نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰

جیمز هورنر آهنگساز سرشناس تایتانیک و آواتار در سانحه هوایی جان خود را از دست داد

به گزارش هالیوود ریپورتر، آهنگساز ۶۱ ساله‌ی فیلم‌هایی چون تایتانیک و شجاع‌دل ساعاتی پیش در سانحه‌ی هوایی که در جنوب کالیفرنیا اتفاق افتاد جان خود را از دست داد.

سیلویا پاتریسیا، دستیار هورنر این خبر را در شبکه‌های اجتماعی تأیید کرده است.

ساعاتی پیش شبکه‌ی CBS لس‌آنجلس خبر داد هواپیمایی که به نام هورنر ثبت شده، در ۱۰۰ کیلومتری شمال منطقه‌ی سانتا باربرا سقوط کرده و خلبان آن کشته شده است. هواپیما از مدل دونفره‌ی S-312 توکانو MK1 بوده است و بر اساس گزارش‌ها شخص دیگری سوار آن نبوده است. در هنگام حادثه مشخص نبود که آیا خود هورنر هواپیما را هدایت می‌کرد یا خیر اما کمی بعد معلوم شد که او خلبان بوده است.

هواپیمایی که هورنر برای آخرین بار با آن پرواز کرد هواپیمایی که هورنر برای آخرین بار با آن پرواز کرد

جی کوپر، وکیل خانواده‌ی هورنر در مصاحبه با گاردین تأیید کرد که آن‌ هواپیما یکی از چندین هواپیمایی بوده که هورنر در اختیار داشته است. او می‌گوید هورنر قبل از پرواز به کسی نگفت که «اگر داخل هواپیما نبودم، زنگ می‌زنم.»

جیمز هورنر یکی از سرشناس‌ترین آهنگسازان هالیوود بود در طول عمر حرفه‌ای خود، برای بیش از صد فیلم آهنگ ساخت. بعضی از کارهای او شامل فیلم‌های پیشتازان فضا ۲: خشم خان، شجاع‌دل، ذهن زیبا، جومانجی، آپولو ۱۳، کاسپر، مردعنکبوتی شگفت‌انگیز و بسیاری از فیلم‌های دیگر می‌شود.

او ۱۰ بار نامزد جایزه‌ی اسکار شد که اولین آن‌ها برای فیلم بیگانه بود. هورنر همچنین وظیفه‌ی ساخت آهنگ برای دو تا از پرفروش فیلم‌های تاریخ سینما، یعنی آواتار و تایتانیک را نیز داشته است. مجموعه آهنگ‌های فیلم تایتانیک به عنوان پرفروش ترین‌ آهنگ‌های ارکسترال تاریخ شناخته می‌شود. او برای همین فیلم هر دو جایزه‌ی اسکار خود را به دست آورد، یکی برای بهترین آهنگ متن فیلم و دیگری برای بهترین آهنگ جدید که کمتر کسی است که آن را با صدای سلین دیون نشنیده باشد.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده