاربران یک موفقیت چشم گیر به حساب می‌آیند.

گیم‌پلی روان‌تر، گرافیک بهتر، نرخ بازسازی فوق العاده سریع و زمان پاسخ‌دهی سریعتر امکان تجربه بهترین بازی‌ها را در بهترین حالت برای شما فراهم کرده و به شما در رقابت یک مزیت بزرگ می‌دهد.

همچنین لپ‌تاپ‌های EON17-X و EON-15X دارای پشتیبانی‌ مادام‌العمر آنلاین و تلفنی از طرف اریجین پی‌سی هستند و تا یک سال تعویض قطعات این لپ‌تاپ‌ها رایگان است.

منبع: PCGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده