نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

خالق ماریو اعتقاد دارد که واقعیت مجازی برای نینتندو مناسب نیست

هدست‌های واقعیت مجازی حالا به عنوان یکی از ابزارهای هیجان‌انگیز دنیای بازی شناخته می‌شوند اما کسی که ماریو را خلق کرده است، چندان از این تکنولوژی شگفت‌زده نشده است. با زومجی همراه باشید.

شیگِرو میاموتو طراح افسانه‌ای بازی‌های ویدیویی و خالق ماریو در گفتگویی که با بخش بازی وب‌سایت یاهو داشت اعلام کرد اگرچه تکنولوژی واقعیت مجازی جالب به نظر می‌رسد اما او تا به حال متوجه نکته‌ای در آن نشده است که بتواند با حالت بازی‌های نینتندو مطابقت داشته باشد.

میاموتو در این‌باره گفت:

انواع فعلی هدست‌های واقعیت مجازی واقعا برای فلسفه بازی‌های نینتندو مناسب نیستند. فلسفه‌ای که نینتندو در آن اعتقاد به ساخت بازی‌هایی دارد که مردم را کنار هم جمع کند تا به انجام بازی بپردازند.

او در ادامه اضافه کرد:

ما به طور مستمر به دنبال یک تکنولوژی و در ادامه، تجربه‌ای متفاوت هستیم اما احساس می‌کنیم، محصولی که با یدک کشیدن تکنولوژی فعلی در حال ورود به بازار است، نمی‌تواند مناسب فلسفه‌ بازی‌های نینتندو و بازی‌های دسته جمعی باشد.

میاموتو البته این تکنولوژی و استفاده از آن را فراموش هم نکرد. در واقع صحبت‌های خالق سری بازی‌هایی مانند Mario Bros، Donkey Kong و The Legend of Zelda این تئوری را در ذهن ما ایجاد می‌کند که ممکن است نینتندو در حال ساخت هدست واقعیت مجازی باشد.

میاموتو در ادامه صحبت‌های خود گفت:

ما در نمایشگاه E3 امسال روی نمایش بازی‌هایی متمرکز شدیم که در سال جاری و سال آینده منتشر می‌شوند. ما نمی‌خواهیم هر چیزی که در آینده‌ای دور به بازار خواهد آمد را به علاقه‌مندان نشان دهیم و به همین دلیل است که شما از نینتندو هیچ نمونه‌ای از چیزی که بتواند تجربه واقعیت مجازی را ارائه دهد ندیدید.

نینتندو ترجیح داد تا جوابی به این سوال که آیا آن‌ها در حال ساخت هدست‌های واقعیت مجازی هستند یا نه، ندهد.

نظرات میاموتو درباره واقعیت مجازی به نوعی نشانگر خط مشی شعبه آمریکا نینتندو و صحبت‌های مدیر آن یعنی رِجی فیل-آیم است که پیش از آن در گفتگو با وب‌سایت پلیگان گفته بود که تکنولوژی واقعیت مجازی نتوانسته است او را شگفت‌زده کند.

نینتندو پیش از این نیز سابقه مقابله با تکنولوژی‌های روز و پرطرفدار را داشته است. یکی از مثال‌های بارز مقابله نینتندو با مسائل پرطرفدار، عدم استفاده وسیع از قابلیت‌های چند نفره و بازی‌های آنلاین است. قابلیتی که به سونی و مایکروسافت کمک شایانی کرد تا بازی‌های ویدیویی را همه‌گیرتر کنند.

مثال دیگر نیز مقابله نینتندو در برابر شیوع بازی‌های موبایل و قدرت نفوذ آن‌ها است. البته نینتندو پس از مدتی رویه خود را تغییر داد و اعلام کرد که به ساخت بازی‌های موبایل روی خواهد آورد و پنج بازی موبایل را تا پایان سال ۲۰۱۷ روانه بازار خواهد کرد. 

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Yahoo


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده