نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

رکورد جهانی جدیدی برای به پایان رساندن بازی Fallout: New Vegas ثبت شد: ۲۴ دقیقه!

یکی از کاربران یوتیوب در شبکه‌ی خود ویدیویی ارسال کرده که در آن کل بازی Fallout: New Vegas را در ۲۴ دقیقه و ۱۵ ثانیه به اتمام می‌رساند که یک رکورد جهانی جدید است. اما او چگونه این کار را کرده است؟

چند سالی می‌شود که گیمرها سرگرمی جدیدی پیدا کرده‌اند و آن هم رقابت بر سر زودتر تمام کردن بازی‌ها است. آن‌ها با استفاده از باگ‌ها و ایرادات فنی بازی‌ها، روشی پیدا می‌کنند تا بازی را دور بزنند و عموماً در حد چند دقیقه آن را به پایان برسانند. این کار در میان گیمرها به نام «اسپیدران» (Speedrun) شناخته می‌شود. حال کاربری به نام Ryderc33 رکورد بازی Fallout: New Vegas را شکسته است و رکورد قبلی را که آن هم متعلق به خودش بود، ۳۹ ثانیه بهبود بخشید. بر اساس وبسایت مرجع Speedruns.com، رکورد قبل از آن تنها پنج روز پیش ثبت شده بود که زمان ۲۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه را نشان می‌داد.

اما چرا تمام رکوردهای جدید به تازگی در چند روز گذشته شکسته شده‌اند؟ ظاهراً باگ جدیدی در بازی پیدا شده که سرعت حرکت شخصیت اصلی بازی را تا ۱۶۵ درصد افزایش می‌دهد. کاربر Ryderc33 در توضیحات ویدیوی یوتیوب خود نوشته است:

اگر درست قبل از اینکه شخصیت اصلی صدمه ببیند و از سرعتش کاسته شود سیو قبلی را بارگذاری کنید، می‌توانید بازی را گول بزنید تا سرعت اصلی را به شما برگرداند بدون اینکه حتی آن را از دست داده باشید (چرا که اصلاً صدمه ندیده‌اید). بنابراین سرعت شخصیت بازی بسیار بیشتر می‌شود و ۱۶۵ درصد حالت معمولی افزایش پیدا می‌کند.

همچنین برای کاهش بیشتر زمان، دیالوگ‌های اولیه‌ی بازی هم به وسیله‌ی سیو کردن و بارگذاری‌های سریع پشت سر گذاشته می‌شود. Ryderc33 به این نکته اشاره می‌کند که این سرعت بیشتر در پایین‌ترین درجه‌ی سختی بازی به دست می‌آید که البته در بین کسانی که قصد رکورد زدن دارند، بازی کردن روی حالت بسیار ساده امری عادی به شمار می‌رود.

با اینکه او رکورد جهانی این بازی را شکسته است اما همچنان به دنبال کاهش زمان خود است.

هدف من این است که ۲۰ تا ۲۵ ثانیه دیگر هم رکورد خود را کاهش دهم. در آن صورت به اندازه‌ی کافی خوب خواهد بود. اگر برای بار اول از باگ استفاده کنم شاید بتوانم ۱۵ ثانیه بیشتر هم ذخیره کنم، اما این کار خودزنی خواهد بود! بنابراین فعلاً روی همین زمان باقی می‌مانم.

منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده