نویسنده: مرتضی تقوی
// پنجشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

بازی Need for Speed به ۳۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی یعنی دو برابر بازی Project Cars احتیاج دارد!

گویا بازی جدید Need for Speed از معدود بازی‌های مسابقه‌ای است که به فضای ذخیره‌سازی بالایی احتیاج دارد. در فروشگاه پلی‌استیشن آمریکا، برا فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز این بازی عددی ثبت شده که در میان بازی‌های مسابقه‌ای کم نظیر است. با زومجی همراه باشید.

در نمایشگاه E3 امسال شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی جدید بازی Need for Speed بودیم که با همین نام ساده معرفی شد. معرفی رسمی این بازی یکی از اتفاقات هیجان انگیز نمایشگاه امسال بود همه بی صبرانه منتظریم تا ببینیم که سازندگان این بازی برای ما چه به ارمغان آورده‌اند.

به همین دلیل هم منتظر اطلاعات جدیدی از محتوای بازی هستیم. با وجود اینکه تاکنون اطلاعات جدیدی که مستقیما مربوط به محتوای بازی باشد منتشر نشده است، اما گویا این بازی قرار است که جزء نسخه‌های شاخص و پر جزئیات این مجموعه شود. اگر سری به فروشگاه پلی‌استیشن آمریکا، یعنی جایی که این بازی در لیست عناوین قرار داده شده است، بزنید متوجه خواهید شد که نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 این بازی به 36 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بر روی این کنسول احتیاج دارد.

شاید با توجه به بازی‌هایی مانند Batman Arkham Knight و Grand Theft Auto 5 که به فضای حدودا ۵۰ گیگابایتی احتیاج دارند، این بازی زیاد حجم بالایی نداشته باشد، اما باید توجه داشته باشیم که از این دست موارد بسیار کم است و این حجم بالا برای بازی Need for Speed نشان دهنده‌ی بزرگی و گستردگی بازی است.

از طرفی باید این نکته را نیز در نظر داشت که این بازی یک عنوان مسابقه‌ای است و باید آن را با هم‌نوعان خودش، از جمله Driveclub و Project Cars، مقایسه کرد.

اگر چنین مقایسه‌ای انجام دهیم می‌بینیم که این محصول الکترونیک آرتز دو برابر آن بازی‌ها به فضای ذخیره‌سازی احتیاج دارد. به عبارت دیگر، اگر حجم بازی Driveclub و Project Cars را جمع بزنیم برابر با حجم بازی Need for Speed خواهد شد.

اگر دیدمان را وسیع‌تر کنیم می‌توانیم این بازی را با Forza Horizon 2 که حجم مشابهی را بر روی ایکس‌باکس‌وان احتیاج داشت مقایسه کنیم.

بازی Need for Speed برای پلتفرم‌های پی‌سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس‌وان در تاریخ 12 آبان منتشر خواهد شد.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده