نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

تصاویر و اطلاعات جدید بازی Uncharted 4، وسواس ناتی داگ در طراحی محیط‌ها را نشان می‌دهد

طی پخش‌زنده‌ای که اخیرا توسط مدرسه طراحی ویژگی‌های بصری نومان در هالیوود برگزار شده، اَنا چو و آلیس جیون‌چِتا، طراح تکسچر، آرون لیمونیک طراح مفهومی،و آدام لیتِل‌دِیل مسئول مدل‌سازی محیط‌های بازی Uncharted 4: A Thief’s End اطلاعات بیشتری را در رابطه با روند کاری خود در استودیو ناتی داگ منتشر کرده‌اند. با زومجی و جز‌ئیات خبر همراه باشید.

لیمونیک اعلام کرده ابزاری که در این روزها برای ساخت بازی استفاده می‌شود، به‌ آن‌ها اجازه می‌دهد نتیجه نهایی را مانند طرح‌های مفهومی در بیاورند، چراکه درگذشته به دلیل محدودبودن سخت‌افزارها امکان انجام این کار نبوده است.

براساس صحبت‌های لیتِل‌دِیل، مهمترین نکته برای تاثیرگذاشتن محیط‌ها بر روی بازیکن ترکیب افکت‌ها و پوشش‌های مختلف آن‌ها است.

اَنا چو هم درادامه اطلاعات جالبی را در رابطه با روند تولید تکسچرهای بازی داده است:

  • چیزی که او در رابطه با ناتی داگ دوست دارد این است که می‌تواند دو روز کامل را صرف طراحی یک تکسچر ساده که قسمت کوچکی از یک صحنه است کند و بهترین نتیجه را برای استودیو به ارمغان بیاورد.
  • در مقایسه با بازی The Last of Us، با کنسول پلی‌استیشن 4 سازندگان می‌توانند تکسچرها و چیز‌های «شگفت‌انگیز» بیشتری را تولید کنند. لایه‌هایی که در طراحی تکسچرها استفاده می‌شود شامل کثیفی، علف و چیزهای مختلف دیگر است.
  • در دوران پلی‌استیشن 3، طراحی تکسچرها با برنامه فتوشاپ انجام می‌شد، اما این روزها و با کنسول پلی‌استیشن 4 ناتی داگ برای انجام این کار از «طراحان زیادی» استفاده می‌کند.
  • با کنسول پلی‌استیشن 3، طراحی تسکچرها شامل اطلاعات زیادی برای نورپردازی مانند سایه‌های غلیظ بود، اما این روزها این کارها با «نورپردازی واقعی» انجام می‌شود و به همین دلیل طراحی تکسچرها به واقعیت بسیار نزدیک شده است.

درادامه جیون‌چِتا تصاویری را هم از محیط‌‌های بازی Uncharted 4: A Thief’s End که برای مرحله نمایش داده شده در نمایشگاه E3 2015 استفاده شده بود را به طرفداران نشان داد که درادامه می‌توانید به تماشای آن‌ها بپردازید:

براساس صحبت‌های وی، طراحی این محیط‌ها برای او بسیار لذت‌بخش بوده، چراکه برای انجام این کار از ماده‌های زیادی مانند چوب، سنگ مَرمَر، شیشه و بیشتر استفاده شده است. درادامه طراح تکسچرهای بازی آنچارتد ۴ اشاره کرده طراحی این تکسچرها، دو الی سه هفته زمان برده است

درانتها لیمونیک، طراح مفهومی بازی Uncharted 4: A Thief’s End هم تصاویر هنری جدیدی را به طرفداران نشان داد که درادامه می‌توانید این تصاویر بسیار زیبا را هم مشاهده کنید و نظرات خود را در رابطه با آن‌ها وصحبت‌های طراحان ارشد استودیو ناتی داگ و بازی آنچارتد ۴ با ما درمیان بگذارید:

Uncharted 4 (1)

Uncharted 4 (2)

Uncharted 4 (3)

داستان بازی آنچارتد ۴ به این شکل است که پس از گذشت سال‌های طولانی از آخرین ماجراجویی نِیتِن دِرِیک، وی باری دیگر و به اجبار وارد دنیای دزدان می‌شود. دریک که به اجبار وارد این ماجراجویی شده، وارد بزرگ‌ترین ماجراجویی عمرش در پی یافتن توطئه‌ای که در گذشته برای یک شکارچی گنج انجام شده می‌رود. با این حال تمام ماجراجویی‌ها پیامدهای خودشان را دارند و جدیدترین ماجراجویی نیتن قدرت فیزیکی،  عقلانی و در نهایت حس فداکاری برای کسانی که دوستشان دارد را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

Uncharted 4: A Thief’s End جدیدترین نسخه از سری بازی‌های Uncharted که جوایز زیادی را هم به خانه برده است. این بازی توسط استودیوی ناتی داگ در دست ساخت است به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. Uncharted 4 حماسی‌ترین نسخه در این سری است که شامل مکانیک‌های گیم‌پلی داینامیک در مبارزات و بخش پلتفرمر است و محیط‌های وسیع‌تر برای کاوش در آن‌ها با گرافیک پیشرفته و انیمیشن شخصیت‌ها، به این بازی زندگی می‌بخشد.

Uncharted 4: A Thief’s End که ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۵ عرضه شود، حداکثر تا پایان ماه مارس سال ۲۰۱۶ (اسفند-فروردین) به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده