نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۰

کنسول‌های پلی‌استیشن 4 مجهز به بازی .P.T از سایت eBay حذف می‌شوند

سایت خرید و فروش eBay دیگر اجازه‌ی فروش کنسول‌هایی را که بازی لغو شده‌ی .P.T را روی حافظه‌ی خود نصب دارند به کاربرانش نمی‌دهد. با زومجی همراه باشید.

حدود دو هفته‌ی پیش کونامی اعلام کرد قصد دارد دموی بازی Silent Hills را از شبکه‌ی پلی‌استیشن حذف کند. این عمل در راستای لغو ساخت این بازی که توسط گیلرمو دل‌تورو و هیدئو کوجیما در حال ساخت بود، انجام شد.

این حرکت به احتمال زیاد مربوط به روابط شکراب شده‌ی سازنده‌ی سری Metal Gear با کونامی بوده چرا که درست بعد از حذف لوگوی شرکت کوجیما از وبسایت Silent Hill و جدا شدن او از کونامی، احتمال لغو ساخت این بازی قوت گرفت.

بعد از حذف .P.T از شبکه‌ی پلی‌استیشن، کسانی که از قبل این دمو را دانلود کرده بودند و آن را به حساب شبکه‌ی پلی‌استیشن خود وصل کرده بودند، می‌توانستند هنوز بازی را حتی پس از حذف شدن از کنسول انجام دهند.

چند روز بعد مزایده‌هایی برای فروش کنسول‌هایی که هنوز این بازی را نصب داشتند روی سایت eBay ایجاد شد. حال این مزایده‌ها نیز از روی وبسایت حذف شده‌اند.

مشخص نیست که این‌گونه مزایده‌ها دقیقاً به خاطر نقض چه قانونی از روی وبسایت برداشته‌ شده‌اند. با این حال این عمل را در گذشته نیز شاهد بودیم. eBay سال گذشته فروش دستگاه‌های آیفونی که بازی Flappy Bird را روی خود داشتند، ممنوع کرده بود.

دلیل این کار شاید این توصیه‌ی eBay باشد که قبل از فروش دستگاه‌های دیجیتال، تمام اطلاعات شخصی فروشنده باید از روی آن حذف شده باشد.

منبع: MCV


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده