نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۷

با هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت به انجام بازی های ایکس باکس وان مشغول شوید

در کنفرانس آکیولس که ساعاتی پیش برگزار شد و با حضوری غافلگیرکننده‌ی فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس همراه بود، خبر عرضه‌ی این هدست واقعیت مجازی همراه با یک کنترلر ایکس‌باکس وان و همچنین استریم بازی‌ها از ایکس‌باکس به هدست را اعلام شد.

برندن آیریب رئیس شرکت آکیولس وی‌آر در این کنفرانس اعلام کرد که هدست‌های ریفت به همراه یک کنترلر ایکس‌باکس وان و همچنین آداپتور بی‌سیم آن‌ها برای اتصال به پی‌سی عرضه می‌شود. البته آکیولس ریفت‌ کنترلرهای مخصوص خود را خواهد داشت اما به لطف همکاری و رابطه‌ی نزدیک بین این شرکت و مایکروسافت، می‌توانید بازی‌هایی که هم‌اکنون برای ایکس‌باکس وان موجود هستند را با کنترلر این کنسول روی هدست بازی کنید.

فیل اسپنسر هم به آیریب ملحق شد تا شخصاً خبر پشتیبانی آکیولس از ویندوز ۱۰ را اعلام کند. جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت پشتیبانی کاملی از آکیولس ریفت خواهد داشت که باعث راحت‌تر شدن کار کاربران و البته توسعه‌دهندگان در استفاده از این هدست روی ویندوز ۱۰می‌شود.

اما شاید خبر جالب‌تر برای طرفداران ایکس‌باکس، امکان استریم بازی‌ها به این هدست واقعیت مجازی باشد. در رویداد معرفی ویندوز ۱۰ اعلام شد که این سیستم‌عامل قادر خواهد بود تا بازی‌های ایکس‌باکس وان را بر روی پی‌سی استریم کند. حال کاربران آکیولس نیز می‌توانند به واسطه‌ی یک رایانه‌ی شخصی، بازی‌های ایکس‌باکس را روی هدست تجربه کنند. با حال هنوز برای هیجان‌زده شدن بابت این ویژگی زود است چرا که با توجه به دموی مختصر نشان‌داده شده، این ویژگی یک تجربه‌ی کامل واقعیت مجازی ارائه نمی‌کند بلکه تنها تصویر بازی را از طریق نمایشگرهای داخل هدست پخش می‌کند به طوری که انگار داخل یک سینمای مجازی در حال بازی هستید.

ویدیویی که برای نمایش عملکرد این ویژگی پخش شد بازی Forza Horizon 2 را نشان می‌داد که کاربر می‌تواند به کمک قابلیت تشخیص حرکت هدست، به واسطه‌ی حرکت سر خود دوربین بازی را کنترل کند.

ممکن است همکاری مایکروسافت و آکیولس غافلگیرکننده باشد اما این نکته را در نظر داشته باشید که ردموندی‌ها یکی از سهامداران فیسبوک، مالک شرکت آکیولس هستند.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده