نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

مدیر اجرایی سابق سونی از محکومیت یکی از اعضای Lizard Squad خوشحال است

جان اسمدلی، رییس سابق بخش سرگرمی‌های آنلاین سونی که در تابستان سال گذشته پروازش به خاطر تهدید گروه Lizard Squad به زمین نشسته بود، نسبت به خبر محکومیت یک نوجوان وابسته به این گروه اظهار خوشحالی کرد.

اسمدلی که اکنون مدیر عامل کمپانی دی‌بریک است، در ماه آگوست سال گذشته از دالاس به سمت سن دیگو پرواز می‌کرد که با اعلام Lizard Squad مبنی بر بمب‌گذاری در هواپیما، خلبان مجبور شد بلافاصله به سمت شهر فینیکس تغییر مسیر دهد و به زمین بنشیند.

جولیوس کیویماکی یک نوجوان فنلاندی ۱۷ ساله است که در اینترنت با نام مستعار zeekill فعالیت می‌کند؛ گفته می‌شود او یکی از افرادی است که در تهدید بمب‌گذاری هواپیمای اسمدلی نقش داشته و همچنین در غیرفعال کردن شبکه‌های ایکس‌باکس لایو و پلی‌استیشن که سال گذشته رخ داد، به Lizard Squad کمک کرده است.

به گزارش روزنامه‌ی فنلاندی Kaleva، کیویماکی دیروز به خاطر بیش از ۵۰٫۰۰۰ مورد جرم سایبری، شامل تخلف اطلاعاتی و آزار و اذیت مخابراتی، در دادگاه منطقه‌ای شهر اسپو، به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد. با توجه به نوع حکمی که برای کیویماکی صادر شده احتمالا او را به زندان نمی‌برند، اما تمام فعالیت‌های آنلاین او طی این دوره تحت نظارت قرار می‌گیرد.

اسمدلی ضمن اشاره به مطلبی درباره‌ی محکومیت کیویماکی، در توییترش گفت «او یک تکه زباله است که هواپیمای من را به زمین نشاند، اطلاعات مرا فاش کرد و بلاهای دیگری را بر سرم آورد». اسمدلی همچنین اعلام کرد که داستان کیویماکی همین‌ جا به پایان نمی‌رسد، چون پرونده‌ی او «هیچ ربطی به حملات DDoS شبکه‌ی پلی‌استیشن که در کریسمس انجام شد ندارد» و همچنین «هنوز ۱۵ مورد دیگر از جرم‌های او در فنلاند در دست بررسی قرار دارند».

اسمدلی که بسیار عصبی به نظر می‌رسید، در ادامه عنوان کرد که والدین کیویماکی باید مسئول کارهای او باشند. اسمدلی سپس کیویماکی را یک «بچه‌ی کثیف» و «ضد اجتماع» نا برد و ادعا کرد که وی قبلا نیز سابقه‌ی زندانی شدن دارد؛ البته هنوز هیچ سند یا مدرکی مبنی بر اینکه کیویماکی قبلا به زندان رفته باشد موجود نیست.

یک حساب توییتر که به گفته‌ی اسمدلی متعلق به کیویماکی است، دیروز و هم‌زمان با اعلام حکم محکومیت او، عبارت نامفهوم «lmao» را منتشر کرده است.

کمپانی دی‌بریک درباره‌ی این موضوع هیچ بیانیه‌ای صادر نکرده است. مسئولین این شرکت اعلام کرده‌اند که سیاست‌های دی‌بریک اجازه‌ی بحث در مورد مسائل شخصی کارمندانش را نمی‌دهد، حتی اگر آن کارمند، مدیر عامل شرکت باشد.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده