// یکشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

کارگردان Uncharted 4 از ۳۰ ثانیه پر اضطراب حرکت نکردن نیتن در کنفرانس سونی می گوید

یکی از نکات خوبِ لغزش‌ها و اشتباهات در دموهای کنفرانس‌های E3 این است که به ما یادآوری می‌کنند این یک دموی کاملا زنده و واقعی است، نکته بدش هم بدون شک کلا وجودشان است، مخصوصا اگر اینکه قرار باشد یک کنفرانس را پایان دهند. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

کمپانی سونی قصد داشت تا کنفرانس خود در E3 امسال را با نمایشی از بازی مورد انتظار Uncharted 4 به پایان برساند، به دنبال آن هنگامی که چند ثانیه از شروع دمو گذشت و نوبت به حرکت نیتن دریک و ورودش به دنیای اکشن بازی شد، او برای سی ثانیه‌ی تمام بی حرکت در جای خود ایستاد.

بروس استرلی یکی از کارگردانان بازی طی ویدئویی که در ادامه مشاهده خواهید کرد به طور کاملا دقیق توضیح می‌دهد که پشت صحنه‌ی استیج دقیقا چه اتفاقی افتاده بود.

به گفته استرلی آن ثانیه‌ها برای او وحشت و استرس خالص بود.

حال دقیقا چه اتفاقی افتاد؟ ظاهرا او به سن پلی‌استیشن می‌رود که در آن زمان تمامی چراغ‌ها خاموش شده و جز تاریکی چیز دیگری دیده نمی‌شد و هنگامی که استرلی به جایگاه مخصوص خود رسید خبری از گیم پد نبود.

وقتی که به جایگاه مورد نظر رسیدم متوجه شدم که گیم پد در مکان همیشگی قرار نگرفته است. در آن لحظه بود که با خودم گفت ای وای.

اگر شما هم کنفرانس را به صورت زنده مشاهده کرده باشید قطعا به یاد دارید که پس از خاموش شدن چراغ‌ها دموی بازی با تاخیری نسبتا طولانی شروع شد چرا که استرلی در آن تاریکی به دنبال گیم پد می‌گشت.

من کمی در آن چاه تاریک گشتم و بالاخره گیم پد پیدا شد. خیلی خب، اوضاع خوب است، چراغ‌هایش روشنه، چراغ آبی نیز سر جایش قرار گرفته. خوب بازی را شروع کردم، بازی هم طبق دستور من شروع شد. کمی خیالم راحت شد و بر روی صندلی سیار خود نشستم.

حال قسمت ترسناک قضیه اینجا شروع می‌شود. گیم پدی که استرلی پیدا کرده بود به آن پلی‌استیشنی که تصویرش بر روی صفحه اصلی نشان داده می‌شد، وصل نبود. او شروع به تکان دادن آنالوگ‌ها کرد و هیچ اتفاقی نیفتاد. استرلی با خنده ادامه داد:

نیت باید حرکت می‌کرد. من باید آنالوگ‌های گیم پد را تکان می‌دادم و او نیز باید واکنش نشان می‌داد. این یک دمو از گیم پلی بازی بود، وقتی هم که شما درحال بازی کردن هستید کاراکتر اصلی باید به دستورات شما واکنش نشان دهد اما هیچ اتفاقی نیفتاد. آن موقع بود که مغز من کاملا قفل کرد.

او ظاهرا در ادامه گیم پد پشتیبان را بر می‌دارد و باز هم خبری از حرکت کردن نیت نیست.

در این هنگام نیل دراکمن کارگردان ارشد بازی نیز که در پشت صحنه بود عرق سردی بر روی بدنش نشست. دراکمن توضیح داد که:

من شروع کردم به دور خود چرخیدن. واقعا نمی‌دانستم چه کار کنم.

در نهایت استرلی متوجه شد گیم پدی که در دستانش گرفته در حقیقت به یک پلی‌استیشن دوم متصل شده است، او رو به اتاق فرمان کرد و سعی کرد با دستانش آن‌ها را از این قضیه مطلع کند. آن‌ها نیز خوشبختانه سریع موضوع را گرفتند و این بار تصویری که به پلی‌استیشن دوم وصل بود را بر روی صحنه به نمایش گزاشتند. استرلی نیز دوباره بازی را از اول آغاز کرده و این بار نیتن دریک حرکت کرد. او نیز با دقت تمام مراحل را پشت سر گذاشت و توانست در پایان آدرنالین را به خوبی در بدن تماشاگران جاری کند. همه چیز در پایان به خوبی و خوشی تمام شد.

به طور کلی تمامی این اتفاقات یک دلیل بیشتر نداشت، استرلی گیم پد اشتباهی را به دست گرفته بود. نیل دراکمن در این باره به شوخی گفت که:

فکر کنم بخاطر جیغ‌های بلندی که حاضرین برای رونمایی از نسخه‌ی بازسازی شده بازی Final Fantasy 7  کشیده بودند، گیم پد بر روی استیج اتصالی کرده بود.

شما می‌توانید در ادامه نسخه‌ای کامل از این دموی هفت دقیقه‌ای را مشاهده کرده و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده