نویسنده: حامد افرومند
// چهار شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

معرفی بازی ایرانی موبایل هومرنگ: دردسر الماس‌ های رنگارنگ

این روزها بازی‌های موبایلی تبدیل به بخش بزرگی از اوقات فراغت ما شده و بسیاری از آنها هم بازی‌هایی کم حجم با ظاهری ساده اما چالش برانگیز هستند. در ادامه با معرفی بازی ایرانی موبایل هومرنگ همراه زومجی باشید.

شاید قبلا بازی بتلفیش (جنگ ماهی‌ها) را بازی کرده باشید. سازنده‌ی آن بازی یعنی پلاس ناین، این‌بار بازی دیگری ساخته که هومرنگ نام دارد. این بازی با ظاهر بسیار ساده‌ی خود در ابتدا جذاب به نظر نمی‌رسد. اما کافی است فقط یکی دو بار آن را تجربه کنید تا به جذابیت آن پی ببرید. در واقع بتلفیش یک بازی خوب از لحاظ هنری به شمار می‌رفت و این‌بار خبری از آن فضای شلوغ نیست و سازنده هدف متفاوتی دارد. این بازی تمرکز و سرعت عمل شما را به چالش می‌کشد و ممکن است در مدت کمی برای به دست آوردن امتیاز بیشتر و رقابت با دیگر بازیکنان به آن اعتیاد پیدا کنید!

ساختار بازی همانند ظاهرش بسیار ساده است و خیلی زود به آن عادت خواهید کرد. سه مسیر موازی با هم که در پایین هر کدام یک جعبه رنگی (قرمز، سبز و آبی) قرار گرفته است. با ضربه به هر جعبه، آن جعبه انتخاب شده و با ضربه زدن به جعبه‌ی دیگر جای این دو جعبه با یکدیگر عوض می‌شود. با شروع بازی از هر مسیر الماس‌های رنگی به پایین ریخته می‌شوند و شما باید تلاش کنید که الماس‌ها در جعبه‌ی هم رنگ خود ریخته شوند. پس به سرعت باید جای جعبه‌ها را با هم عوض کنید که برای این کار فرصت بسیار کمی خواهید داشت. بلافاصله بعد از دیدن رنگ الماس‌ها در بالای صفحه، تصمیم خود را گرفته و باید در همان لحظه جای جعبه‌های مورد نظر را عوض کنید. این عمل حتی در ابتدای شروع بازی نیز چالش برانگیز است و هر چه بیشتر به بازی ادامه دهید الماس‌های بیشتری از بالای صفحه به سمت جعبه‌ها ریخته می‌شوند. در نتیجه فرصت کمتری برای تصمیم‌گیری و تغییر در مکان جعبه‌های رنگی خواهید داشت. در هر بار ریزش الماس از بالای صفحه، دو الماس هم رنگ و کنار هم به پایین صفحه ریخته می‌شود. نکته‌ی چالش برانگیز اینجاست که باید صبر کنید هر دو الماس به داخل جعبه ریخته شود و سپس جای جعبه‌های مورد نظر را با هم عوض کنید. این موضوع بعضی وقت‌ها باعث می‌شود که فقط یک لحظه برای جابجایی جعبه‌ها فرصت داشته باشید.

Hoomrang 1
بازی لیستی از برترین‌ها را به شما ارائه می‌دهد که در قالب یک جدول رکوردداران و جایگاه خود بین تمام بازی کننده‌ها را خواهید دید. این موضوع خود به تنهایی انگیزه‌ی شما را برای ادامه‌ی بازی و ثبت رکورد‌های بهتر بیشتر خواهد کرد و جذابیت خاصی به بازی می‌بخشد.

همان‌طور که اشاره شد گرافیک بازی بسیار ساده طراحی شده و شاهد محیطی شلوغ در بازی نیستیم. این موضوع کمک می‌کند تا تمرکز بهتری روی الماس‌ها و جعبه‌ها داشته باشید. در طول بازی و هر چند ثانیه یک بار شاهد عوض شدن رنگ سه مسیر یاد شده خواهید بود. این موضوع ممکن است برای چند لحظه حواس شما را پرت کند. این موضوع را در کنار بیشتر شدن تعداد و سرعت ریزش الماس‌ها قرار دهید تا متوجه چالش هومرنگ شوید.

موسیقی بازی نیز به خوبی انتخاب شده و نقش مناسبی در جذاب‌تر شدن هر چه بیشتر بازی دارد.

هومرنگ یک بازی ایرانی، ساده و در عین حال جذاب و اعتیاد آور است. انجام آن را به علاقه‌مندان و طرفداران بازی‌های این سبک پیشنهاد می‌کنیم.

دانلود از کافه بازار

تهیه شده در زومجی 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده