نویسنده: مرتضی تقوی
// پنجشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

بازی Need for Speed به شما اجازه می دهد تا هرطور می خواهید رانندگی کنید

استودیو‌ی گوست‌گیمز، سازنده‌ی نسخه‌ی جدید Need for Speed تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا این بازی را دوباره احیا کند. در ادامه با تریلر کامل این بازی، صحبت‌های جالب مارکوس نیلسون، مدیر این استودیو، درباره‌ی سیستم جدید این بازی و بکارگیری عوامل سازنده‌ی نسخه‌های پیشین برای ساخت این بازی با زومجی همراه باشید.

هربازی Need for Speed ای که منتشر می‌شود یک چالش هیجان‌انگیز را پیش روی ما می‌گذارد، زیرا این مجموعه هرگز چیز یکسانی را به ما عرضه نکرده است. در طول این ۲۱ سال و ۲۲ بازی‌ که از این سری منتشر شده است، این مجموعه راه بسیار طولانی‌ای را طی کرده است و سعی کرده است تا بتواند با ارائه‌ی سبک‌های مختلف مسابقه، برای بازی‌کنندگان با سلایق مختلف جذاب باشد. مثلا سبک بازی به یاد‌ماندنی Need for Speed 3: Hot Pursuit را نمی‌توان با Need for Speed: Shift که بیشتر بر شبیه‌سازی تمرکز دارد مقایسه کرد.

Need-for-Speed-3

شرکت گوست گیمز با ارائه‌ی نسخه‌ای در سال ۲۰۱۵ تحت عنوان ساده‌ی Need for Speed، راه حل جالبی را برای یکپارچه‌کردن اهداف متفاوتی که این مجموعه در طول حیاتش دنبال کرده، پیدا کرده است. این نسخه‌ی جدید به جای مجبور کردن شما به رانندگی در شرایط و سبکی خاص، به شما حق انتخاب می‌دهد.

مارکوس نیلسون، مدیر کل شرکت گوست گیمز، در این مورد می‌گوید:

ما بخش شخصی‌سازی را بسیار گسترده‌تر کردیم و روی آن نسبت به گذشته بیشتر کار کردیم. اگر می‌خواهید ماشینتان چسبیده به زمین باشد و کمتر سر بخورد، شما می‌توانید ماشینتان را اینگونه بسازید؛ اگر می‌خواهید حالت دریفت گونه داشته باشد، می‌توانید آن را اینگونه طراحی کنید، شما حتی می‌توانید ماشین‌هایی با سیستم کنترل (هندلینگ) متفاوتی بسازید.

توانایی انتخاب سیستم کنترل ماشین نیز به عنوان بخشی از سیستم شخصی‌سازی، به زیبایی در بازی گنجانده شده است. شما می‌توانید تک تک قطعات سیستم کنترل را تنظیم کنید یا اینکه یک نقطه را بر روی یک نوار پیش‌فرض که یک سر آن چسبندگی بالا و انتهای دیگر آن چسبندگی ضعیف (برای دریفت) قرار دارد، انتخاب کنید.

Need-for-Speed-4

اعطای قدرت انتخاب به این گستردگی به بازی‌کننده یک تغییر بزرگ در این سری محسوب می شود که البته طبق گفته‌ی نیلسون، به کارگیری آن کار ساده‌ای نیست. او در این مورد می‌گوید:

شاید این موضوع برای بازی‌کنندگان ساده و آسان به نظر بیاید، اما سیستم‌های فیزیکی بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌ها هستند. درست است که Need for Speed یک بازی مسابقه‌ای اکشن است، اما چیزی به پیچیدگی یک موتور ماشین مسابقه و خصوصیات آن نیز پیش روی شما قرار دارد. شما در مسابقه و یا دریفت باید به گونه‌ای متفاوت تنظیمات را انجام دهید. لذا امکاناتی در اختیار شماست که بتوانید این تنظیمات را تعریف کنید.

با وجود اینکه گوست گیمز از زمان نسخه‌ی خوب Need for Speed Rivals تا کنون دو سال زمان برای نسخه‌ی جدید، یعنی Need for Speed، داشته است، اما این استودیو زمان زیادی را نیز به جست‌و‌جو و کاوش در نسخه‌ی های قبلی اختصاص داده است تا هرآنچه که ویژگی خاص آن نسخه‌ها محسوب می‌شده است را در این نسخه گرد آورد. همچنین، سازندگان برای اینکه متوجه شوند که این ویژگی‌ها را به درستی استخراج کرده‌اند، پا را فراتر گذاشته‌اند. نیلسون ادامه می‌دهد:

ما برای اینکه از این موضوع مطمئن شویم، از افرادی که بر روی نسخه‌های قبلی کار کرده‌اند دعوت کردیم تا به استودیوی ما بیایند. بنابر این، ما افرادی از نسخه‌های Carbon و Underground را در استودیو داشتیم. ما افرادی را در استودیو داشتیم که بر روی نسخه‌ی Criterion کار کرده بودند؛ همچنین افرادی از Black Box؛ بله ما همه‌ی این افراد را در استودیو به کار گرفتیم. میزان اطلاعات استودیوی گوست از سری Need for Seed دیوانه‌کننده است!

سیستم جدید انتخاب خصوصیات کنترل (هندلینگ) به کار گرفته شده در نسخه‌ی جدید آنقدر تغییر بزرگی در این مجموعه محسوب می‌شود که نیلسون امیدوار است که استودیو گوست بتواند دوباره هم از آن استفاده کند. او می‌گوید:

حدس من بله است. ما می‌خواهیم که دوباره از این سیستم انتخاب خصوصیات کنترل استفاده کنیم. ما همین الان هم می‌دانیم که این سیستم موفقیت‌آمیز خواهد بود. همه چیز نشان دهنده‌ی این موضوع است که ما به بازگشت این سیستم علاقه داریم، ولی این واکنش بازی‌کنندگان است که در مورد بازگشت آن در نسخه‌های بعدی تصمیم خواهد گرفت.

نیلسون همچنین گفت که دلیل اصلی این جاه طلبی، تبدیل کردن نسخه‌ی جدید Need for Speed به یک عنوان بسیار محبوب در این سری است. او در این مورد می‌گوید:

به مسیری که از Need for Speed Underground با ۱۵ میلیون فروش، تاکنون طی کرده‌ایم نگاهی بیاندازید. بله، من واقعا از صمیم قلب دوست دارم تا این عنوان را دوباره برجسته کنم.

هنگامی که Need for Speed در ۱۲ آبان امسال برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس‌وان و پی‌سی (ویندوز) منتشر شود، در خواهیم یافت که گوست گیمز تا چه اندازه در تحقق هدف بزرگش موفق خواهد شد.

شما همچنین می‌توانید ویدئوی کاملی شامل جدید‌ترین تریلری که از این بازی در کنفرانس الکترونیک آرتز در نمایشگاه E3 2015 پخش شد و توضیحات مارکوس نیلسون، مدیر این استودیو، را در ادامه تماشا کنید:

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده