نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

کارگردان Deus Ex: Mankind Divided در مورد چهار ستون اصلی این مجموعه توضیح می‌ دهد

چه چیزی باعث تولید یک بازی Deus Ex می‌شود؟ این سری ۱۵ ساله تا امروز صاحبان زیادی داشته و سازنده اصلی آن سال‌هاست که دیگر در این صنعت وجود ندارد. اخیرا استودیو اِیدوس مونترال ساخت این سری را برعهده گرفته و سال آینده نسخه جدید آن با نام Mankind Divided را منتشر می‌کند. اما چه عناصری چهار ستون اصلی این سری را تشکیل داده است؟‌ با زومجی همراه باشید.

پَتریک فورتیِر، کارگردان گیم‌پلی بازی Deus Ex: Mankind Divided اعتقاد دارد چهار ستون اصلی این سری بر پایه «مبارزات، مخفی‌کاری، هک‌کردن و تقابل اجتماعی» بنا شده است:

این چهار اصول پایه‌های اساسی این سری را تشکیل می‌دهند.

نمایش گیم‌پلی Deus Ex: Mankind Divided در نمایشگاه E3 2015 شامل مبارزات، مخفی‌کاری، تکنولوژی و قدرت‌های پیشرفته که از آینده می‌آیند و همچنین کارگروهی با شخصیت‌های دیگر بوده است.

ممکن است ستون‌های اصلی این سری را بیشتر از چهار پایه تشکیل دهد، اما درنهایت «بازیکن» تصمیم می‌گیرد چگونه ماموریت‌های خود را در این سری طی کند:

به صورت کلی، تمام این خصوصیات به بازیکن احساس آزادی، انتخاب و مواجه‌شدن با عواقب تصمیمات خود را می‌دهد.

Deus Ex

باتوجه به خصوصیاتی که توسط استودیو ایان اِستوریم، سازنده اصلی این سری تولید شده بود، هدف از تولید Human Revolution برقراری، بازسازی و اضافه‌کردن خصوصیات جدید به این سری بود. حال Deus Ex: Mankind Divided به فورتیِر و تیمش فرصت «گسترش» این دنیای دوست‌داشتنی را داده است:

ما درس‌های خوبی از Human Revolution گرفتیم. حالا با Mankind Divided می‌توانیم مرزهای جدیدی را ایجاد و با ایده‌های خود بازی کنیم.

فکرکردن در رابطه با یکی از بخش‌های بازی کار آسوده‌ای است، اما ساخت Deus Ex: Mankind Divided تنها به گیم‌پلی محدود نمی‌شود. در این بازی داستان هم نقش مهمی دارد و درادامه متوجه خواهیم شد چگونه این دو بخش با یکدیگر ارتباط مفیدی برقرار می‌کنند:

تیم نویسنده برای حمایت از این انتخاب‌ها راه‌های زیادی را امتحان کرد. این ایده‌ها تنها به راه اصلی شما در بازی و پیچ و خم‌ها محدود نمی‌شود و تاثیر آن‌ها را در سراسر این سفر مشاهده خواهیم کرد.

«انتخاب‌های بازیکنان» هسته‌ی اصلی دنیای سری Deus Ex را تشکیل می‌دهد.  تمام چیزهایی که در دنیای این بازی مانند ابزار، سلاح‌ها و خصوصیات سایبری قرار دارند به این بخش (انتخاب بازیکنان) خدمت می‌کند. تمام چیزهایی که به آن‌ها اشاره کردیم، نقش زیادی در این دنیا دارند. این خصوصیات ابزاری هستند که بازیکنان «نتیجه کارهای خود را» با استفاده از آن‌ها در دنیایی که سازندگان تولید کردند می‌بینند.


دانلود با رزولوشن 480p | دانلود با رزولوشن 720p

براساس صحبت‌های کارگردان گیم‌پلی Deus Ex: Mankind Divided، تمام این خصوصیات به صورت یک «زنجیره» در این دنیای به یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند:

کارهای کوچکی در بازی وجود دارد که انجام می‌دهید و شاید به هیچ‌وجه متوجه آن‌ها نشوید، اما این کارها فرصت‌های دیگری را پیش‌روی شما قرار می‌دهد. به عنوان مثال با انجام این کارهای کوچک شاید با یک شخصیت دیگر در دنیای بازی آشنا شوید. هرچند کوچک، این زنجیره ادامه پیدا می‌کند و ناگهان کار کوچکی که در ساعت‌های اولیه بازی انجام دادید، در پایان‌بندی بازی شما نقش مهمی ایفا خواهد کرد. درواقع با کارهای خود در همان ابتدای بازی، آغازگر زنجیره‌ای بودید.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های جالب کارگردان گیم‌پلی بازی Deus Ex: Mankind Divided در رابطه با دنیای این سری و چهار ستون اصلی آن چیست؟

اگر هنوز موفق به تماشای «اولین تریلر» گیم‌پلی این بازی نشدید، می‌توانید از طریق زومجی به مشاهده گیم‌پلی بازی Deus Ex: Mankind Divided در E3 2015 بپردازید.

Deus EX Mankind Divided

یکی دیگر از خصوصیات دیگری که از بازی Deus Ex: Human Revolution حذف شده بود، قابلیت پیشروی در بازی تا انتها بدون حتی یک‌بار دیده‌شدن بود. خوش‌بختانه سازندگان در این نسخه این قابلیت که بسیاری درخواست اضافه‌شدن آن به بازی داشتند را به Deus Ex: Mankind Divided بازگردانده‌اند و با این خصوصیت دیگر حتی می‌توانید باس‌فایت‌های بازی را هم به صورت مخفی‌کاری از پا در بیاورید.

Deus Ex: Mankind Divided در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از بازی، می‌توانید اولین نگاه به بازی Deus Ex: Mankind Divided را در زومجی مطالعه کنید.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده