نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵

بازی فکری پرطرفدار Hexic HD را حالا می‌توانید روی ایکس باکس وان هم بازی کنید

یکی از بازی‌های آرکید قدیمی که طرفدار بسیاری داشت و تاحدودی اعتیادآور نیز بود، به لطف قابلیت اجرای بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ روی ایکس‌باکس وان برای کاربران نسل جدید هم در دسترس شده است. این بازی را می‌توانید به صورت رایگان از وب‌سایت ایکس‌باکس دانلود کنید.

Hexic HD گذشته‌ی عجیب و غریبی دارد. این بازی روی حافظه‌ی جانبی نسخه‌های پرمیوم و الیت ایکس‌باکس ۳۶۰ وجود داشت و سال‌ها بعد از عرضه‌اش، برای دانلود روی ایکس‌باکس لایو قرار گرفت. اگر در آن زمان حافظه‌ی کنسول شما خراب شده و نسخه‌ی پشتیبانی از آن نداشتید و در حافظه‌ی جدیدی هم که خریدید بازی وجود نداشت، به مدت زیادی از Hexic HD دور بودید.

اما حالا این بازی روی ایکس‌باکس وان هم قابل در دسترس است. اعضای برنامه‌ی پیش‌نمایش ایکس‌باکس که داشبورد کنسول خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کرده‌اند، قادر خواهند بود Hexic HD را به طور رایگان دانلود و بازی کنند، حتی اگر هیچ‌گاه ایکس‌باکس 360 نداشته بودند.

برای دانلود بازی کافی است به صفحه‌ی این بازی در وب‌سایت ایکس‌باکس بروید، با حساب ایکس‌باکس لایو خود وارد شوید و گزینه‌ی دانلود را انتخاب کنید. سپس روی کنسول، به قسمت «برنامه‌ها و بازی‌های من» بروید و زیر ستون «آماده به نصب»، بازی را پیدا و نصب کنید. این هم یک نکته‌ی ظریف در بازی: شکلی به صورت یک گل با رنگ‌های یکسان ایجاد کنید، پشیمان نخواهید شد.

همچنین می‌توانید به همین طریق یک کپی دیجیتالی از بازی‌هایی که در لیست بازی‌های قدیمی قابل اجرا روی ایکس‌باکس وان موجود هستند، تهیه کنید. البته بیشتر آن‌ها قیمت زیادی دارند، برای مثال هرکدام از بازی‌های Banjo-Kazooie همچنان ۱۵ دلار قیمت خورده‌اند و این درحالی است که بازی Rare Replay که شمال آن‌ها و ۲۷ بازی دیگر است، تنها با قیمت ۳۰ دلار عرضه خواهد شد.

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده