نویسنده: سعید نیکبخت
// دوشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۳

باقی ماندن The Last Guardian روی پلی‌استیشن 3 برخی از خصوصیات آن را به خطر می‌انداخت

شوهی یوشیدا، رئیس استودیوهای سرگرمی سونی در صحبت‌های اخیر خود اعلام کرده اگر بازی The Last Guardian روی پلی‌استیشن 3 باقی می‌ماند، «برخی از خصوصیات آن» به خطر می‌افتاد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

یویشیدا گفته هم آن‌ها و هم فامیتو اوئدا، خالق این بازی دوست نداشتند این اتفاق برای The Last Guardian رخ دهد. برای رفع مشکلات تکنیکی The Last Guardian که سازندگان در مراحل تولید نسخه پلی‌استیشن 3 به آن برخورد کردند، مراحل ساخت بازی به کنسول پلی‌استیشن 4 انتقال یافته است:

با زبان ساده به شما می‌گویم که ما در زمان تولید The Last Guardian برای پلی‌استیشن 3 شکست خوردیم و تصمیم گرفتیم که نمی‌توانیم این بازی را برای این کنسول تولید کنیم. تریلری که در نمایش E3 2009 مشاهده کردید دست‌کاری شده بود. بازی هنوز در مراحل تولید قرار داشت و ما هم برای نمایش بازی، مجبور شدیم تمام چیزهایی که در آن سال نگاه کردید را ثانیه به ثانیه تولید کنیم تا نمایش بازی عالی اجرا شود. دیدگاه اوئدا زمانی که تولید یک پروژه را آغاز می‌کند بسیار «شفاف» است. او یک طراح است، یک ویدیو کوتاه درست می‌کند تا به تیم خود نشان دهد قصد دارد چه چیزی تولید کند.

به دلیل مشکلات تکنیکی، اجرای بازی بدون افت‌فریم سازندگان را مجبور به خطر انداختن برخی از خصوصیات بازی می‌کرد. تعداد شخصیت‌هایی که اوئدا در بازی می‌خواست در پلی‌استیشن 3 امکان‌پذیر نبود. اما حالا او به پلی‌استیشن 4 نقل مکان کرده و می‌تواند هر چیزی که دوست دارد در بازی خود قرار دهد. بنابراین زمانی که مردم می‌گویند این همان بازی‌ای است که در سال ۲۰۰۹ مشاهده کردیم، دلیل محکمی پشت این کار وجود داشته است.

یوشیدا همچنین «تایید کرد» مارک سِرنی، معمار ارشد پلی‌استیشن و خالق بازی Knack در روند ساخت The Last Guardian کمک می‌کند، اما شایعاتی که اعلام می‌کرد او رهبری پروژه را دردست گرفته را رد کرد.

The Last Guardian 2(11)

بدلیل این‌که سرنی خوب با کنسول پلی‌استیشن 4 آشنا است، تنها نقش او در روند ساخت The Last Guardian ارائه «پیشنهادات تکنیکی» است:

سرنی به سازندگان پیشنهادات تکنیکی می‌دهد. اما آن شایعه که گفته بود او رهبری پروژه را دردست گرفته حقیقت ندارد. او پیشنهادات و مشاوره‌های زیادی را به بسیاری از استودیوهای خصوصی ما ارائه می‌دهد، ما با سرنی همکاری طولانی‌مدتی خواهیم داشت. او کنسول پلی‌استیشن 4 را طراحی کرده، بنابراین با بسیاری از استودیوهای داخلی ما کار می‌کند و سازندگان The Last Guardian هم یکی از آن‌ها هستند.

بدلیل این‌که The Last Guardian به مشکل تکنیکی اصابت کرد، روند تولید پروژه بسیار طولانی شد. برای همین سرنی و افراد خِبره دیگری که ما در تیم تکنولوژی خود داریم، به استودیو ژاپن برای بازسازی مجدد بازی و امتحان‌کردن آن کمک کردند. مارک زمان زیادی را صرف ارائه پیشنهادات خود به استودیو ژاپن کرد.

ظاهرا The Last Guardian آن‌قدر بازی بزرگی است که سازندگان در روند تولید آن به مشکل برخوردند و به همین دلیل سونی تصمیم گرفته برای تولید این بازی از پتانسیل کنسول نسل هشتمی خود استفاده کند و خصوصیات بازی را به خطر نیندازد.

بازی The Last Guardian در سال ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. اگر هنوز اطلاعات زیادی از این بازی ندارید، می‌توانید اولین نگاه به بازی The Last Guardian را در زومجی مطالعه کنید.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده