// یکشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

بزرگان E3 2015 در یک نگاه

E3 همیشه پر از شگفتی‌های هیجان‌انگیز بود و این E3 نیز از این قاعده مستثنا نیست، بلکه بهتر از گذشته به نظر می‌رسد زیرا بازی‌های عظیمی در آن حضور خواهند داشت. با زومجی همراه باشید.

بزرگ‌ترین همایش بازی‌های ویدیویی یعنی E3، هر ساله شاهد تعداد بی‌شماری از آثارهای بزرگ و کوچک از سوی بازی‌سازان است. بازی‌هایی که از آن‌ها با خبر هستیم، بازی‌هایی که قرار است معرفی شوند و در آخر بازی‌های غول‌پیکری که برای اولین نمایش آن‌ها در پوست خود نمی‌گنجیم! در این دسته سوم، چند بازی نیز هستند که غول‌های صنعت گیم به شمار می‌روند و مطمئن هستیم در E3 حضور دارند. حال با هم نگاهی کوچک به این بازی‌ها می‌ا‌ندازیم تا در E3، آن‌ها را در ذهن بسپاریم.

Fallout 4

اولین بازی بزرگی که شاهد آن خواهیم بود خوب چیزی نیست جز یک اثر آخرالزمانی از کمپانی بتسدا. بعد از شاهکار Skyrim که ما را به زمان اژدهایان برد و در خود غرق کرد، زمان حال را رد می‌کنیم و به سوی مکانی می‌رویم که دنیا نفس‌های آخر خود را به سختی می‌کشد. شایعات زیادی حول محور این بازی می‌چرخید، هر سال E3 می‌آمد و خبری از Fallout نبود. اما سرانجام چشم طرفداران به سیمای زیبای نام این بازی روشن شد و بتسدا به طور رسمی یکی از محبوب‌ترین آثار خود را رونمایی کرد. هنوز چیز زیادی در مورد این بازی آخرالزمانی و نقش‌آفرینی نمی‌دانیم. با تریلری که از بازی منتشر شد، متوجه شدیم که حوادث  بازی در شهر بستون رخ خواهد داد و کنسول‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی مقصد نهایی این بازی هستند. خوشبختانه زمان زیادی برای برگذاری کنفرانس کمپانی بتسدا نمانده و امیدواریم تاریخ دقیق آن توسط آن‌ها اعلام شود؛ انتظار بیشتر برای این بازی سخت است!

Star Wars: Battlefront

Star Wars نام بزرگی که جنگ‌های فضایی و تخیلی بزرگی را در خود جای داده است؛ درست چیزی که اکثر ما چنین چیزهایی را دوست داریم و بالاخره زمان آن فرا رسیده تا خودمان را در نبردهای نورانی جنگ ستارگان ببینیم. اما این‌بار شرایط فرق خواهد کرد، نه به تماشای فیلم می‌پردازیم و نه در دنیای آن توهم‌پردازی می‌کنیم. بلکه به لطف کمپانی الکترونیک آرتز و استودیو دایس می‌توانیم در جنگ‌ها شرکت کنیم. آن هم نه جنگ‌های کوچک، بلکه نبردهای بزرگ با مکان‌هایی عالی. تنها چیزی که از این بازی دیدیم، یک تریلر سینمایی زیبا بود که ما را با محیط خود آشنا کرد. حال الکترونیک آرتز به E3 خواهد آمد و در دستان خود Star Wars: Battlefront را نیز خواهد داشت. انتظار می‌رود که طبق عادت هر سال الکترونیک آرتز، شاهد چندین رایانه شخصی روی استیج باشیم و گیمرهای این کمپانی به صورت زنده گیم‌پلی این بازی چند نفره را برای ما به نمایش بگذارند. باید دید آیا Star Wars: Battlefront می‌تواند همانند Battlefield در بخش چند نفره بدرخشد یا خیر.

Halo 5

قدم‌های هیولای اول شخص انحصاری به گوش می‌رسد و آن هم چیزی نیست جز Halo 5. مایکروسافت به همراه سازنده این بازی یعنی استودیو 343 اینداستری به کنفرانس E3 خواهند آمد تا اولین گیم‌پلی از بخش داستانی این تیراندازی عظیم را به نمایش درآورند. یکی از نکاتی که این‌بار نمایش Halo را متفاوت خواهد کرد، بلندپروازی و تغییرات بزرگ این بازی است. تغییراتی نظیر اضافه شدن شخصیت‌های بزرگ در کنار Master Chief، اضافه شدن بخش‌های تاکتیکی در گیم‌پلی، دنبال شدن داستان بازی با دو شخصیت متفاوت، جنگ‌ها و نبردهایی به مراتب بزرگ‌تر از قبل و خیلی نکات دیگر. بخش مهم دیگری که تمرکز سازنده و ناشر بر روی آن زیاد است، قسمت چندنفره بازی است که به قول 343 اینداستری پیشرفت‌های بزرگی را در آن شاهد خواهیم بود. به هر حال تا به امروز بخش کوچکی از قسمت چند نفره آن را دیده‌ایم، زمان این است که در کنفرانس مایکروسافت از آخرین وقایع Master Chief در ماجراجویی خود به دور از کورتانای دوست داشتنی را شاهد باشیم.

Assassin’s Creed: Syndicate

سال جدید و یک Assassin’s Creed دیگر. دوره سالانه کمپانی یوبی‌سافت با این بازی تکمیل می‌شود و هر سال نیز شاهد حضور پر رنگ آن در استیج E3 هستیم. در E3 سال ۲۰۱۵ دار و دسته قاتلین، ما را به لندن خواهند برد و نگاهی نزدیک به زمان ویکتوریا خواهیم داشت. شاید این سری را کمی متفاوت‌تر از گذشته ببینیم. فضای تاریک لندن این بار شاهد اضافه شدن عناصر گیم‌پلی جدید در این سری است، عناصری مانند قلاب‌ برای گرفتن لبه‌های مختلف در جهت سریع‌تر حرکت کردن شخصیت بازی یا ارابه سواری. در کنار تغییرات کوچک گیم‌پلی، این بار علاوه بر شخصیت مذکر شاهد حضور شخصیت مونث به عنوان کاراکتر قابل بازی هستیم.

Uncharted 4

این هم قدم پای بزرگ‌ترین انحصاری سونی است. یک ماجراجویی ناب که همیشه با حضور خود همه را به وجد می‌آورد. بعد از تاخیر بازی و موکول شدن آن به سال ۲۰۱۶، امسال کنسول پلی‌استیشن 4 شاهد این بازی قدرتمند خود نخواهد بود. اما این امر دلیل بر این نمی‌شود که نیتن دریک را در استیج E3 نبینیم. درست است که قبلا شاهد گیم‌پلی این بازی بودیم اما حال زمان گذشته و به شدت دوست داریم شاهد پیشرفت‌های آن باشیم. همچنین امیدواریم که در کنفرانس E3 سونی، مکانی دیگر از حضور نیتن دریک را به دور از فضای جنگلی در Uncharted 4 ببینیم.

Deus Ex: Mankind Divided

هر کمپانی حداقل یک بازی بزرگ برای به لرزه درآوردن استیج دارد، اسکوئرانیکس نیز از این قاعده مستثنا نیست. آن‌ها اثری در دست دارند که یکی از بهترین بازی‌های حول محور سیاست در کنار گیم‌پلی چندگانه و عناصر نقش‌آفرینی است. در ماه آپریل، آن‌ها یک تریلر سینمایی بسیار زیبا به نمایش گذاشتند و از این طریق نسخه جدید Deus Ex را معرفی کردند. اما از آن زمان به بعد، کمپانی اسکوئرانیکس در سکوت فرو رفته و خبری از اطلاعات جدید از این بازی منتشر نکرد. اما به هر حال با توجه به اطلاعت کم به نظر می‌رسد که Mankind Divided تنها شروعی از یک مجموعه بزرگ از سری بازی‌های Deus Ex باشد و E3 بهترین مکان برای پایه گذاری چنین امری است.

Mirror’s Edge

یکی دیگر از بازی‌های بزرگ و منحصر به فردی که سال‌ها جای آن خالی بود و طرفداران آن از سال ۲۰۰۸ تا به حال منتظر معرفی آن هستند Mirror’s Edge نام دارد. سال ۲۰۱۳ کمپانی الکترونیک آرتز نسخه جدید بازی را به نام Mirror’s Edge: Catalyst معرفی کرد و همه منتظر نمایش بازی بر روی استیج این کمپانی هستند. به نظر می‌رسد بازی سال ۲۰۱۶ برای عرضه آماده باشد اما شانس زیادی برای نمایش آن بر روی استیج کنفرانس الکترونیک آرتز وجود دارد. نسخه اصلی بازی که برای خود شهرتی دست و پا کرد و آن را بسیار منحصر به فرد، لرزاننده و بهترین بازی پارکور اول شخص شناختیم، حال باید منتظر ماند و دید که آیا Mirror’s Edge: Catalyst انتظارات را برآورده خواهد کرد یا خیر.

No Man’s Sky

شاید این بازی مورد انتظارترین اثر مستقل بازی‌های ویدیویی نام داشته باشد. چند سالی می‌شود که برخی بازی‌های مستقل به قدری بزرگ و عالی ساخته می‌شوند که گاها حتی جوایز آخر سال را از آن خود می‌کنند. از زمان معرفی No Man’s Sky تا به حال چیزهای زیادی از این بازی دیدیم. تریلرها و اطلاعات بازی در تمام فضای مجازی منتشر شده‌اند و بزرگی بازی بر کسی پوشیده نیست. اما باید بگویم که این بازی هنوز هم کمی پر رمز و راز به نظر می‌رسد؛ به هر حال یک جهان عظیم و زیبا را نمی‌توان با چندین تریلر به نمایش گذاشت و بررسی کرد. گمان می‌رود به دلیل محبوبیت زیاد بازی، کمپانی سونی در جهت تلاش موفقیت تکنولوژی واقعیت مجازی خود، این بازی را برای مورفیس نیز به نمایش درآورد.

 

[alert variation="alert-info"]زمان‌بندی کنفرانس‌ها به وقت تهران و همچنین عناوین بازی‌ها را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید. [/alert]

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به E3 2015 به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]

 منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده