نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۹

معرفی سیستم خودکار شناسایی و مجازات بازیکن خاطی در بازی League of Legends

رایت گیمز، سازنده‌ی بازی League of Legends، در راستای پاکسازی این بازی از فعالیت‌های غیر مجاز، یک سیستم جدید را معرفی کرد که می‌تواند به طور خودکار بازیکنان خاطی را شناسایی و آنان را مجازات کند. برای اطلاع از جزییات خبر با زومجی همراه باشید.

این سیستم فهرست گفتگوهایی را که شامل نکات غیر مجاز و یا اذیت و آزار برای سایر بازیکنان باشد مورد بررسی قرار می‌دهد، سپس متن مربوط به این تخلف را برای فرد متخلف ایمیل می‌کند و مجازات مناسب را در مورد او اِعمال می‌نماید. تمام این مراحل به صورت کاملا خودکار صورت می‌گیرد.

مثلا تصور کنید که هم‌تیمی‌ها و یا رقبای یک بازیکن خاطی، تخلف او را گزارش می‌کنند. پس از این اقدام، سیستم به صورت خودکار یک کارت اصلاح برای این بازیکن می‌فرستد و به طور هم‌زمان شدت مجازاتش را تعیین می‌کند. این مجازات می‌تواند یک محرومیت دو هفته‌ای و یا مادام‌العمر باشد.

این سیستم از حدود دو هفته پیش در امریکای شمالی راه‌اندازی شده تا ویژگی‌های مختلف آن مورد امتحان قرار گیرد. تا کنون موارد تخلف زیادی توسط سیستم گزارش شده‌اند که به گفته‌ی مسئولین رایت گیمز، درصد بالایی از آنها درست هستند و نشان می‌دهند که این سیستم عملکرد قابل اطمینانی خواهد داشت. احتمالا به زودی شاهد فعالیت این سیستم در سطح جهانی نیز خواهیم بود؛ ضمن اینکه می‌توان از آن برای تشخیص بازیکنانی که دارای رفتارهای مثبت هستند نیز استفاده کرد.

رایت گیمز همچنین سال گذشته برای برخورد با تخلفات صورت گرفته در League of Legends، مقررات جدیدی را تعیین کرد و بازیکنان متجاوز را از شرکت در مسابقات رتبه‌بندی منع نمود.

منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده