نویسنده: مرتضی تقوی
// سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۲۷

تماشا کنید: معرفی بازی Unravel در کنفرانس الکترونیک آرتز

بازی Unravel یک بازی دو‌بعدی است که دقایقی پیش در کنفرانس الکترونیک‌آرتز معرفی شد. این بازی که شخصیتی دوست‌داشتنی را در خود دارد، توسط یک گروه بازی‌ساز کوچک چهارده نفره از شمال شرق سوئد ساخته شده است و قرار است توسط الکترونیک آرتز منتشر شود. در ادامه با جزئیات بیشتر و تریلر این بازی با زومجی همراه باشید.

به این بازی از سه جنبه می‌توان نگریست: اول مکانیسم هدایت شخصیت اصلی این بازی است که هم ابزار به پیش‌بردن بازی را در خود دارد و هم یک نقطه ضعف مرگبار. این شخصیت عروسکی در بازی از کاموا ساخته شده است و با حرکت کردنش نخ های کاموا از یکدیگر باز شده و اینجاست که بازی‌کننده باید هوشمندانه از این نخ‌ها برای حل معما‌های فیزیکی بازی که مانع پیشرفت در بازی می‌شوند استفاده کند. از دست دادن بیش از حد این کاموا‌ها منجر به از دست رفتن شخصیت بازی خواهد شد.

این بازی یک بازی پلتفرمر با داستانی دوست‌داشتنی است که به دنبال بر‌انگیختن عمیق‌ترین احساسات درون شما می‌باشد. ای بازی در جست‌و‌جوی معنا در درون جسم فیزیکی شخصیتش است.

و در آخر باید بگوییم که این بازی‌ای درباره ی یک مکان خاص است. شمال سوئد مکانی صخره‌ای، پر از خزه، آب‌های روان، آسمان آبی و درختانی زمستانی است. شاید این مکان شباهتی به مکانی که ما در آن زندگی می‌کنیم نداشته باشد، اما این بازی از تمام ظرفیت‌های چنین مکانی برای پس‌زمینه و طراحی پازل‌ها بهره برده است. سازنده‌ی این بازی در این کنفرانس اعلام کرد که از چنین مکانی برای ساخت بازی الهام گرفته است.

بازی‌های پیشین Coldwood Interactive، سازنده‌ی این بازی، به نام‌های The Fight: Lights Out (یک بازی مبارزه‌ای برای پلی‌استیشن) و Ski-Doo Snowmobile Challenge تجربه‌های ناموفقی را برای این سازنده رقم زدند. اما بازی Unravel قابلیت‌هایی در خود دارد که سبب می‌شود تا شعبه‌ی استوکهلم شرکت DICE (که تحت مالکیت الکترونیک آرتز است) با EA قرارداد انتشار این بازی را ببندد.

بر اساس دمویی که از این بازی در E3به نمایش در‌آمد می‌توان گفن که این بازی عنوانی دوست‌داشتنی است که با توجه به معما‌هایی که بر اساس نخ‌های کاموا پیش روی بازی‌کننده می‌گذارد حرف‌های متفاوتی برای گفتن خواهد داشت.

این بازی برای عرضه بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس‌وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی (ویندوز) برنامه‌ریزی شده است. هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی این بازی اعلام نشده است.

در ادامه می‌توانید تریلر این بازی را تماشا کنید:

دانلود ویدیو

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده