نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

مدیر عامل مایکروسافت: بازی‌ها نقش پررنگ‌ تری در آینده‌ ویندوز ایفا می‌کنند

طبق ایمیلی که وبسایت Geekwire از ساتیا نادلا، مدیرعامل فعلی مایکروسافت منتشر کرده است، این کمپانی در نظر دارد تا با تمرکز بیشتر روی بازی‌های ویدئویی، سیستم‌عامل ویندوز را به افراد بیشتری بفروشد.

در ایمیل نادلا به افزایش سهم بازی‌ها روی پلتفرم ویندوز و همچنین آینده‌ی بخش ایکس‌باکس مایکروسافت اشاره شده است. فیل اسپنسر، رییس ایکس‌باکس نیز در نمایشگاه GDC که در ماه مارس برگزار شده بود گفت که ویندوز ۱۰ یک «پلتفرم یکپارچه برای بازی‌های ویدئویی» است که به افراد اجازه می‌دهد تا «بازی‌های خود را روی هر دستگاهی که دارند انجام دهند».

نادلا در ایمیلش توضیح داد:

ما بازی‌های ویدئویی را به عنوان بخشی از آینده‌ی ویندوز و به منظور افزایش جذابیت‌های این پلتفرم برای مشتریان خود دنبال می‌کنیم. ما ایکس‌باکس لایو و بازی‌های دسته‌اول خود را به صورت یکپارچه برای رایانه‌های شخصی، کنسول، موبایل و دستگاه‌های جدیدی مثل هولولنز عرضه خواهیم کرد.

با اینکه کنفرانس اخیر مایکروسافت در نمایشگاه E3 2015 تمرکز زیادی روی معرفی بازی‌های کنسول‌ ایکس‌باکس وان و همچنین رونمایی از کارکردهای هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز داشت، اما بررسی سیاست‌های اخیر این کمپانی نشان می‌دهد که بازی‌های ویدئویی به عنوان اهرمی برای افزایش فروش و محبوبیت سیستم‌عامل ویندوز، نقش پررنگی را در آینده‌ی این پلتفرم ایفا خواهند کرد.

فیل اسپنسر طی برگزاری کنفرانس اختصاصی رایانه‌های شخصی در نمایشگاه E3 ضمن معرفی نسخه‌ی ویندوز ۱۰ بازی Killer Instinct، اعلام کرد که مایکروسافت در گذشته مسیر درستی را در بازار بازی‌های پی‌سی در پیش نگرفته بود. در نمایشگاه E3 امسال همچنین با خبر شدیم که قرار است مایکروسافت با کمپانی آکیولس وی‌آر همکاری نزدیکی داشته باشد و به همراه هر هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت، یک دسته‌ی کنسول ایکس‌باکس وان را عرضه کند؛ علاوه براین اعلام شد که قابلیت استریم بازی‌های ایکس‌باکس وان روی ویندوز ۱۰ از آکیولس ریفت نیز پشتیبانی خواهد کرد.

منبع: Gamasutra


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده