نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۵

سرویس عضویت نینتندو، Wii U، NX، کامپیوترهای شخصی و دستگاه‌های هوشمند را پوشش خواهد داد

در کنار اخبار وارد شدن نینتندو به حوزه‌ بازی‌های موبایل، خبر سرویس یکپارچه این شرکت روی پلتفرم‌های مختلف گم شد اما ساتورو ایواتا، مدیرعامل نینتندو در جریان کنفرانس این شرکت توضیحات جدیدی را راجع به این سرویس بیان کرد که می‌توانید در ادامه آن‌ها را مطالعه کنید.

سرویس عضویت مجتمع، عنوانی است که نینتندو برای این سرویس گذاشته است. ایواتا در جریان کفرانسی که با سرمایه‌گذاران برگرار شد،‌ کمی بیشتر به این سرویس کمتر شناخته‌شده پرداخت.

ایده پشت این سرویس احداث یک پل ارتباطی نه تنها بین گوشی‌های هوشمند و کنسول‌های بازی (شامل کنسول در دست ساخت جدید نینتندو با نام رمز NX) بلکه شامل کامپیوترهای شخصی نیز می‌شود.

ایواتا در این‌باره گفت:

اگرچه ما در آینده‌ جزییات بیشتری از این سرویس عضویت مجتمع بیان خواهیم کرد اما در نمای کلی، ایده این سرویس این است که مشتریان می‌توانند با استفاده از یک حساب کاربری از دستگاه‌های مختلف استفاده کنند. برای پر کردن شکاف بین دستگاه‌های هوشمند و کنسول‌های بازی، ما تسهیلات ویژه‌ای برای اعضای این سرویس که با حساب کاربری از دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند،‌ فراهم خواهیم کرد.

nintendo-membership-service

ایواتا همچنین اشاره کرد که ما هم اکنون سرویسی مشابه به همین را تحت نام Club Nintendo می‌شناسیم. او در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که سرویس جدید شامل امکانات جدیدی است اما امکانات قدیمی مانند خریدهای انجام شده و گیم‌پلی‌های ضبط شده را نیز شامل خواهد شد. امکاناتی که در سیستم مشتریان جدید این شرکت بهبود خواهند یافت.

ایواتا اضافه کرد:

با سیستم جدید باشگاه مشتریان نینتندو، ما برنامه داریم تا بازی‌های نینتندو را فارغ از این که روی چه پلتفرمی بازی می‌کنید لذت بخش کنیم.

چیزی که ایواتا به آن اشاره نکرد این موضوع است که این سرویس چگونه از فعل و انفعالات مانند ردیابی بیشترین امتیازهای ثبت شده، لیست دوستان، ارتباطات یا حتی گیم‌پلی بین دستگاه‌های مختلف پشتیبانی خواهد کرد. این در حالی است که نینتندو سعی دارد تا اولین بازی موبایل خود را تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه کند. 

همانطور که پیش از این در زومجی خواندید، نینتندو توانست پس از چهار سال به سوددهی سالانه برسد. این سوددهی سالانه با فروش ۹.۵ میلیون دستگاه نینتندو وی‌یو همراه بوده است.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده