نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

بازی The Last Guardian بیشتر به خاطر «تصمیمات» سونی در سکوت چندین ساله رفته بود

در سال ۲۰۰۹ دنیا شاهد معرفی یک بازی متفاوت توسط تیم معروف آیکو با نام The Last Guardian بود. این بازی ابتدا قرار بود برای پلی‌استیشن 3 شود، اما پس از سکوت چندین ساله در نمایشگاه E3 2015 این بازی مجددا و این بار برای پلی‌استیشن 4 معرفی شود. به نظر شما دلیل اصلی این تاخیر طولانی چه بوده است؟‌ با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

طی مصاحبه‌ی اخیری که با فامیتو اوئدا، خالق افسانه‌ای بازی The Last Guardian انجام شده، وی اعلام کرد یکی از دلایل تاخیر طولانی‌مدت بازی تصمیم سونی برای انتقال این بازی به کنسول پلی‌استیشن 4 بوده است. وی همچنین اعلام کرد یکی دیگر از دلایل این تاخیر مشکلات تکنیکی بوده است:

همان‌طور که می‌دانید، اکثر اوقات در مراحل تولید بازی تاخیر ایجاد می‌شود. یکی از دلایل آن مشکلات تکنیکی است، اما مسائل دیگری هم وجود داشت که از عهده‌ی کنترل من خارج بود.

اوئدا همچنین گفته است باوجود مشکلات تکنیکی که قطعا تا زمان عرضه بازی رفع می‌شدند،  از عرضه بازی The Last Guardian برای پلی‌استیشن 3 بسیار خوشحال می‌شد:

احتمالا نتیجه نهایی بازی بسیارخوب می‌شد. The Last Guardian برای پلی‌استیشن 3 طراحی شده بود. فکر می‌کنم ساختار بازی، طراحی آن و ایده‌هایی که من برای این بازی داشتم باعث ایجاد یک محصول خوب می‌شد. کنسول پلی‌استیشن 3 به هیچ‌وجه من را محدود نکرده بود و اجازه‌ی انجام هرکاری که دوست داشتم را به من می‌داد.

The Last Guardian

درنهایت زمانی که درباره «دلیل اصلی» تاخیر طولانی The Last Guardian پرسیده شد، اوئدا گفت:

این یک تصمیم تجاری توسط سونی بود و من هم بیشتر از این نمی‌توانم در رابطه با آن صحبت کنم. (می‌خندد)

بنابراین پس از سال‌های طولانی، سرانجام متوجه دلیل تاخیر طولانی‌مدت بازی The Last Guardian شدیم. ظاهرا The Last Guardian آن‌قدر بازی بزرگی است که سونی تصمیم گرفته برای تولید این بازی از پتانسیل کنسول نسل هشتمی خود استفاده کند و این بازی را به یک تجربه فراموش‌نشدنی تبدیل کند.

بازی The Last Guardian در سال ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. اگر هنوز اطلاعات زیادی از این بازی ندارید، می‌توانید اولین نگاه به بازی The Last Guardian را در زومجی مطالعه کنید.

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده