نویسنده: فرشید معتمد
// جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

فهرست محصولات گرافیکی ای ام دی برای ۲۰۱۵ فاش شد

به نظر می‌رسد هیچ چیز روی وِب در امان نیست. نقشه‌ی راهِ جدیدی روی اینترنت درز کرده که سری محصولاتِ Radeon از اِی‌اِم‌دی را برای سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد. برای بررسی این اطلاعات با زومجی همراه شوید.

همان‌طور که قبلا بارها گفته شده، بسیاری از این محصولات، مشتق شده یا تغییر نام داده شده‌ی محصولات فعلی هستند، البته بجز Fiji که احتمالا رده‌ی جدیدی را در محصولات گرافیکی اِی‌اِم‌دی به خود اختصاص خواهد داد.

این نقشه‌ی راه، مطالبی را که تاکنون درموردِ مشخصاتِ محصولاتِ امسالِ اِی‌اِم‌دی گفته‌‌ایم، تایید می‌کند:

  • کارتِ گرافیک R9 290X بر اساس Hawaii است و همان R9 390X خواهد بود، اما به Grenada تغییر نام داده شده است. این سری در برابرِ محصولِ GeForce GTX 970 از اِنویدیا رقابت می‌کنند.
  • مدلِ R9 285 همان Tonga است که R9 380 خواهد شد، اما از واحدهای پردازشی یا سایه زن بیشتری استفاده خواهد کرد. این تراشه از این پس به Antigua تغییرِ نام خواهد داد و در برابرِ GeForce GTX 960 قرار خواهد گرفت.
  • سری R9 270 (سه سال پیش ابتدا Pitcairn یا همان محصولات Radeon 7800 بود و بعدا به uracao تغییر نام داد) هم به سری R7 370 تغییر نام خواهند داد و برچسب Tobago را خواهند داشت.
  • سری R7 260 یا Bonaire هم به سری R7 360 تبدیل خواهند شد.
  • تنها تراشه‌ی جدید هم البته Fiji است که دو محصولِ متفاوت، بر اساسِ تراشه‌های گرافیکی Pro و XT خواهد داشت. ما انتظارِ یک مدل با خنک کننده‌ی مایع بر اساس XT و یک مدل ضعیف‌تر با فرکانسِ کاری کمتر و خنک کننده‌ی معمولی بر اساسِ PRO را داریم. شاید هم همان‌طور که ابتدا گفته می‌شد، تنها یک محصول بر اساس Fiji معرفی شود. این محصول یا محصولات هم قرار است با GeForce GTX 980 Ti مبارزه کنند و اگر مدل Pro هم داشته باشیم احتمالا حریفِ GTX 980 خواهد بود.

amd roadmap 2015

منبع: guru3d


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده