نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵

پس از تاخیری هشت ماهه، نسخه رایگان بازی Driveclub امروز منتشر می‌شود

بازی Driveclub در ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی عرضه شد و در آن زمان قرار بود نسخه رایگان یا پلی‌استیشن پلاس بازی هم در کنار این نسخه عرضه شود. بدلیل مشکلاتی که در سرورهای این بازی بوجودآمد، نسخه رایگان بازی با تاخیری چند ماهه مواجه شد و حال سرانجام علاقه‌مندان از فردا می‌توانند این نسخه را تجربه کنند. با زومجی همراه باشید.

شوهی یوشیدا، مدیر استودیوهای سرگرمی سونی از طرف استودیو اِوولوشن در وبلاگ رسمی پلی‌استیشن گفت:

پس از مشکلات سخت و غیرمنتظره‌ای که پشت سر گذاشتیم، به‌شدت درحال کار برای آماده‌سازی نسخه پلی‌استیشن پلاس Driveclub بودیم. برای این‌که تمام بازیکنان برای تجربه این بازی به مشکل برنخورند، این بار تمام احتمالات را بررسی و با احتیاط جلو رفتیم.

به دلیل این‌که در زمان عرضه نسخه رایگان میلیون‌ها کاربر مشغول بازی کردن آن می‌شوند، کاربران امروز تنها به بخش تک‌نفره بازی دسترسی خواهند داشت و خصوصیات آنلاین بازی برای آماده‌سازی سرورها به مرور زمان به نسخه رایگان Driveclub  اضافه خواهد شد.

درحالی که عرضه نسخه پلی‌استیشن پلاس Driveclub حدود هشت ماه طول کشید و این مسئله دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 را عصبانی کرد، یوشیدا تایید کرد سونی و اِوولوشن برای عرضه نسخه رایگان بازی بدون بروز هیچ‌گونه مشکلی تمام تلاش خود را کرده‌اند:

از تمام کسانی که در این یک سال اخیر منتظر Driveclub و اپلیکیشن همراه آن که به زودی عرضه خواهد شد بودند تشکر می‌کنیم. اعضای اِوولوشن برای ارائه یک تجربه لذت‌بخش و فوق‌العاده، به سختی روی این نسخه کار کردند تا تمام طرفداران بازی‌های مسابقه‌ای از این بازی لذت ببرند. تیم ما هر ماه با انتشار بروزرسانی جدید سعی در هرچه بهترکردن Driveclub دارد. بی‌صبرانه منتظر دیدن شما برای تجربه این بازی به صورت آنلاین و با دوستان خود هستم.

Driveclub (9)

DriveClub که قرار بود در زمان عرضه پلی‌استیشن 4 عرضه شود، با یک سال تاخیر روانه بازار شد و از آن زمان از مشکل سروهای خود رنج می‌برد. سونی با انتشار بروزرسانی‌های مداوم و بسته‌های الحاقی رایگان، سعی کرد مشکلات بوجود آمده را جبران و از طرفداران عذرخواهی کند.

مشکلاتی که در سرورهای بازی بوجود آمد، به سونی اجازه نداد نسخه رایگان DriveClub را همزمان با عرضه نسخه کامل آن منتشر کند. سال گذشته اعلام شد برای رفع مشکلات کامل سرورها، نسخه پلی‌استیشن پلاس با تاخیر عرضه خواهد شد و با این خبر، امروز انتظارها به پایان خواهد رسید. اگرچه این بازی مشکلات خود را دارد، اما از زمان عرضه با انتشار بروزرسانی‌های فراوان به یک بازی فوق‌العاده زیبا تبدیل شده و آب و هوای داینامیک آن، یکی از مثال‌هایی است که برای باور آن تنها باید خودتان مشاهده کنید.

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری را در رابطه با عملکرد آخرین بازی اِوولوشِن بدست آورید، می‌توانید نقد و بررسی DriveClub را به صورت اختصاصی از زومجی مطالعه کنید.

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده