نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۰۰

ولو می‌خواهد تمام عوارض جانبی استفاده از هدست واقعیت مجازی خود را از بین ببرد

از میان تمام شرکت‌های بزرگی که هدست‌های واقعیت مجازی خود را معرفی کرده‌اند، ولو کمتر از همه راجع به محصول خود صحبت کرده و تا حدودی مخفیانه عمل کرده است. حال اطلاعات تازه‌ای از هدست وایو منتشر شده که بسیار جالب توجه هستند.

با توجه به چیزهایی که تا به امروز راجع به هدست‌های واقعیت مجازی شنیده‌ایم، شاید بتوان گفت ولو در زمینه‌ی پلتفرم استیم وی‌آر خود و نحوه‌ی تعامل دستگاه با کاربر، خلاقانه‌تر نسبت به رقبای خود عمل کرده است. به تازگی مقاله‌ای در مورد چگونگی رعایت موارد سلامتی در این هدست منتشر شده که تلاش ولو برای بهبود محصول خود را نشان می‌دهد.

اچ‌تی‌سی و ولو تصمیم دارند تمام عواضی جانبی استفاده از هدست، مانند سرگیجه و حالت تهوع را به طور کامل از بین ببرند. این عوارض یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تمام هدست‌های واقعیت مجازی هستند و با اینکه آکیولس وعده‌ی رفع آن‌ها را داده بود، باز هم کاربرانی در نسخه‌های اولیه‌ی آکیولس ریفت تجربه‌های ناخوشایندی مانند سرگیجه داشتند. بسیاری از مردم این موارد را به عنوان مشکلات ذاتی هدست‌های واقعیت مجازی می‌دانند، هر چقدر هم که کیفیت سخت‌افزار بالا باشد. اما هدف ولو ارائه‌ی تجربه‌ای بدون هیچ مشکل مربوط سلامتی‌ است.

به همین دلیل سازندگان مشغول توسعه‌ی چند سنسور حرکتی هستند که به کاربر امکان می‌دهد به جای کنترل شخصیت بازی با کنترلر، خودش راه برود. استودیویی متخصص این کار به نام اولکِمی لبز، مشغول همکاری با ولو و اچ‌تی‌سی در این زمینه است. الکس شوارتز از مسئولین این استودیو می‌گوید این هدف اصلی آن‌ها - و البته ولو - برای هدست وایو است.

مردم بلافاصله به این فکر می‌کنند که «خب، آکیولس پیش خود فکر کرده شما احتمالاً نشسته‌اید و تنها چند دکمه را فشار می‌دهید و به جلو رانندگی می‌کنید.» بازی‌های اتومبیل‌رانی از زاویه‌ی درون خودرو به صورت واقعیت مجازی عالی هستند. اما راهی که اولکِمی پیش گرفته دستیابی به حداقل عوارض جانبی است. بازی‌هایی که به درستی برای وایو طراحی شوند، صفر درصد از کاربران را دچار مشکل می‌کنند.

برای دستیابی به این هدف، کنترلرهای حرکتی یک استاندارد برای هدست هستند و وجود آن‌ها الزامی است. این شیوه‌ای که ولو در پیش گرفته کاملاً متضاد با آکیولس است، چرا که استفاده کنترلرهای جدید آن‌ها برای کاربر اختیاری است. به نظر می‌رسد ولو تصمیم گرفته تجربه‌ی واقعیت مجازی خود را تا جایی که می‌تواند گسترش دهد و تنها به اجرای بازی‌های معمول در یک محیط سه‌بعدی با یک دستگاه تشخیص حرکات سر بسنده نکرده است.

متأسفانه نمی‌توانیم به این زودی‌ها اطلاعات بیشتری از هدست وایو کسب کنیم چرا که ولو اعلام کرده در نمایشگاه E3 حضور نخواهد داشت و اعلامیه‌های خود را به تاریخی دیگر موکول کرده است.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده