// دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۵

به اعتقاد میاموتو تبلت‌ها و قیمت بالا جزو دلایل فروش کم Wii U بوده‌اند

اگر بخواهیم پلتفرم‌های کمپانی نینتندو را از لحاظ موفقیت طبقه بندی کنیم بدون شک کنسول Wii U در رتبه‌های بسیار پایین قرار خواهد گرفت. حال سوال اصلی این است که چرا؟ شیگرو میاموتو طراح افسانه‌ای این کمپانی جواب می‌دهد. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

به اعتقاد میاموتو شکست کنسول Wii U در بازار فروش کنسول‌ها و رقابت با دیگر کمپانی‌ها دلایل مختلفی دارد. او در مصاحبه‌ای طولانی با وبسایت NPR توضیح داد که:

متاسفانه پس از ساخت آخرین کنسول بازی ما یعنی Wii U قیمت پایانی کمی بیشتر از چیزی بود که انتظارش را داشتیم. البته من فکر نمی‌کنم که تنها قیمت در فروش کم این کنسول دخیل باشد چرا که اگر یک سیستم بازی بتواند به اندازه کافی جذاب به نظر برسد بازیکنان حاضر می‌شوند حتی اگر قیمت ارائه شده کمی بالا باشد هم اقدام به خرید آن کنند. من فکر می‌کنم که به همراه کنسول Wii U اصلی‌ترین چالش ما این بود که مردم به درستی آن را درک نکردند.

طبق صحبت‌های میاموتو کنسول Wii U در میان رقیبانش از ویژگی‌های منحصر به فرد بسیار زیادتری بهره می‌برد، برای مثال بر روی گیم پد آن یک صفحه‌ی لمسی تعبیه شده و جدا از آن نیز می‌توانستید خیلی سریع و بدون نیاز به راه اندازی مجدد دستگاه یا تلویزیون صفحه نمایش را بر روی صفحهی موجود بر روی گیم پد انتقال دهید. اتفاق ناراحت کننده برای نینتندو این بود که بازیکنان و به طور کلی مصرف کنندگان عمده آنچنان نسبت به این ویژگی‌ها هیجان زده نشدند چرا که شاید اگر یک یا دو سال دیرتر این دستگاه عرضه می‌شد موفقیت بسیار بیشتری کسب می‌کرد. میاموتو ادامه داد:

من فکر می‌کنم متاسفانه اتفاقی که آن زمان افتاد ورود تبلت‌ها به بازار جهانی بود و اینکه خیلی خیلی سریع‌تر از چیزی که انتظارش را داشتیم توانستند خود را متحول کنند. متاسفانه هنگامی که Wii U به بازار جهانی راه یافت منحصر به فردیِ ویژگی‌هایش آنقدری که هنگام شروع مراحل ساخت به نظر می‌رسیدند قوی ظاهر نشد.

wii U 1

به گفته‌ی این کارگردان قهار کمپانی نینتندو همیشه قصد دارد که محصولات منحصر به فرد و متفاوت تولید کند نه اینکه با دیگر کمپانی‌ها بر سر ساخت قوی‌ترین سخت افزارها مسابقه بگزارد. با این حال چنین روندی همیشه نتیجه‌ی مثبت نخواهد داشت.

گاهی اوقات این محصولات موفق می‌شوند و گاهی دیگر آنقدری که امیدوار بودیم نتیجه‌ی خوبی در بر ندارند. بعد از کنسول Wii U ما امیدواریم که سیستم بعدی‌مان بتواند موفق و قوی ظاهر شود اما چیزی که برایمان بیش از همه اهمیت دارد این است که چگونه بتوانیم کنسولی بسازیم که هم منحصر به فرد بوده و هم قابل خرید باشد، یعنی اینکه تمامی افراد بتوانند با قیمتی معقول آن را به دست آورده و از ویژگی‌های منحصر به فردش لذت ببرند.

با تمام این احوال با اینکه کنسول Wii U قطعا نتوانسته در مقابل کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان از لحاظ فروش موفق ظاهر شود اما تا به امروز نینتندو قادر بوده که ۹.۵ میلیون دستگاه از این کنسول را به دست مصرف کنندگان برساند و جالب‌تر اینکه از فروشش نیز سود داشته باشد.  جدا از آن هم با وجود محبوبیت و فروش بالای بازی‌هایی مانند Splatoon می‌توان گفت با اینکه زمزمه‌های ساخت یک کنسول جدید به گوش می‌رسد اما هنوز هم سرگرمی‌های زیادی در این پلتفرم جریان دارد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده