نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

بازی XCOM 2 در هنگام عرضه از کنترلر پشتیبانی نخواهد کرد

استودیوی فیرَکسیس گیمز قصد ندارد قابلیت پشتیانی از کنترلر را در بازی استراتژی جدید خود فراهم کند، اما با این حال این قابلیت بعداً اضافه خواهد شد. با دلایل این کار از زبان سازندگان بازی در ادامه همراه باشید.

با توجه به اینکه نسخه‌ی قبلی بازی، XCOM: Enemy Unknown، برای هر دو کنسول ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 عرضه شده بود شاید این تصمیم عجیب به نظر برسد، اما اگر از خبر انحصاری بودن نسخه‌ی دوم برای رایانه‌های شخصی اطلاع داشته باشید شاید عدم پشتیبانی از کنترلر چندان هم عجیب به نظر نرسد.

جیک سالومون، کارگردان خلاقیت XCOM 2 انحصاری بودن بازی را روشی برای تمرکز روی رویکرد یگانه‌ی آن می‌داند. همچنین با توجه با اینکه فیرکسیس در درجه‌ی اول بازی‌های انحصاری Civilization را به مدت دو دهه است که برای رایانه‌های شخصی می‌سازد، کار خود را روی پلتفرم به خوبی بلد است. سالومون در این رابطه می‌گوید:

وقتی به چیزی که از نسخه‌ی دوم می‌خواستیم نگاه کردیم، اهداف بسیار بلندپروازانه‌ای داشتیم. برای رسیدن به آن‌ها، باید از مهارت تمام اعضای استودیو استفاده می‌کردیم و تخصص ما هم در رایانه‌های شخصی است. پی‌سی خانه‌ی ما و جایی است که بسیار در آن راحتیم.
هنگام جلسات، هنگامی که راجع به مسائل گوناگون صحبت می‌کنیم، تنها راجع به پی‌سی حرف می‌زنیم. ما در این مورد صحبت می‌کنیم که «این تجربه در رایانه‌های شخصی چگونه نمود پیدا می‌کند؟ استفاده از ماوس در این تجربه چگونه است؟»

در نتیجه‌ی این تصمیمات، رابط کاربری بازی و نحوه‌ی کنترل آن متفاوت با چیزی خواهد بود که از یک بازی با پشتیبانی از کنترلر انتظار دارید. المان‌های رابط کاربری بازی (اطلاعات و دکمه‌هایی که روی تصویر هنگام بازی نقش می‌بندند) باید به دلیل دقت بیشتر کلیک به وسیله‌ی ماوس، نزدیک‌تر چیده شوند و نوشته‌ها هم می‌توانند کوچکتر شوند چرا که در اکثر مواقع بازی‌های پی‌سی روی نمایشگرهایی انجام می‌شود که به گیمر نزدیک هستند.

در حالی که بازی برای رایانه‌های شخصی در حال توسعه است، سالومون ساخت نسخه‌ی کنسولی بازی را کاملاً رد نمی‌کند:

ما قطعاً مخالف آن نیستیم، اما می‌توانم این را تأیید کنم که این مسئله‌ای است که ما حتی فعلاً در موردش صحبت هم نمی‌کنیم.

نیمه‌ی پر لیوان این است که XCOM 2 از مادها پشتیبانی خواهد کرد. این بازی در ماه نوامبر روانه‌ی بازار خواهد شد.

منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده