// پنجشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

افزودن امکان بازپرداخت پول محتوای قابل دانلود و بازی ‌ها در استیم

ولو قوانین بازپرداخت جدیدی را برای استیم تعریف کرد. طبق این قانون در صورتی که بازیکنی یک بازی یا محتوای قابل دانلود را خریداری کرده و سپس از خرید خود به دلایلی پشیمان شود. می‌تواند ظرف ۱۴ روز درخواست باز پرداخت پول خود را اعلام کند. در ادامه با زومجی همراه باشید.

البته این بازپرداخت مشمول شرایطی است. طبق این قانون زمانی که کاربری زیر ۲ ساعت بازی یا محتوای خریداری شده را انجام داده باشد، می‌تواند درخواست بازپرداخت کند.سیاست جدید ولو بدون هیچ هیاهوی‌ اضافه‌ای امروز در خدمات استیم به اجرا درآمد. طبق توضیحات آمده در تازه‌ترین بروزرسانی استیم، خدمات جدید بازپرداخت با بخش پشتیبانی استیم و صفحه‌ی جدید اختصاصی  این سرویس کاملا یکپارچه شده و اکنون در دسترس است.

2876601-tf2 Team Fortress 2

به طور خلاصه، شما قادر خواهید بود هر بازی یا محتوای قابل دانلودی که خریداری می‌کنید را در صورت پشیمانی ظرف ۱۴ روز، درخواست بازپرداخت پول خود را داشته باشید. البته این موضوع با محدودیت بسیار مهمی همراه است . شما نمی‌توانید برای بازی‌هایی که بیش از دو ساعت انجام داده‌اید، در خواست بازپرداخت داشته باشید. در رابطه با محتوای قابل دانلود نیز شما نمی‌توانید حتی بازی اصلی را از زمانی که محتوای قابل دانلود را خریداری کرده‌اید بیش از دو ساعت بازی کنید. در صورت انجام بیش از دو ساعت بازی اصلی حتی بدون اجرای محتوای قابل دانلود، دیگر قادر به بازپس گیری پول خود نخواهید بود.

در خواست بازپرداخت قابل ثبت از طریق وب‌سایت استیم بوده و مبلغ پرداختی بعد از بررسی ظرف یک هفته برگردانده می‌شود. بازی‌های شما باید از طریق سایت استیم خریداری شده باشند. اگر سه شرط ذکر شده را داشته باشید هیچ دلیل جانبی‌ برای واجد شرایط نبودن وجود ندارد. شما به هردلیل شخصی‌ای مانند علاقه‌ نداشتن به بازی یا روان اجرا نشدن بازی برروی رایانه‌ی شخصی خود قادر به پس گرفتن مبلغ پرداختی هستید. کاربران نیازی به آوردن دلایلی برای درخواست بازپرداخت ندارند. این قانون در رابطه با بازی‌های پیش خرید شده نیز صدق می‌کند. شما در هر زمانی قبل از عرضه‌ی بازی قادر به بازپس گرفتن مبلغ پرداختی هستید. بعد از انتشار بازی نیز ظرف ۱۴ روز در صورتی که بیش از ۲ ساعت بازی نکرده باشید، این قانون قابل اعمال است.البته هنوز مشخص نیست که ولو در رابطه با پاداش‌ و الحاقیات بازی‌های پیش خرید شده (مانند آیتم‌های بازی Team Fortress 2) چگونه این سیاست را اجرا می‌کند.

خط مشی جدید ولو در خرید‌های درون برنامه‌ای کمی متفاوت است. تا زمانی که شما  محتوای خریداری شده را استفاده (Consumed)، تغییر (Modified) یا انتقال ندهید، می‌توانید ظرف ۴۸ ساعت درخواست بازپرداخت خرید‌های درون برنامه‌ای بازی‌های ولو را درخواست کنید. این بدان معنا است که فرضا محتوایی مانند باستر سطح (Level Booster) ها غیر قابل استرداد هستند.

توسعه دهندگان ثالث (Third-Party) نیز قادر به افزودن این ویژگی‌ هستند. اما هر آنچه که آنها انتخاب کنند، شما می‌توانید قبل از خرید در رابطه با قابل استراد بودن یا نبودن محتوای دانلودی سوال کنید.

البته باید توجه داشت که برخی محدودیت‌های نیز وجود دارد. فیلم‌ها و هدایایی که توسط گیرنده استفاده‌ شده‌اند،غیر قابل بازپرداخت هستند. علاوه بر این اگر شما توسط «سیستم ضد تقلب ولو» (VAC) بن شده باشید، شما دیگر فاقد شرایط لازم برای درخواست بازپرداخت پول هستید. ولو همچنین در رابطه با استفاده از بازپرداخت بیانیه سلب مسئولیتی را ارائه کرده است.

ولو در وب‌سایت اصلی نوشت:

قابلیت بازپرداخت نه به عنوان راهی برای گرفتن بازی رایگان بلکه برای حذف ریسک خرید بازی در استیم طراحی شده‌ است. اگر ما تشخیص دهیم که شما قصد سوء استفاده از این خدمات را دارید. ممکن است ما ارائه خدمات فوق را برای شما متوقف کنیم. در صورتی که شما یک بازی را خریداری کنید و سپس همان موقع در خواست بازپرداخت کرده و دوباره بازی مربوطه را به دلیل کاهش قیمت خریداری کنید ما به این موضوع به دید سوء استفاده نگاه نمی‌کنیم.

پیش از این، شرکت ولو براساس قوانین بازپرداخت اروپا بابت درخواست کاربران برای چشم پوشی از حقوق آنها در خرید، زیر فشار قرار داشت. به نظر می‌رسد این سیاست بازپرداخت جدید در کنار بزرگی، بسیار خوشحال کنند و گامی رو به جلو است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده