نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۵

میزان فروش کنسول دستی 3DS در امریکا از مرز ۱۵ میلیون دستگاه گذشت

طبق اعلام کمپانی نینتندو، کنسول دستی 3DS از زمان انتشارش تا به امروز بیش از ۱۵ میلیون دستگاه در کشور امریکا به فروش رسیده است. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

فروش ۱۵ میلیون نسخه‌ای که مربوط به مدل‌های مختلف 3DS است، این کنسول دستی را تبدیل به هشتمین پلتفرم نینتندو می‌کند که به چنین آماری دست میابد. نینتندو در ماه مارس اعلام کرده بود که میزان فروش 3DS در کل قاره‌ی امریکا حدود ۱۷.۵ میلیون نسخه است که به نظر می‌رسد حالا این میزان افزایش چشمگیری پیدا کرده باشد.

با اینکه نینتندو به آمار فروش کنسولش افتخار می‌کند، اما اگر مدت زمانی را که از عمر 3DS می‌گذرد (کمتر از ۵ سال) در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که این کنسول نسبت به پیشینیان خود توفیق چندانی کسب نکرده است؛ کنسول دستی DS در طول ۱۰ سال حدود ۲۹.۹ میلیون دستگاه فروخت و Game Boy Advance فروش ۴۱.۶ میلیونی را طی ۷ سال تجربه کرد. نسخه‌ی اولیه‌ی Game Boy نیز فقط در ۵ سال حدود ۴۴ میلیون دستگاه به فروش رسید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در طول زمان از محبوبیت کنسول‌های دستی نینتندو کاسته شده است.

البته این اواخر اوضاع برای 3DS کمی بهتر شد؛ با عرضه‌ی مدل جدید این کنسول در ماه فوریه، طی ۶ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل، فروش 3DS حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

اسکات مافت،‌ نایب رییس اجرایی بخش فروش و بازاریابی نینتندوی امریکا، در خصوص عملکرد مثبت 3DS، به ویژه طی ماه‌های اخیر گفت:

در حالی که گذر از مرز ۱۵ میلیون دستگاه یک رویداد بسیار مهم است، ما به همان اندازه در مورد حرکت جدیدی که در سال ۲۰۱۵ و با تکیه بر سخت‌افزار جدید و مجموعه‌ای بی‌نظیر از بازی‌های مختلف ایجاد کردیم، هیجان‌زده هستیم. با بازی‌های بزرگ بیشتری که در راه هستند و همچنین با یک سیستم سخت‌افزاری که برای هر گیمری مناسب است، ۲۰۱۵ به یکی از قوی‌ترین سال‌ها برای کنسول 3DS نینتندو در امریکا تبدیل می‌شود.

منبع: MCV


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده