// سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

سونی هنوز تاریخ عرضه مشخصی برای هدست پروژه مورفیوس در نظر ندارد

پس از کنفرانس سونی در E3 امسال عده‌ای بخاطر نمایش بسیار کوتاهِ هدست واقعی مجازی پروژه مورفیوس این کمپانی را مورد انتقاد قرار دادند. حال شوهی یوشیدا رئیس استودیوهای سونی در مصاحبه‌ای ضمن جواب دادن به انتقادات، اطلاعات بیشتری از مراحل ساخت این هدست واقعیت مجازی را در اختیار هواداران قرار داد. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

در گفتگویی با وبسایت گیم‌اسپات از یوشیدا سوال شد که چرا سونی در کنفرانس رسانه‌ای خود تنها دو دقیقه از یک ساعت و نیم وقت موجود را به این هدست واقعیت مجازی اختصاص داد. او در پاسخ توضیح داد که:

وقتی که ما در کنفرانس‌هایمان بیش از دو دقیقه وقت به چیزی اختصاص دهیم که درمورد بازی‌های معروف و شناخته شده نیست، بازیکنان عصبانی می‌شوند.

با این وجود او اطمینان خاطر داد که مراحل ساخت هدست مورفیوس کاملا به خوبی طی می‌شود.

ما در نمایشگاه E3 حدود بیست بازی مختلف داشتیم که بازیکنان می‌توانستند آن‌ها را به وسیله این هدست تجربه کنند. ما حتی مجبور شدیم از فضای غرفه‌های بازی‌های استودیوهای خودمان و استودیوهای خارجی کم کرده تا چیزهای مرتبط با واقعیت مجازی که قصدش را داشتیم را به مردم نشان دهیم.

او در ادامه گفت:

مراحل ساخت سخت افزار دستگاه کاملا طبق برنامه پیش می‌رود. تا به امروز بازی‌های بسیار زیادی برایش ساخته شده‌اند. بعضی‌هایشان که نشان دادیم حتی به عنوان بازی‌های زمان عرضه همراه هدست منتشر خواهند شد، البته ما هنوز تاریخ عرضه‌ی مشخصی را برای پروژه مورفیوس در نظر نگرفته‌ایم. به طور کلی همه چیز به خوبی طی می‌شود.

Morpheus

کمپانی سونی پیش از این اعلام کرده بود که نسخه‌ی مصرف کننده هدست واقعیت مجازی پروژه مورفیوس برای عرضه در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی برنامه ریزی شده است، هرچند که تاریخ عرضه‌ی دقیقی اعلام نشد.

در رابطه با قیمت نهایی نیز یوشیدا پیش از این توضیح داده بود که تیم آن‌ها قصد دارد تا جایی که ممکن است پایین‌ترین رقم ممکن را در نظر گیرند.

تا جایی که امکان دارد پایین‌ترین قیمت ممکن. ما در رابطه با رقم مشخصی صحبت نمی‌کنیم اما همانطور که می‌دانید قضیه بازار کنسول‌ها است. ما همیشه سعی می‌کنیم سخت افزاری با پایین‌ترین قیمت ممکن را ارائه دهیم تا افراد بیشتری قادر به خرید آن باشند و سازندگان بتوانند بازی‌های بیشتری برایش بسازند و بازار را شکل دهند. بنا بر این برای پروژه مورفیوس نیز همین رویه را پیش خواهیم گرفت.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده