نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۰

مایکروسافت دموی نسخه‌ی هولولنز Halo 5 را برای شرکت‌کنندگان E3 نمایش داد

در خبرهای‌ مربوط به کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2015 گفتیم که این شرکت یک نسخه‌ی ویژه از بازی Minecraft را که برای هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز ساخته شده بود به نمایش گذاشت؛ حالا نوبت به رونمایی از نسخه‌ی هولولنز بازی Halo 5 است.

شرکت‌کنندگان نمایشگاه E3 می‌توانند یک دموی کوتاه از Halo 5 را که برای هدست هولولنز ساخته شده است تجربه کنند. البته به نظر می‌رسد که این دمو بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی دارد و برای معرفی ویژگی‌های هولولنز تهیه شده است؛ شاید هم واقعا مایکروسافت قصد دارد تا در آینده‌ی نسخه‌ی کامل هولولنز بازی Halo 5 را ارائه کند.

در این دمو بخش های مختلف سفینه‌ی UNSC Infinity بازسازی شده‌اند و افراد می‌توانند با استفاده هولولنز تصاویر کاملا سه‌بعدی را از فضای داخلی سفینه ببینند. همچنین رویارویی فرمانده پالمر با دشمنان مختلف در بخش Warzone که به تازگی برای Halo 5 معرفی شده بود، در این دمو قابل مشاهده است. تمام این‌ها توسط هدست و روی یک میز مخصوص به نمایش درمی‌آیند و شرکت‌کنندگان نمایشگاه می‌توانند با مراجعه به غرفه‌ی مایکروسافت، استفاده از فناوری واقعیت افزوده را برای یک بار هم که شده تجربه کنند.

مثل دموها و نمایش‌های قبلی که از هولولنز نشان داده شده‌اند، مایکروسافت باز هم اجازه‌ی تهیه فیلم و تصویر از نسخه‌ی ویژه‌ی Halo 5 را به افراد نداد، اما شکل ظاهری هدست هولولنز همان چیزی است که در ماه آوریل دیده بودیم.

خصوصیات بازی Minecraft به گونه‌ای است که ساخت نسخه‌ی هولولنز آن کار آسان‌تری است و قطعا بازیکن‌ها هم از انجامش لذت خواهند برد، اما همه می‌دانیم که توسعه‌ی نسخه‌ی هولولنز بازی بزرگی مثل Halo 5 امری بسیار دشوار است و حداقل نیاز به هماهنگ‌سازی‌های بسیار دارد. همان‌طور که اشاره کردیم ممکن است هرگز این نسخه از Halo 5 ساخته نشود؛ دمویی که مایکروسافت نشان داد نیز تنها یک تیزر کوتاه است که با استفاده از کنترلر کنسول ایکس‌باکس وان هدایت می‌شود.

استفاده از هولولنز در بازی‌های ویدئویی بیشتر برای عناوینی مناسب است که کنترل ساده‌تری دارند و می‌توان آنها را در فضای یک اتاق به اجرا گذاشت و با استفاده از صدا و حرکات دست و بدن هدایت کرد؛ بازی پیچیده‌ای مثل Halo 5 که علاوه بر گیم‌پلی گسترده شامل یک بخش چندنفره‌ی عظیم نیز هست نمی‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای بازی کردن با هولولنز باشد.

کسی چه می‌داند؟ شاید در آینده شاهد عرضه‌ی بازی‌های تیراندازی اول‌شخص زیادی برای هولولنز باشیم. به نظر شما چه نوع بازی‌هایی با فناوری واقعیت افزوده هماهنگی بیشتری دارند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Verge

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به E3 2015 به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده