نویسنده: فرشید معتمد
// چهار شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۸

کارت گرافیک رادئون R9 Nano فقط ۱۵ سانتی متر طول دارد

لیزا سو، مدیر عاملِ شرکت اِی‌اِم‌دی، لحظاتی پیش شخصا از محصولِ Radeon Nano رونمایی کرد. برای خواندنِ جزییاتِ خبر با زومجی همراه باشید.

کارتِ گرافیکی Radeon R9 Nano از تراشه‌ی گرافیکی Fiji و حافظه‌های HBM قدرت گرفته است. کارتِ کوتاه قامتِ ۶ اینچی (حدود ۱۵.۲ سانتی متر) Nano قرار است  کمی دیرتر و در تابستان به بازار عرضه شود و احتمالا بتواند خود را به عنوان گزینه‌ای برتر برای کسانی که دنبالِ سیستم‌های با طراحی فشرده و کوچک و با مصرفِ بهینه هستند مطرح کند. در مقایسه، کارت گرافیکی R9 Fury طولِ ۱۰ اینچی دارد و کارت گرافیک R9 Fury X که خنک کننده‌ی مایع دارد تنها ۷ اینچ طول دارد، بنابراین کارتِ Radeon R9 Nano از هر دوی آنها کوتاه تر خواهد بود.

ption id="attachment_41419" align="aligncenter" width="645"]amd-radeon-r9-nano amd-radeon-r9-nano

قیمتِ این محصول هم هنوز مشخص نیست و قرار شده که در آستانه‌ی معرفی محصول در تابستان، قیمتش هم رسما اعلام گردد. به خاطرِ ابعاد کوچک‌تر این کارت، انتظار نداریم که کارتِ Nano هم مانندِ محصولات قوی‌تر سریFury  یک کارت ۲۷۵ واتی باشد و این به معنای آن است که فرکانسِ کاری کمتر و سرعت پایین‌تری خواهد داشت، اما ممکن است از کارتِ نسلِ قبلی R9 290X هنوز سریع‌تر باشد. باید تا زمانِ بررسی کارت و  بنچمارک‌ها منتظر بمانیم تا نظرِ دقیق‌تری ابراز کنیم.

radeon-r9-nano-videocard

خروجی‌های تصویری کارت هم به نظر با مدل‌های Fury یکی هستند، چرا که ۳ کانکتور DisplayPort و ۱ کانکتور HDMI را در تصویر بعدی شاهد هستیم.

radeon-r9-nano

منبع: legitreviews


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده