نویسنده: تیم زومجی
// پنجشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

بهترین کنفرانس نمایشگاه E3 2015 از نگاه زومجی: سونی پلی‌استیشن

نمایشگاه E3 2015 را می‌توان یکی از پربارترین دوره‌های این رویداد مهم صنعت بازی‌سازی دانست چرا که در آن بیشترین تعداد کنفرانس‌ها برگزار شد و از طرفی با سیل عظیم بازی‌های جدید روبه رو شدیم. تیم زومجی، کنفرانس سونی در E3 2015 را به عنوان بهترین اجرا و نمایش انتخاب کرده است.

کنفرانس‌های E3 امسال پستی و بلندی‌های زیادی داشت اما به طور گسترده شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری در نحوه‌ی اجرای آن و همچنین موارد و محصولاتی که ارائه شد بودیم. مایکروسافت در کنفرانس خود سورپرایزهای بسیار خوبی در رابطه با کنسول خود داشت که از آنها می‌توان به قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل پیش اشاره کرد، از طرفی کمپانی بتسدا که اولین کنفرانس رسمی خود در تاریخ E3 را برگزار کرد، توانست قابل قبول ظاهر شود و با اینکه بازی‌های انگشت‌شماری را به نمایش درآورد، اما هر کدام از آنها مانند Doom و Fallout، ثانیه به ثانیه بینندگان را به وجد آورد. در سوی دیگر اسکوئر انیکس ژاپنی هم مانند بتسدا اولین کنفرانسش را برگزار کرد و با اینکه شیوه‌ی اجرای آنها آنچنان خوب نبود، اما بازی‌های متنوع و جالبی را مانند Hitman، Rise of the Tomb Raider و Deus Ex: Mankind Divided را به نمایش گذاشتند. نینتندو نمایشی خیلی ضعیف را در E3 امسال داشت و به یک ویدیوی از پیش ساخته شده به جای کنفرانسی زنده راضی شد. کنفرانس اختصاصی بازی‌های رایانه‌های شخصی آنطور که باید و شاید هیجان انگیز نبود اما دستآورد‌های خوبی را به دنبال داشت.

بهترین کنفرانس نمایشگاه E3 2015 از نگاه زومجی
سونی پلی‌استیشن

سونی پلی‌استیشن

سونی امسال با دستان پر آمد و از همان ابتدای شروع کنفرانس خود، برگ‌ برنده‌هایش را رو کرد. The Last Guardian پس از ۶ سال دوباره به صحنه‌ی سونی آمد و با اینکه نمایشی نسبتا تکراری داشت و چیز جدیدی را نشان نداد، اما همین بیرون آمدن از سایه توانست هیجان زیادی را ایجاد کند. رونمایی از پروژه‌ی جدید سازندگان Killzone به نام Horizon: Zero Dawn از یک سو، بازی جدید و اسرارآمیز Dreams از مدیا مولکولی و حضور ناگهانی بازسازی Final Fantasy 7 و Shenmue 3، حال و هوای عجیبی به کنفرانس سونی داد. در آخر، گیم‌پلی جدید Uncharted 4 بهترین پایان‌بندی ممکن را برای کنفرانس امسال سونی رقم زد.

رتبه دوم

Bethesda (بتسدا)

heroes of warcraft

رتبه سوم

Microsoft (مایکروسافت)

lara croft go

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده