نویسنده: فرشید معتمد
// جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴

ای ام دی جزییات فنی Radeon Fury X را منتشر کرد

شرکت اِی‌اِم‌دی بزودی کارت‌‌های گرافیک پرچمدارِ جدیدش بر اساسِ Fiji را عرضه خواهد کرد و می توان انتظار داشت که هفته‌‌ی آینده هم این محصول و بررسی‌های مربوطه نیز منتشر شود. برای خواندن جزییات محصول همراه زومجی باشید.

تراشه‌ی Fiji هم درست مانندِ تراشه‌ی Tonga بر اساسِ معماری نسلِ سوم CGN 1.2، البته با تعدادِ عظیم ۴۰۹۶ هسته‌ی سایه زن ساخته شده است. قلبِ تراشه هم با فرکانسِ ۱۰۵۰ مگاهرتز کار خواهد کرد و تنها به ۴ گیگابایت حافظه‌ی HBM محدود خواهد بود. حافظه نیز پهنای باند ۵۱۲ گیگابایت بر ثانیه‌ای خواهد داشت که به خاطرِ عرضِ باندِ فوقِ عریضِ ۴۰۹۶ بایتی آن است. همچنین ۶۴ واحد ROP و میزانِ عظیمِ ۲۵۶ واحدِ بافت یا TMU را در خود جای داده است.  این محصول توانِ پردازشی ۸.۶ تِرافِلاپس را ارائه خواهد کرد. اما همان‌گونه که قبلا گفتیم، پشتیبانی از خروجی HDMI فقط به استاندارد HDMI 1.4a محدود خواهد شد که خروجی 4K را با فرکانس ۳۰ هرتز  نمای می‌دهد، اما روی خروجی DisplayPort چنین محدودیتی نخواهید داشت.

ption id="attachment_41862" align="aligncenter" width="700"]guru3d-fury-x-1 مشخصات فنی Radeon Fury X
ption id="attachment_41863" align="aligncenter" width="700"]guru3d-fury-x-2 بلاک دیاگرام تراشه‌ی Fiji

مصرفِ توان در سطح ۲۷۵ وات قرار می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید این محصول خنک کننده‌ای مایع دارد و از تاریخِ ۲۴ ژوئن یا ۳ تیرماه با قیمتِ ۶۴۹ دلار در دسترس خواهد بود.

ption id="attachment_41864" align="aligncenter" width="700"]guru3d-fury-x-3 تعدادی LED که نشانگر بار کاری GPU هستند.

ما در زومجی هم پس از عرضه‌ی این محصول به بازار، بررسی این پرچمدار را آماده و منتشر خواهیم کرد.

منبع: guru3d


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده