نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

هفته نامه قسمت ۲۰: پیش لرزه های E3 2015 با معرفی Mirror's Edge Catalyst و خروش Halo 5

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. شنبه‌ای دیگر و هفته‌ نامه‌ای دیگر از راه رسید و با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

به قسمت بیستم هفته نامه رسیدیم. بخشی که از روزهای اول زومجی همراه شما بود و افتخار آن را داشتیم که تا به امروز نیز در خدمتتان باشیم. امیدواریم این بخش مفید واقع شده باشد و هفته نامه بتواند کسانی که در طول هفته فرصت دنبال کردن رویدادهای مهم صنعت بازی‌های ویدیویی را ندارند را از تمامی اتفاق‌های مهم مطلع کند.

در روزهای مهمی به سر می‌بریم. چند روز بیشتر تا شروع E3 2015 باقی نمانده و هر روز هیجان بیشتر می‌شود. مثل هر سال معمولا قبل از نمایشگاه چند بازی مهم لو می‌رود و حتی تیزر یا تریلری هم از آن‌ها منتشر می‌شود. خیلی‌ها دوست دارند در طول کنفرانس‌های نمایشگاه شاهد معرفی بازی‌های جدید باشند تا جذابیت نمایشگاه بالاتر رود. اما معمولا این اتفاق کمتر رخ می‌دهد و اکثر بازی‌ها قبل از نمایشگاه لو می‌روند. البته در بسیاری از موارد نمایش اصلی و اولین نگاه به گیم‌پلی بازی‌ها را در نمایشگاه خواهیم داشت. اما به هر حال آن هیجانی که منتظرش هستیم از بین می‌رود. شاید سازندگان و ناشران قصد دارند قبل از شروع نمایشگاه، نگاه‌های بیشتری را به سمت خود معطوف کنند. آن‌ها یک بازی بزرگ را معرفی می‌کنند و از مخاطب خود می‌خواهند تا برای دیدن اولین نمایش بازی فلان کنفرانس را تماشا کند. شاید این روش آمار بازدید آن کنفرانس را بالاتر ببرد. ولی از سوی دیگر این را می‌دانیم که همیشه کنفرانسی که سورپرایزهای بیشتری دارد، موفق‌تر و جذاب‌تر از باقی کنفرانس‌ها خواهد بود. در طی چند سال اخیر یوبی‌سافت با معرفی حداقل یک بازی بزرگ و نمایش حیرت انگیز آن در انتهای کنفرانس خود، توجه بسیاری از مخاطبین را به سمت خود جلب کرد و امسال نیز انتظار داریم تا به این رویه ادامه دهد و از طرف دیگر ناشرین دیگر نیز حداقل یک بازی مهم را برای غافلگیر کردن طرفداران در طول کنفرانس معرفی کنند. به غیر از این موارد با توجه به این‌که لیست بازی‌های بزرگ نمایشگاه هر روز بزرگ‌تر از روز قبل می‌شود، امید به دیدن یک نمایشگاه موفق و جذاب بیشتر شده است. زومجی نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای پوشش تمام اخبار و رویدادهای نمایشگاه دارد که به زودی در جریان آن‌ها قرار خواهید گرفت.

در ادامه به مرور مهمترین رویدادهای هفته‌ی گذشته خواهیم پرداخت:

بازی The Witcher 3: Wild Hunt برای سومین هفته‌ی متوالی توانسته در صدر جدول فروش انگلستان قرار بگیره و از سوی دیگر، بازی پرطرفدار GTA 5 که بیش از ۹۰ هفته در ده برتر حضور دارد، این هفته به جایگاه دوم صعود کرده است. FIFA 15  که مهمان همیشگی اخبار فروش هفتگی انگلستان است، این هفته با یک پله صعود جایگاه قبلی GTA 5 را از آن خود کرده و در پله‌ی سوم خودنمایی می‌کند. بازی انحصاری Splatoon برای کنسول Wii U سخت در حال تقلا است اما این هفته با دو پله سقوط، رتبه‌ی چهارم جدول را از آن خود کرده است. بازی اسپلاتون قوی‌ترین شروع میان تمام بازی‌های عرضه‌ شده برای کنسول Wii U را در اختیار دارد.

1

همچنین استودیو سی‌دی پراجکت رِد سازنده بازی تحسین شده The Witcher 3 اعلام کرد که آخرین ساخته آن‌ها موفق شده تنها طی دو هفته، به فروش ۴ میلیون نسخه‌ای دست پیدا کند.

این هفته نیز دو بسته الحاقی رایگان جدید برای  بازی The Witcher 3: Wild Hunt منتشر شد. حجم اولین بسته الحاقی که شامل یک دسته کارت جدید برای بازی گوئنت است ۵.۹ مگابایت و حجم بسته الحاقی دیگری که یک ماموریت جدید با نام «Fool’s Gold» را به بازی اضافه می‌کند ۵۳.۷ مگابایت است.

شعبه ژاپن ایکس‌باکس اخیرا وبسایت جدیدی را برای بازی Forza Motorsport 6 افتتاح و در آن اقدام به انتشار تصاویر و اطلاعات جدیدی از این بازی مسابقه‌ای انحصاری کرده است. Forza 6 دارای بیشترین ماشین در تمام بازی‌های مسابقه‌ای این نسل است. در بازی بیش از ۴۵۰ ماشین وجود دارند که تمام آن‌ها قابل شخصی‌سازی، شبیه‌ساز کامل در داخل کابین و قابلیت صدمه‌دیدن به‌صورت واقعی هستند. در بازی ۲۶ تور معروف مانند ریو و بیشتر هم وجود دارد. Forza Motorsport 6 اواخر سال ۲۰۱۵ به‌صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود در نمایشگاه E3 2015 مایکروسافت به‌طور مفصل به تبلیغ این بازی پرطرفدار بپردازد.

همان‌طور که می‌دانید مایکروسافت برنامه‌های ویژه‌ای برای ویندوز ۱۰ دارد. برنامه‌ی ایکس‌باکس که روی ویندوز ۱۰ ارائه و اجرا می‌شود می‌تواند طرفداران بازی‌ها روی رایانه‌های شخصی را با مایکروسافت آشتی دهد. این برنامه علاوه بر دارا بودن امکان استریم بازی‌ها از ایکس‌باکس بر روی رایانه‌ی شخصی، از قابلیت پلتفرم متقابل (Cross-Platform) نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین  مایکروسافت قصد دارد تا بر روی بازی‌های اختصاصی رایانه‌های شخصی سرمایه‌گذاری کند.

2

این هفته خبری منتشر شد مبنی بر این‌که قرار است چند پایان مختلف برای Batman Arkham Knight وجود داشته باشد. بر اساس اطلاعات فاش شده پایان‌های مختلف بازی به مراحل فرعی که در بازی انجام می‌دهید ارتباط مستقیم دارد. در بازی Batman: Arkham Knight بازیکنان در مراحل‌فرعی می‌توانند خلاف‌کارهای بزرگ گاتهام را دستگیر و به اداره پلیس این شهر تحویل دهند. ظاهرا بهترین پایان زمانی رقم می‌خورد که تمام خلاف‌کاران را دستگیر و به اداره پلیس تحویل دهید. در بازی ۱۴ ماموریت فرعی وجود دارد که ۱۱ عدد از آن‌ها به دستگیرکردن خلاف‌کارها مربوط می‌شود. همچنین اعلام شده که این بازی حدود ۴۵ گیگابایت حجم خواهد داشت.  Batman: Arkham Knight که یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۵ است و پایانی بر سه‌گانه‌ی Batman Arkham به شمار می‌رود، در تاریخ ۲۳ ژوئن (۲  تیر ۹۴) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. شما همچنین می‌توانید پیش‌نمایش بازی Batman: Arkham Knight را هم در زومجی مطالعه و اطلاعات کاملی را از این بازی بدست آورید.

شرکت بازی سازی ناووم آنالیتیکس، قصد دارد بازی واقعیت افزوده ای را عرضه کند که با استفاده از دوربین گوشی، شما را به معنای واقعی می‌ترساند. بازی Night Terrors یک بازی واقعیت افزوده است که در آن شما از دوربین گوشی خود ترس دیجیتالی را در بستری واقعی تجربه می کنید.

درست است که Night Terrors صحنه های ترسناکی را پدید می آورد که شما از وحشت از جایتان بپرید، اما نقطه ی قوت اصلی این بازی را شاید بتوان فاکتور صدا دانست. شاید نتوان گفت که Night Terrors حتما بازی موفقی خواهد بود اما قطعا پتانسیل آن را دارد. همچنین از نکات جذاب این بازی استفاده از پلتفرم گوشی است. استفاده از گوشی برای این بازی مانند این است که شما دارید از یک اتفاق ترسناک واقعی فیلم می گیرید.

به تازگی یکی از صداپیشگان بازی Prince of Persia: Warrior Within که در سال ۲۰۰۴ عرضه شد در صفحه‌ی توییتر خود پست جالبی گذاشته که در آن به  شاهزاده پارسی اشاره کرده است. احتمالا اشاره‌ی رابین آتکین به E3 2015 است ولی در توییترش هیچ هشتگی با این عنوان وجود ندارد. با این حال و به خاطر نزدیکی به این رویداد، می‌توان جملات وی را به E3 نسبت داد. از آخرین باری که یک نسخه‌ی کنسولی و کامل از مجموعه‌ی شاهزاده پارسی منتشر شده پنج سال می‌گذرد. Prince of Persia: The Forgotten Sands، همزمان با فیلم اقتباسی از این مجموعه برای کنسول‌های نسل هفتمی و رایانه‌های شخصی منتشر شد اما نتوانست افتخارات سه گانه‌ی اصلی را کسب کند.

استودیو خوش‌نام رِمِدی، خالق بازی‌های Max Payne و Alan Wake، در جریان بیستمین سالگرد تاسیس استودیو خود اعلام کرد بازی Quantum Break، جدیدترین ساخته آن‌ها در نمایشگاه E3 2015 حضور نخواهد داشت. پس از خبر تاخیر در انتشار بازی Quantum Break تا اوایل سال ۲۰۱۶، این دومین باری است که در این چندوقت اخیر طرفداران این بازی خبرهای خوشحال‌کننده‌ای را در رابطه با ساخته جدید رمدی دریافت نمی‌کنند. شما می‌توانید اولین نگاه به بازی Quantum Break را در زومجی مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی راجع به این بازی انحصاری ایکس‌باکس وان به دست آورید.

3

شرکت ژاپنی اسکوئر اِنیکس در کنفرانس سه شنبه ی آینده ی خود در نمایشگاه E3 2015 قصد دارد تریلر جدیدی را از گیم پلی بازی Deus Ex: Mankind Divided به نمایش بگذارد. کنفرانس خبری اسکوئر اِنیکس سه شنبه ۲۶ خرداد، برگزار خواهد شد. خبری از تریلری جدید برای بازی Final Fantasy XV در این کنفرانس خبری نیست، اما زومجی خبر های این رویداد را قطعا به اطلاع شما خواهد رساند.

استودیو رِدی اَت دان، خالق بازی جنجالی The Order: 1886 درحال گسترش تجارت خود به عنوان سازنده بازی‌های ویدیویی است.رِدی اَت دان اخیرا استودیو جدیدی را تاسیس کرده و در حال‌حاضر روی دو عنوان کاملا جدید کار می‌کند. از این پس پائول سَم به‌عنوان مدیرعامل، رو وِراسوریا رئیس و مدیر نوآوری و درانتها اَندریا پاسینو رئیس بخش تکنولوژی این استودیو محسوب می‌شوند. راساس صحبت‌های مدیرعامل این استودیو، تکنولوژی موتور بازیسازی آن‌ها تنها برای پلی‌استیشن 4 ساخته نشده و مانند ویژگی‌های بصری The Order: 1886، این استودیو می‌تواند با همین کیفیت بازی‌های خود را روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی هم منتشر کند.

کمپانی الکترونیک آرتز تیزری را منتشر کرده که نشان می‌دهد نسخه جدید سری بازی‌های Plants vs. Zombies در نمایشگاه E3 2015 معرفی خواهد شد. الکترونیک آرتز از طریق شبکه رسمی بازی Plants vs. Zombies اقدام به انتشار تیزری از این بازی کرده و در این این ویدیو اعلام کرده نسخه بعدی سری بازی‌های Plants vs. Zombies هفته آینده درجریان کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2015 معرفی خواهد شد. در این تیزر همچنین از بازیکنان خواسته شده خود را آماده «کاشتن گل و گیاه‌های» خود کنند.

دانلود ویدیو

اپل در کنفرانس WWDC 2015  از سیستم عامل iOS9 رونمایی کرد و در بین انبوهی از قابلیت‌هایی که برای این سیستم عامل معرفی شد، ویژگی‌های جدیدی مخصوص بازی‌سازان و گیمرها به نمایش گذاشته شد. قابلیت‌های چون GamePlayKit، Model I/O و ReplayKit را در iOS9 شاهد خواهیم بود. برای اطلاع از اخبار کامل کنفرانس WWDC 2015 اپل به سایت زومیت مراجعه کنید.

بالاخره عرضه‌ی بازی Super Meat Boy برای دو پلتفرم پلی‌استیشن ویتا و پلی‌استیشن 4 تایید شد. طبق گفته‌ی تامی ریفَنِس از استودیوی Team Meat،  این بازی احتمالا در اواخر سال جاری منتشر ‌می‌شود. بعد از موفقیت بازی Super Meat Boy برروی ایکس‌باکس 360 که در سال ۲۰۱۰  منتشر شده بود،  این بازی مدتی بعد برروی رایانه‌های شخصی،‌ مک و لینوکس پورت شد. اکنون و پس از ۵ سال این برای اولین بار است که شاهد اعلام عرضه‌ی این بازی برروی پلتفرم‌های سونی هستیم.

مایکروسافت از طریق بلاگ رسمی میجور نلسون، اقدام به رونمایی از نسخه یک ترابایتی ایکس‌باکس وان کرد که به همراهش نسخه‌های جدید کنترلر این کنسول مجهز به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون دیده می‌شود. همچنین مایکروسافت در نظر دارد برای مدت محدود و در برخی نواحی، به همراه این کنسول یک نسخه رایگان از بازی Halo: Master Chief Collection نیز عرضه کند.

دانلود ویدیو

قیمت تمام شده‌ی این باندل جدید ۳۹۹ دلار آمریکا خواهد بود که با توجه به مشخصات آن، می‌تواند یک خرید مناسب باشد. نسخه یک ترابایتی ایکس‌باکس وان ۲۶ مرداد ماه در ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد شد. نسخه ۵۰۰ گیگابایتی ایکس‌باکس وان هم همچنان با قیمت ۳۴۹ دلار عرضه می‌شود.

7

شرکت بازی‌سازی دایس به طور رسمی تایید کرد Mirror’s Edge بعدی شماره‌ی ۲ یا ادامه‌ی قسمت اول نیست و با نام Mirror’s Edge Catalyst شناخته می‌شود. بازی‌سازان سوئدی کمپانی دایس سعی دارند تا با Mirror’s Edge Catalyst ، به اهدافی که با قسمت اول بازی در سال ۲۰۰۸ دنبالش بودند، دست‌ یابند. Mirror’s Edge Catalyst در E3 2015 که هفته‌ی آینده آغاز خواهد شد، حضور پیدا می‌کند و چیزهای جدیدی از بازی را به نمایش عموم می‌گذارد. Mirror’s Edge Catalyst برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوزی در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه خواهد شد.

بخش داستانی بازی Halo 5: Guardians ماجراهای مستر چیف و تیم افسانه‌ای آبی را در هر دو بخش تک‌نفره و Co-Op دنبال می‌کند. این بخشی از اطلاعات مربوط به این بازی است که در شماره‌ی ماه جولای مجله‌ی گیم‌اینفورمر به آن اشاره شده است. علاوه بر خود مستر چیف، شخصیت‌های جان، لیندا، کِلی و فرِد در طول بخش داستانی قابل بازی هستند. هر چهار شخصیت که در گروه ابَرسربازان اسپارتان II قرار می‌گیرند، قبلا بارها در دنیای بزرگ هیلو مشاهده شده‌اند، اما Halo 5 اولین بازی این مجموعه است که آنها را در کنار یکدیگر به تصویر می‌کشد. این چهار نفر عضو تیم آبی در اواسط قرن ۲۶ هستند. Halo 5: Guardians در تاریخ ۵ آبان ۹۴ به طور اختصاصی برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.
4

همچنین اعلام شد بازی Halo 5: Guardians در زمان عرضه دارای ۲۰ نقشه در بخش چندنفره خواهد بود و تا پایان ماه ژوئن سال ۲۰۱۶، حدود ۱۵ نقشه رایگان (ظاهرا استودیو سی‌دی پراجکت رد حسابی روی سازندگان دیگر تاثیر گذاشته است) به صورت بسته الحاقی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین اعلام شد برای انجام بخش داستانی بازی Halo 5 به صورت دو نفره نیاز به اشتراک طلایی دارید.

چندی پیش بود که تصاویری از Dark Souls 3 در فضای مجازی فاش شد و حال به تازگی و بر اساس تصویر هنری منتشر شده از سوی وب‌سایت IGN، تاریخ انتشار بازی اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام شده است. اگر تاریخ انتشار بازی به صورت نسبی دقیق باشد، می‌توان Dark Souls 3 را دو سال پس از دومین نسخه و یک سال پس از آخرین بازی استودیو فرام‌ سافت‌ور یعنی بازی شایسته‌ی Bloodborne ، بر روی سه پلتفرم رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان تجربه کرد.

نسخه جدید سری Gran Turismo که به عقیده بسیاری از گیمرها بهترین بازی شبیه‌ساز رانندگی محسوب می‌شود، احتمالا در سال ۲۰۱۶ با نام Gran Turismo 7 برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. کازونوری یامائوچی، خالق سری Gran Turismo و مدیر استودیو پالیفانی دیجیتال در صحبت‌های اخیر خود در رابطه با تاریخ انتشار Gran Turismo 7 و مشکلات نسخه قبلی این سری که برای پلی‌استیشن 3 عرضه شد صحبت کرده است. یامائوچی اعلام کرد مشکلاتی که در کِرَش‌کردن  و سیستم فیزیک در نسخه قبلی Gran Turismo وجود داشت، در بازی Gran Turismo 7 رفع خواهند شد.

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، بازی مورد انتظار The Last Guardian در نمایشگاه E3 امسال که چند روز دیگر برگزار خواهد شد، دوباره معرفی می‌شود.  بر اساس فهرستی که وبسایت The Guardian از بازی‌های مورد انتظارش برای نمایشگاه E3 2015 منتشر کرده، این احتمال وجود که طی برگزاری این مراسم شاهد رونمایی از The Last Guardian باشیم. بر اساس توضیحات The Guardian، به احتمال فراوان امسال بالاخره تیم ایکو از The Last Guardian که طرفدارن از آن به عنوان جانشین معنوی شاهکارهای کلاسیک Ico و Shadow of the Colossus یاد می‌کنند رونمایی خواهد کرد.

5

همچنین استوارت گیلاری موسس استودیوی بازی سازی «جاست اد واتر» اخیرا در طی جدیدترین پادکست خود اعلام کرده است که از این به بعد مارک سرنی از کمپانی سرگرمی‌های دیجیتالی سونی وظیفه رهبری مراحل ساخت بازی The Last Guardian را بر عهده دارد.

تریلری که قرار بود در خلال نمایشگاه 2015 E3 از بازی Adr1ft به نمایش دربیاید چند روز زودتر لو رفته و طرفداران می‌توانند نگاه دقیق‌تری به این بازی وهم‌انگیز داشته باشند. تریلر زیر در اصل برای نمایشگاه  2015 E3 آماده شده بود اما سازندگان وقتی این ویدیو را در یوتیوب دیدند،‌ در حساب توییتر خود به آن اشاره کردند و از طرفداران خواستند که از آن لذت ببرند. همچنین تأیید کردند که تمام ویدیو توسط موتور سازنده‌ی بازی تهیه شده و گرافیک تریلر مربوط به محیط گیم‌پلی بازی است.

این بازی در ماه سپتامبر برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و از طریق استیم برای رایانه‌های شخصی عرضه ‌خواهد شد.

شرکت کونامی  به صورت رسمی از بازی PES 16 رونمایی کرد. نیمار، ستاره‌ی جوان تیم ملی برزیل و باشگاه بارسلونا روی کاور PES 2016 حضور خواهد داشت. کونامی قول داده که در روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) به صورت کامل از بازی رونمایی کند. در ادامه می‌توانید تیزر کوتاه معرفی این بازی را تماشا و دانلود کنید:

دانلود ویدیو

استودیو نینجا تئوری در نمایشگاه گیمزکام سال ۲۰۱۴  و در کنفرانس سونی از بازی مستقل درجه یک جدید خود با نام Hellblade رونمایی کرد. پس از گذشت تقریبا یک سال از این معرفی، این استودیو در آستانه E3 2015 تریلر مربوط به این رویداد بازی Hellblade را منتشر کرده است. در این ویدیو زیبا که تقریبا حالت سینمایی دارید، می توانید سفر خطرناک بانو سِنوا، شخصیت اصلی بازی را در مناطق خطرناک جهان مشاهده کنید. سِنوا که در این تریلر بیشتر درحال فرارکردن است، بخش‌هایی از قابلیت‌های خود در مبارزه را هم به ما نشان می‌دهد.

دانلود ویدیو

بازی Hellblade که در سبک هک اند اسلش است، احتمالا در انتهای سال ۲۰۱۵ برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود این بازی در کنفرانس E3 سونی حضور ویژه‌ای داشته باشد.

6

به تازگی تصویر جدیدی از Star Wars Battlefront منتشر شده است. سیاره هاث (Hoth) ششمین سیاره اصلی سه‌گانه Star Wars محسوب می‌شود و با مناطق برفی و یخی خود محبوبیت خاصی را نزد طرفداران کسب کرده است. باتوجه به این تصویر فوق‌العاده زیبای منتشر شده از بازی می‌توانیم انتظار نبردهای خونین و بزرگی را در این سیاره با رقیبان خود داشته باشیم.

ظاهرا استودیو ژاپنی پلاتینیوم گیمز قصد دارد از بازی جدید خود در جریان نمایشگاه E3 2015 رونمایی کند. حالا به نظر می‌رسد این بازی ممکن است نسخه دوم بازی Vanquish باشد. توییتی که از طرف این استودیو منتشر شده اشاره به استفاده از قابلیت Boost و گذر سریع‌تر زمان برای رسیدن به روز معرفی بازی دارد. این خبر ممکن است به نا امیدی بعضی از هواداران این استودیو بی‌انجامد زیرا آن‌ها Vanquish را یک بازی تیراندازی عمومی نمی‌دانند. اگرچه در زمان عرضه خود توانست با سرعت بالای گیم‌پلی و همچنین مکانیسم‌های خاص مورد توجه بعضی از بازیکنان قرار بگیرد.

بخش سرگرمی‌های سونی قرار است در نمایشگاه E3 2015 حسابی به معرفی بازی Street Fighter 5 و انتشار اطلاعات جدید از آن بپردازد. اما در آستانه این نمایشگاه بزرگ، اخیرا تعدادی تصاویر و اطلاعاتی جدید از این بازی مبارزه‌ای منتشر شده است. مجله ShortList درطول مقاله خود از بازی Street Fighter 5 اعلام کرده این بازی در ماه مارس سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. همچنین کمپانی کپ‌کام در جدیدترین بیانیه‌ی خود آب سردی بر روی پیش بینی‌های طرفداران مایکروسافت ریخت و اعلام کرد هیچ گاه بازی Street Fighter 5 برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه نخواهد شد و در انحصار پلی‌استیشن 4 باقی می‌ماند.

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 15

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.

شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی ما در اینستاگرام دنبال کنید.

ممنون!

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده