نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۳

بازی Fallout 4 با رزولوشن 1080p و به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود

Fallout 4 از آن دسته بازی‌هایی نیست که به خاطر گرافیک عالی‌اش طرفدار داشته باشد و احتمالاً طرفداران آن چندان به این موارد اهمیت نمی‌دهند، اما به هر حال بحث رزولوشن و نرخ‌فریم همیشه جذاب بوده است. همراه زومجی باشید.

وبسایت دیجیتال اسپای این خبر را به وسیله‌ی بتسدا در E3 2015 تأیید کرده و ادعا می‌کند Fallout 4 بر روی تمام پلتفر‌م‌ها به صورت 1080p و ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود، با این حال منطقی به نظر نمی‌رسد که بازی روی پی‌سی هم چنین نرخ فریمی داشته باشد.

شاید برای یک بازی نسل هشتمی نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه مناسب به نظر نرسد، اما به یاد داشته باشد که بتسدا عمداً گرافیک بازی را کاهش داده تا بتواند ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که هم‌اکنون در Fallout 4 وجود دارد را به نحو احسن برای مخاطب فراهم کند. مانند قابلیت شخصی‌سازی تک‌تک اجزای زره قدرتمند شخصیت اصلی بازی که به نظر می‌رسد ارزش کمی افت گرافیک را داشته باشد.

با این حال بعد از تمام هیجان‌ها و امیدها از نسل هشتم بازی‌های رایانه‌ای که قرار بود جلوه‌های بصری عالی در ۶۰ فریم بر ثانیه به گیمرها ارائه کند، همچنان ترکیب رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه به عنوان استاندارد این نسل باقی مانده است. برای مثال، Horizon: Zero Dawn بازی جدید استودیوی گوریلا گیمز نیز به همین صورت بر روی پلی‌استیشن 4 اجرا می‌شود. از آن طرف ایکس‌باکس وان هم بعد از تمام بحث و جدل‌ها بر سر رزولوشن بازی‌ها، با حذف کردن کینکت و آزاد شدن منابعی که استفاده می‌کرد به استاندارد 1080p رسیده است.

Fallout 4 در تاریخ ۱۰ آبان برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده