نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۵

فروش کلی سری Dark Souls به بیش از ۸ میلیون نسخه رسید

استودیو فرام سافت‌ور در این چند سال اخیر باری دیگر با ارائه چالش‌های سخت در بازی‌های خود، گیمرها را یاد گذشته و بازی‌هایی که پیشروی در آن‌ها کار هرکسی نبود انداخت. حال با آمارفروش جدید منتشرشده از سری Dark Souls، مشخص شده فروش کلی این سری از ۸ میلیون نسخه گذشته است. با زومجی همراه باشید.

نسخه اول بازی Dark Souls که از نظر فروش موفق‌ترین بوده است، تاکنون فروش ۵ میلیون نسخه‌ای کسب کرده است.

نسخه اصلی این بازی ۲.۴ میلیون نسخه و نسخه بازی سال آن که به همراه تمام بسته‌های الحاقی عرضه شده فروش ۲.۶ میلیون نسخه‌ای را تجربه کرده است. بنابراین روی هم رفته فروش نسخه اول این سری ۵ میلیون کپی در سراسر جهان روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360 و رایانه‌های شخصی بوده است.

فروش بازی Dark Souls 2 که توسط تیم دوم فرام سافت‌ور ساخته شد و خالق اصلی آن یعنی هیدتاکا میازاکی نقشی در تولید آن نداشت، تاکنون فروش ۲.۴ میلیون نسخه‌ای داشته است. از این مقدار ۱.۹ میلیون متعلق به نسخه اصلی و ۵۳۰ هزار کپی متعلق به نسخه Scholar of the First Sin  که برای کنسول‌های نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شد است.

براساس اطلاعات منتشرشده، سه قسمت عرضه شده بازی Dark Souls روی PC فروش ۳.۱ میلیون نسخه‌ای داشته است. این رقم نشان می‌دهد کمپانی بَندِی نامکو کار عاقلانه‌ای برای سرمایه‌گذاری روی این سری کرده است.

Dark Souls III (3)

 

این ارقام همچنین نشان از موفقیت یک سری که نسبت به بازی‌های امروزی تفاوت زیادی دارد و تمام گیمرها نمی‌توانند آن را تجربه کند را می‌دهد.

تمام این موفقیت‌ها زمانی که نامکو بازی انحصاری Demon’s Souls را به اروپا آورد آغاز شد. سونی احساس می‌کرد این بازی در اروپا موفق نخواهد بود و وظیفه انتشار آن را در این منطقه به دست نامکو سپرد. نتیجه همکاری فرام سافت‌ور و نامکو به حدی عالی بود که سری Dark Souls 2 تاکنون فروش ۸ میلیون نسخه‌ای تجربه کرده است. بدون شک با عرضه Dark Souls 3 که در نمایشگاه E3 رونمایی شد و قرار است در سال ۲۰۱۶ عرضه شود، فروش این سری بیشتر هم خواهد شد.

با این حال سونی باری دیگر با دوست قدیمی خود وارد همکاری شد و نتیجه این همکاری، بازی موفق Bloodborne بود. اگر دوست دارید از عملکرد آخرین بازی فرام سافت‌ور اطلاعاتی بدست آورید، می‌توانید بررسی بازی Bloodborne را در زومجی مطالعه کنید.

نظر شما در رابطه با این آمار چیست؟

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده